کد خبر: ۵۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۵ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
در نشست مشترک هماهنگی برق منطقه‌ای تهران با مشترکین بزرگ تجاری و خدمت رسان تحت پوشش، که به منظور عبور موفق از اوج بار تابستان امسال در برق منطقه‌ای تهران برگزار شد؛ ضرورت همکاری‌های نزدیک و لزوم بکارگیری همه ظرفیت‌ها و اجرای صحیح و منظم برنامه‌های مدیریت بار برای تامین برق مطمئن و پایدار در تابستان امسال مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، دراین نشست با حضور معاون برنامه ریزی و تحقیقات، مدیران دفاتر مشترکین فوق توزیع و مدیریت مصرف و روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران و همینطور نمایندگان شرکت‌های متروی تهران، قطار شهری البرز، شرکت بهره برداری برج میلاد و مجموعه تجاری ایران مال؛ بر تحقق اهداف تعیین شده مدیریت بار به خصوص در ساعات اوج مصرف تاکید شد.

در این نشست؛ حسین صبوری معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر بکارگیری همه ظرفیت‌ها جهت اطمینان و پایداری شبکه برق گفت: شهر تهران حجم وسیعی از مشترکان برق را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل اجرای دقیق برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده به منظور گذر موفق از تابستان ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سال شاهد پیشی گرفتن مصرف از تولید هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد شدت انرژی در کشور از استاندارد جهانی بالاتر است و ضرورت اقدام جدی برای کنترل روزافزون شدن مصرف برق در کشور بعمل آید که اجرای برنامه‌های مدیریت بار پیک تابستان یکی از ثمربخش‌ترین این راهکارهاست.

صبوری افزود: مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی که یک مسوولیت عمومی را برعهده دارند، می‌توانند بخش زیادی از بار شبکه را مدیریت کنند، به همین منظور مدیریت مصرف به اقتصاد ملی و جلوگیری از افزایش ظرفیت سالیانه و هزینه‌های مربوط به آن چه در بخش خصوصی و دولتی ایجاد می‌شود کمک می‌کند.

صبوری تصریح کرد: ما چندین سال است که شاهد ناترازی‌ها در تولید و مصرف هستیم، اما به همت تلاشگران صنعت برق این ناترازی‌ها به مرور با اقدامات جهادی تلاشگران صنعت برق و البته با همراهی و مشارکت مشترکان بزرگ محقق خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه خدماتی که بخش خصوصی ارائه می‌شود چه در تولید چه در بخش خدمات می‌تواند هزینه‌ها را کاهش بدهد، افزود: ناترازی‌ها حدود دو سه سال اخیر با اتخاذ راهبرد‌های مناسب دولت سیزدهم نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده، چرا که در کنار ایجاد پتانسیل‌ها و شرایط جلب و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های نو در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری و بخش صنعتی مشوق‌های خیلی خوبی را هم برای کاهش مصرف مدیریت بار ایجاد شده است.

در ادامه این نشست نمایندگان مشترکان بزرگ پایتخت ضمن بیان دغدغه‌ها و محدودیت‌های خود از توجه جدی به اجرای برنامه‌های مدیریت بار مصرف به خصوص در ساعات اوج و جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف تاسیسات خود خبر دادند.

علاوه بر این با توجه به تعامل مشترک ارزشمند انجام شده، عمده مشترکان اقدامات ثمربخشی در خصوص بهینه سازی تجهیزات از جمله تبدیل روشنایی ساختمان‌ها به لامپ‌های فوق کم مصرف و رعایت دمای آسایش تعیین شده به سرانجام رسانده به شکلی که شاهد کاهش مصرف به نسبت دوره مشابه سال قبل هستیم.

در این جلسه مقرر شد از آنجایی که برق بسیاری از مشترکان حیاتی پایتخت از جمله مترو و برج میلاد به لحاظ فنی قابل تعدیل نیست از طریق تعامل با روابط عمومی، کار‌های مشترکی با موضوع اکران تبلیغات مدیریت مصرف در بخش‌های عمومی که جمعیت قابل توجهی روزانه به آنجا مراجعه می‌کنند انجام تا صرفه جویی انجام شده در کشور منجر به استمرار تامین برق این متقاضیان شود. علاوه براین با بازرسی مستمر از تاسیسات یادشده از حسن اجرای برنامه‌های مدیریت بار تجاری در تابستان اطمینان حاصل خواهد شد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
0
0
به همکاران برق تهران مجددا عرض می کنیم که برق مترو مدیریت پذیر نیست و صرفا می توان مصرف ایستگاه ها را کاهش داد
توانیری
|
Germany
|
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
1
اولین این جلسه باید یکماه پیش برگزار میشد..ثانیا پس چرا از مدیران عامل توزیع تهران بزرگ و توزیع استان تهران خبری نبود..!؟ ثالثا چرا راجع به رعایت استانداردهای بهره برداری تاکید نشد..!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
0
مگه مترو البر هم زیر نظر برق تهران هست؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار