کد خبر: ۵۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱۹۲.۴۰ مگاوات بوده که در این میان، استان قزوین، کرمان، یزد، فارس و خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده اند.

به گزارش برق نیوز، اعلام ظرفیت و شاخص‌های انرژی‌های تجدیدپذیر کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ از سوی دفتر برنامه ریزی و تنظیم مقررات ساتبا، نشان می‌دهد که، ظرفیت نصب شده تجدیدپذیر در کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱۹۲.۴۰ مگاوات بوده است و در این میان استان قزوین با ۱۷۰.۹۵ مگاوات، کرمان با ۱۳۸.۳۴ مگاوات، یزد با ۱۰۵.۶۰ مگاوات، استان فارس با ۹۹.۳۳ مگاوات و خراسان رضوی با ۸۶.۲ مگاوات بیشترین سهم را در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر داشته اند.

۱۷۳ نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که در استان‌های کشور پراکنده شده اند؛ بیشترین سهم ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۴۳ درصد به نیروگاه‌های خورشیدی و ۳۱ درصد به نیروگاه‌های بادی اختصاص داشته است.

بیشترین سهم انواع نیروگاه‌ها از ۱۱۹۲.۳۹ مگاوات برق تجدیدپذیر کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳به نیروگاه‌های خورشیدی با ۵۲۶.۵ مگاوات، نیروگاه بادی با ۳۶۶.۳ مگاوات و باقی با سهم کمتری به نیروگاه‌های برق آبی کوچک، توربین انبساطی و زیست توده تعلق داشته است.

برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت بوده که معادل صرفه جویی در مصرف ۵۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و صرفه جویی در مصرف ۴۷ میلیون لیتر و جلوگیری از انتشار ۱۱۹ هزار تن گاز دی اکسید کربن بوده است.

همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های مقیاس کوچک و محدود به انشعاب برق مشترکین در کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵ هزار و ۴۴۳ سامانه خورشیدی با تولید ۱۷۳.۷ مگاوات بوده که بیشترین ظرفیت نصب شده به تفکیک استان‌های کشور به استان اصفهان با ۳۵.۲۷ مگاوات و کرمان با ۲۵.۹۹ مگاوات اختصاص داشته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار