کد خبر: ۵۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: خط اصلاح جریان مالی صنعت برق را تا تحقق اهداف تعیین شده، با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که براساس هدف گذاری صورت گرفته، خرید برق شرکت‌های توزیع از بورس انرژی باید به ٦٠ درصد برسد، تاکید کرد: خط اصلاح جریان مالی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و اگر هر کدام از شرکت‌های توزیع در این زمینه حضور موثر و فعالی نداشته باشند، پذیرفته نیست.

رجبی مشهدی با بیان این که اگر شرکتی برق را از بورس خریداری نکند، به ناچار باید ٢٠ درصد بالاتر از سقف بازار خریداری کند، تصریح کرد: این روند موجب منفی شدن تراز مالی شرکت خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با تصریح بر این که شرکت‌های توزیع باید بخش اقتصادی خود را فعال‌تر کنند خاطرنشان ساخت: در همین مدت کوتاه، بازخورد‌های خوبی از اصلاح جریان مالی و خرید و فروش برق در بورس انرژی گرفته شده و ارقام نشانگر افزایش روند معاملات است.

رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون با خرید و فروش برق در بورس انرژی، اعتبار مورد نیاز شرکت‌های توزیع به صورت نقدی پرداخت می‌شود و روند تسویه نیز به روز انجام می‌گیرد این درحالی است که سال گذشته میانگین پرداختی‌ها حدود ٨ ماه بود.

مدیرعامل توانیر از شفافیت در هزینه‌ها به عنوان دیگر موضوع با اهمیت در اصلاح جریان مالی یاد کرد و گفت: در این زمینه مولفه‌های هزینه و درآمد هر شرکت باید مشخص باشد.

رجبی مشهدی سپس به طرح‌های حیاتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها که ماموریت شرکت‌های برق منطقه‌ای است، باید تا زمان مقرر و برای پیک وارد مدار شوند.

وی با اشاره به اهمیت داده کاوی و استفاده از آن در زمینه ارتباط با مشتریان و بهره برداری در خصوص طرح‌های مدیریت بار، بر لزوم پرداخت این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های صنعت برق تاکید کرد و افزود: در حالی که سال گذشته ظرفیت بخش خانگی در طرح‌های مدیریت مصرف تابستان ٢٥٠٠ مگاوات بود، امسال این میزان به ٣٥٠٠ مگاوات افزایش یافته است که این موضوع تنها با استفاده از ظرفیت‌های داده کاوی، بکارگیری توان روابط عمومی‌های صنعت برق و... به دست می‌آید.

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
0
6
شما میبایست اول به اصلاح و برکناری معاونین مالی وپیشیبانی که هیچ تخصص و تجربه ایی در خصوص مدیریت مالی ندارن و فقط بخاطر باندبازی و سو استفاده مدیران عامل گماشته شدن بپردازید و بعد سراغ اصلاح جریان مالی بروید معاون مالی تو برق اهواز یک روز تجربه وتخصص تو حوزه مالی نداره چطور میخاد برنامه ها ودستورالعملهای مالی شمارو بفهمه و اجرا کنه
این طرح هم مث بقیه طرحها نیمه کاره رها میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای دکتر رجبی مشهدی! لطفا بررسی کنید در زیرمجموعه شما در توانیر چه کسی مجوز انتصاب غیرقانونی لیسانس فیزیک و بدون حتی یک روز سابقه مرتبط، به عنوان معاون مالی توزیع اهواز صادر کرده است. درسته که مدیر عامل قبلی توزیع اهواز هیچ اهمیتی به قوانین و ضوابط نمی داد ولی قطعا در این انتصاب، با لابی گری از توانیر چراغ سبز گرفته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا مثل توزیع برق اصفهان معاون و مدیر مالی کلا تعطیل هستند
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
4
جناب دکتر با تمام احترامی که براتون قائلم همانطوریکه مستحضرید حداقل هزینه تولید هرکیلوواتساعت برق ۸۰۰ تومنه و فروشش متوسط زیر ۲۰۰ تومن..!!..پس بهتر میدونید هرسال صنعت برق ورشکسته تر خواهد بود...والسلام..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین
هزینه های انتقال و توزبع واستهلاک و .... هم اضافه گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
3
مدیرعامل جدید آقای فراتی حتما در خصوص این انتصابات شائبه برانگیز و لغو آنها اقدام خواهد کرد همانطور که نهادهای نظارتی پیگیر موضوع انتصاب آخر سالی معاون مالی پشتیبانی هستن و....
پاسخ ها
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
دو هفته پیش اعلام شد حدودا 387 میلیارد کیلوواتساعت برق در طی یکسال تولید شده که افتخار بزرگی است برای صنعت برق..ولی از طرفی متاسفانه بطور میانگین هزینه تولید هر کیلواتساعت 500 تومن زیر قیمت فروش بمصرف کننده بوده.! یعنی حدودا 190 هزار میلیارد تومن صنعت برق ضرر داشته..!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
0
باشد تا کفگیر یارانه برق ته دیگ بخورد ودیگر راه و فرصتی برای نجات صنعت برق نیابید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
0
0
سلام: اینکه بورس انرژی رواج یابد بسیار پسنیده وانشالله انچه هدف اصلی ومطالعاتی ان بوده نیز محقق گردد اما یک سوال این است خریدار بورس شرکتهای توزیع که خود زیر مجموعه صنعت برق هستند ایا مفهوم دارد؟الان یکی از مشکلات مالی صنعت برق با توجه به کمبود نقدینگی ویا عدم انگیزه سرمایه گذاری موجبات ناترازی ویا حتی عدم امکان فروش نیروگاههای موجود وبه خصوص قدیمی که ساله ها به خصوصی سازی معرفی ولی عملا نه به فروش میروند ونه تصمیم موثری برانها گرفته میشود خوشبخاتنه تغییر رویه واگذاری در عدم واگذاری به شبه دولتی ها ویا ممانعت از ورود در تعارض منافع است اینکه چرا فضای رقابیت در بازار بورس هم وجود ندارد جای تردید وجود دارد اگر بورس واقعی گردد که سندیکای برق وکنسرسیوم شرکتهای برقی خریدار وفروشنده مطئن حتی برای کار خانجات ومردم باشند احتمالا در ان موقع میتوان گفت بورس مفهوم واقعی خریدار -فروشنده دارد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار