کد خبر: ۵۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در سه ماهه نخست امسال بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی موجب شده تا برای نخستین بار راندمان تجمیعی نیروگاه‌های حرارتی به ۳۹.۷ درصد برسد.

به گزارش برق نیوز، ساناز جعفرزاده در گفتگو زنده با شبکه خبر با اشاره به اینکه تولید روزانه نیروگاه‌های حرارتی از مرز یک میلیون مگاوات ساعت انرژی عبور کرده است، افزود: این میزان پتانسیل تولید انرژی روزانه این واحد‌ها با ظرفیت و قابلیت تولید ۵۱ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد سبد تولید انرژی کشور در این مدت سهم نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا بوده است، ادامه داد: رژیم بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان ۴۲ تا ۵۰ درصد موجب شده است تا راندمان تجمیعی نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای سال تاکنون با افزایش سه دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۹.۷ درصد برسد.

جعفرزاده با بیان اینکه تولید سه ماهه نخست امسال نیروگاه‌های حرارتی سه درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش تولید تنها از طریق ۱.۵ درصد رشد سوخت معادل تامین شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: این امر حاکی از عملکرد بهینه همکاران ما در نیروگاه‌ها برای اقدامات و تعمیرات پیشگیرانه و آمادگی بهینه واحد‌های تولید برق حرارتی بوده است که توانسته‌اند با رشد سوخت کمتر، انرژی بیشتری تولید و در اختیار مشترکان صنعت برق قرار دهند.

جعفرزاده در پایان اظهار امیدواری کرد که این آمادگی و پایداری در تولید برق تا پایان دوره پیک مصرف تابستان امسال استمرار داشته باشد و بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف مشترکان باشیم.

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
1
6
خانم دکتر! متوسط راندمان یک شاخص دوره ای است و معمولا برای یکسال اندازه گیری و اعلام میشه.
وگرنه اگر به دنبال آمارسازی هستید، میتونین راندمان رو برای یکماه، یک هفته، یک روز یا یک لحظه اعداد بالاتری هم گزارش بدید که مدیران دولت صادق الوعد بیشتر خوششون بیاد و بگن ما طبق وعده هامون راندمان رو به 40 درصد رسوندیم.
لطفا بفرمایید متوسط راندمان سالانه که قرار بوده طبق برنامه ششم پارسال به 42 درصد برسه، چنده و چرا؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
1
1
آیا دوستان و همکاران شما در وزارت نفت هم این اعداد رو قبول دارن؟ یا اینکه (طبق آمار ترازنامه هیدروکربوری)، راندمان نیروگاه های حرارتی رو حدود 34-35% اعلام می کنن؟
راستی از تکمیل واحدهای بخار سیکل ترکیبی چه خبر؟ اینجوری که شما می فرمایید با این دست فرمون در پایان سال راندمان به 40 درصد میرسه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
2
1
در اینکه پرسنل نیروگاه ها با زحمت بسیار و امکانات و حقوق کم متعهدانه بار تولید برق کشور را با عملکرد خوب و در بسیاری مواقع عالی بر دوش دارند شمی نیست و شایسته تکریم و دست مریزاد هستند. اما یکی باید به مدیران آمارگوی صنعت برق بگه در حالی که از یک طرف ادعای نصب حدود 94 هزار مگاوات ساعت برق در کشور را دارند و با توجه به سهم 94درصدی برق حرارتی در کشور تولید روزانه 1میلیون مگاوات در روز ( حدود 41.5 هزار مگاوات ساعت در ساعت) نه تنها افتخار نیست بلکه نشان‌دهنده سوءمدیریت در عدم امکان تولید بیش از ۵۰ درصد برق نصب شده است. چرا با اعداد بازی می کنید؟ به جای این کار مشکلات را واضح و شفاف بگویید شاید راه حلی پیدا شود. کجای دنیا به تولید با کمتر از نصف تولید نامی افتخار می کنند؟
م
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
1
3
این ها رو براچی مینویسید میخواید بگید مردم زیاد برق مصرف میکنن ،بابا بخدا تمام المان گرمایشو سرمایشو اجاق گازهاشون برقی هست یعنی گاز مصرف نمیکنن ومردم برق مصرف میکنن راحت پولشو هم میدن اینجا شما دهن ملت برااینکه تحریم هستیم سرویس کردین هر چی میخوایم استفاده کنیم به در بسته میخوریم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
1
1
با سلام خانم شما ي زحمت بكشيد از ]شت ميز خدمت بيرون بيياييد ي سري تو نيروگاهها بزنيد و با انواع مولدهاي توليد آشنا شويد بعدا در مورد راندمان اظهار نظر بفرماييد . دكتري مكانيك سيالات و انتقال حرارت هستم با اجازتون
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
0
0
پرسنل هستم. برق حرارتی. نیروگاه.
متاسفانه. میزان حقوقش خیلی ناچیز هستند و قراردادی شرایط کاری سخت زیان آور. هیچ میزایا ندارم. یه تفاوتی باید بین افراد که اداری کار میکنند و افرادی که در نیروگاه زیر توربین دارند کار میکند با هزارتا بیماری دست و پنجه نرم میکنن. یه تفاوتی باشه. گزارش کار دادن خیلی راحته خانم دکتر. توربین اورحال کردند خیلی سخته. خیلی زحمت میکشند. نیروها جدید. طبق قانون کار ماهی 13 تومن حقوق میدن. واقعا یه فرد یا خانواده می‌تونه زندگی کنه. متأسفیم بخاطر این همه سو مدیریت. اصلا نمیدونید ارزش یه مهندس چیه. با تشکر. اینقد دنبال تبلیغات نباشید.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
1
0
ممنونم متشکریم که نظر ما رو نگاشته نکردید. آقایون رسانه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
0
0
این خانم نفر پیشاهنگ هستش بعد میگن چرا هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر ازتولیداست پیشاهنگ عامل ناترازی انرژی کشور بود بختی وسیه روزی پرسنل نیروگاهی عوامل خوشبختی مدیر عامل نیروگاه بیستون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار