کد خبر: ۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
لزوم فعال بودن مولد‌های برق ادارات و مراکز تجاری در دوره اوج بار تابستان مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف تامین برق پایدار برای همه مشترکان در دوره اوج بار تابستان؛ مولد‌های برق ادارات در ساعات اوج مصرف باید در مدار باشند و بیمارستان‌ها و مراکز حساس موظف به نصب مولد برق برای شرایط اضطراری هستند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی نیز که دارای نیروگاه و مولد‌های برق اضطراری هستند، موظفند مطابق ساعات مورد نیاز وزارت نیرو نسبت به استفاده از مولد‌های خود تامین اقدام کنند.

وی با اشاره به الزام مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های بزرگ در بکارگیری مولد‌های اضطراری خود تامین در بازه زمانی ١٢ ظهر تا ٦ بعد از ظهر هر روز کاری، تاکید کرد: این مراکز ملزم به کاهش میزان برق دریافتی خود از شبکه سراسری در بازه زمانی یاد شده حداقل به اندازه بازه زمانی متناظر سال گذشته هستند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال تصریح کرد: برای مصارف بخش‌های تجاری بزرگ مازاد بر این میزان در صورت عدم اصلاح و کاهش مصرف پس از دو بار تذکر تعرفه برق برابر با حداکثر نرخ تابلو سبز محاسبه و اعمال خواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان ساخت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، اصناف و مراکز تجاری باید مولد‌های اضطراری خود را در ساعات اوج مصرف (١٢ ظهر تا ٦ بعدازظهر) روشن و و در ساعات فعالیت سامانه‌های سرمایشی را بر روی دمای ٢٥ درجه تنظیم کنند.

افزایش سهم نیروگاه‌های خصوصی در معاملات

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری حساب خرید برق شرکت‌های توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است.

براساس سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه نقش بخش خصوصی در تجارت برق و بکار گیری مزایای بورس انرژی نظیر شفافیت قیمت، طرح اصلاح روابط مالی شرکت‌های توزیع توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است. این طرح از یک سو به دنبال ضابطه‌مند کردن گردش مالی شرکت‌های توزیع و از سوی دیگر، تغییر شیوه مبادلات و انتقال معاملات برق از بازار عمده فروشی به بورس انرژی است.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت‌های توزیع اصلاح و حساب‌های خرید برق این شرکت‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، از مبادله بیش از ٢٤٠٠ میلیارد تومان این مبلغ تا پایان ١٢ خرداد خبر داد.

وی، حضور شرکت‌های توزیع در کنار صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی را موجب توسعه هر چه بیشتر مبادلات در بورس انرژی دانست و تصریح کرد: سهم معاملات خارج از بازار برق در فروردین سال جاری در حدود ٢٠ درصد بود که با حضور شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی با رشد ١٠٠ درصدی به حدود ٤٠ درصد در اردیبهشت ماه افزایش یافت.

سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد سهم معاملات بورس انرژی در خرداد ماه به بیش از ٥٠ درصد از برق مصرفی کشور افزایش یابد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار