کد خبر: ۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: نخستین درخت خورشیدی با هدف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در بوستان ارکیده نصب شد.

به گزارش برق نیوز، پیام جوادیان اظهار داشت: به‌زودی نخستین درخت خورشیدی با ظرفیت تولید سه کیلووات ساعت در بوستان ارکیده نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: در قم به دنبال نصب و راه‌اندازی ۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی، با طراحی و نصب سازه درخت خورشیدی علاوه بر تولید برق، فرهنگ‌سازی استفاده انرژی‌های تجدید پذیر را در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته وی، برق تولیدی از این درخت می‌تواند همزمان به شبکه برق شهری متصل و یا به‌عنوان ایستگاه شارژ تلفن همراه و لپ تاب مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

جوادیان با تأکید بر اینکه طراحی این درخت به‌صورتی انجام‌گرفته که بتوان به‌عنوان پاتوق شهری از آن استفاده کرد، ادامه داد: به‌صورتی که پایین درخت به‌صورت کامل نیمکت و شارژر‌های تلفن همراه و لپ تاب نصب می‌شود و شهروندان هم از فضای ایجادشده در بوستان و سایه ایجادشده درخت استفاده نمایند و هم اینکه پاتوق شهری برای مباحث گفت‌وگوی آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح سایبان‌های خورشیدی در کشور اجراشده، اما به دلیل اینکه این طرح از سوی سازمان سیما و منظر شهرداری اجرا می‌شود به زیبایی آن در قم بهاداده شده و به‌صورت درختی اجراشده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه نورپردازی سازه را مدنظر قرار دادیم تا جلوه بصری برای شهروندان داشته باشد، گفت: این درخت هم به‌عنوان المان نوری در شب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم فضای سبز را داشته باشد.

وی ابراز کرد: در این درخت پنل‌های خورشیدی به‌عنوان برگ قرار می‌گیرد و ایجاد سایه می‌کند و به دلیل اینکه انرژی آن خورشیدی بوده هیچ اشعه آسیب‌رسانی به افرادی که در سایه آن هستند وارد نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: اگر شهروندان از این طرح رضایت داشته باشند درخت خورشیدی در بوستان‌های دیگر هم نصب خواهد شد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار