کد خبر: ۵۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه پیش از این، نیروگاه‌های تجدید پذیر بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان بابت فروش برق از دولت طلب داشتند، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی تمام مطالبات نیروگاه‌های تجدید پذیر قبلی پرداخت شده و به جز جرایم مربوط به بخش تاخیر، ساتبا هیچگونه بدهی به نیروگاه‌ها ندارد.

به گزارش برق نیوز، محمود کمانی خاطرنشان کرد: مبلغی به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از محل بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت شد و اخیرا ۳۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت‌های فعال در حوزه صنعت تجدیدپذیر با بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

رئیس سازمان ساتبا با تاکید بر اینکه با کمک بخش خصوصی تمام مطالبات نیروگاه‌های تجدید پذیر قبلی پرداخت شده و به جز جرایم مربوط به بخش تاخیر، ساتبا هیچگونه بدهی به نیروگاه‌ها ندارد. وی در کنفرانسی که به همت انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه‌های در حال بهره برداری، ۱۱۹۵ مگاوات و نیروگاه‌های بسیاری در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: تصویب هدف گذاری برای ساخت ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به دستور شهید رییسی در شورای عالی انرژی شکل گرفت و مصوبات و مجوز‌های شکل گرفته در سه سال اخیر نشان دهنده جدیت و عزم دولت سیزدهم برای رفع موانع و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران بوده است.

کمانی با بیان اینکه تاکنون به ظرفیت ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف ساخت ۳۰ هزار مگاوات در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
0
1
اعداد فنی و مالی شرکت ساتبا و و وزارت نیرو باید راستی آزمایی شوند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار