کد خبر: ۵۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
همزمان با آغاز برنامه‌های مدیریت اوج بار سال ١٤٠٣ "مرکز پایش و راهبری اوج بار برق منطقه‌ای تهران" با هدف رصد لحظه‌ای بار شبکه برق تحت پوشش طی مراسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، در این مراسم، فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه در این مرکز از طریق رصد دقیق منابع و مصارف برق در شبکه تحت پوشش امکان پایش گسترده و چند جانبه آن فراهم است، گفت: مرکز پایش برق تهران یک مرکز تخصصی پیشرفته است که از طریق تولید گزارشات تحلیلی متنوع در هر لحظه بار شبکه برق تحت پوشش از جمله شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان تهران، البرز و قم و سایر مصارف را رصد کرده و از طریق مدیریت به هنگام بار، از اجرای کامل و بی نقص برنامه‌های ابلاغی گذر از اوج بار تابستان اطمینان حاصل می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهرن افزود: علاوه براین، مصرف برق لحظه‌ای تمامی مشترکان با مصارف عمده شامل صنایع آلومینیوم، تولید سیمان، خودروسازی و ... به صورت دقیق مورد پایش قرار گرفته و مطابق با برنامه‌های ابلاغی شرکت توانیر، تعامل دوجانبه‌ای برای استمرار تامین برق وجود دارد، تا در تمامی ساعات شبانه روز، سقف‌های تعیین شده برای مصرف برق هر مشترک مورد نظارت و مدیریت قرار گیرد.

وی در ادامه رشد فزاینده مصرف در سال‌های اخیر و ایجاد ناترازی در منابع و مصارف و لزوم مدیریت بار مشترکان را از اصلی‌ترین اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود: اجرای صحیح، دقیق، لحظه‌ای و به هنگام برنامه‌های مدیریت بار در شبکه حساس پایتخت و استان‌های صنعتی قم و البرز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در سال‌های گذشته رصد مشترکان در تعامل با مرکز دیسپاچینگ برق تهران فعالیت‌های خود را دنبال کرده و امروز با توسعه مرکز مانیتورینگ، سامانه رصد اختصاصی شرکت و برقراری ارتباط مستقیم با مشترکان، این کارحیاتی با دقت بالاتر و جایگاه اثرگذارتری دنبال می‌شود.

شبیهی در خصوص نحوه عملکرد این مرکز گفت: مرکز پایش شبکه برق می‌تواند از طریق تماس لحظه‌ای با مصرف کنندگان با تعدیل بار به ویژه در مواقع بحرانی ایفای نقش کند. علاوه بر این پس از کاهش مصارف خانگی و تجاری در ساعات غیر اوج بار، فرصتی برای مشترکان صنعتی فراهم خواهد شد که انرژی مورد نیاز خود را از شبکه برق دریافت کرده تا اخلالی در فرایند تولید صنایع ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در این مرکز با بهره مندی از صفحات گسترده و نمودار‌های تحلیلی که در اختیار راهبران مرکز است در هر لحظه تمامی منابع ورودی از جمله نیروگاه‌های بزرگ، نیروگاه‌های تولید پراکنده، نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه و سایر منابع تولیدی در دسترس مورد پایش قرار گرفته تا اطمینان کافی از تامین برق پایدار مورد نیاز شبکه برق پایتخت و استان‌های قم و البرز حاصل شود. علاوه بر این اپراتور‌های متخصص مرکز با دقت و مطابق با دستورالعمل‌ها شرایطی را ایجاد می‌کنند تا متناسب با اولویت‌های شبکه، مشترکان برق مستمر و پایدار خود را دریافت کرده و مدیریت کامل شبکه برق استان انجام شود.

همچنین در این مراسم صبوری معاون برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت ضمن اشاره به توسعه بومی سامانه اختصاصی رصد و پایش لحظه‌ای بار منطقه‌ای تهران گفت: متناسب با نیاز شبکه گسترده پایخت و دو استان مرتبط، نرم افزار اختصاصی توسط تیم راهبری فناوری اطلاعات نصب وتوسعه یافته که اقدام ارزنده‌ای در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: این نرم افزار داده‌های مورد نیاز خود را از ورودی سامانه‌های مدیریت شبکه دریافت و به صورت سفارشی از طریق نمودار‌های ویژه راهبری شبکه، به صورت لحظه‌ای مصارف تمامی مشترکان را رصد و موارد عبور از سقف‌های تعیین شده را مدیریت می‌کند.

معاون برنامه ریزی برق منطقه‌ای تهران گفت: مدیریت بار اصولی و حرفه‌ای برای پایداری شبکه برق این شرکت بسیار مهم است چرا که هر مشترک انتظار دارد مطابق با توافقات انجام شده انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند، ضمن اینکه استمرار تامین برق بخش خانگی مرتبط با شرکت‌های توزیع هم و عدم اعمال خاموشی بدون برنامه خط قرمز کنونی صنعت برق است و ما برای حصول اطمینان از تامین برق همه مشترکان باید به صورت حرفه‌ای و نظام‌مند شبکه را کنترل و موارد خارج از چارچوب را مدیریت کنیم و راه اندازی این مرکز در همین راستاست و اطمینان داریم با تعامل خوبی که بین تمامی مشترکان این شرکت در ارتباط با این مرکز وجود دارد شرایط را به خوبی مدیریت کنیم و از شرایط ناترازی عبور کنیم.

وی در پایان گفت: در این مرکز، فضای مدیریت شرایط ویژه، برای مواقع بحرانی تعبیه شده و مدیران ضمن استقرار در محل ضمن پایش لحظه‌ای بار و مشاهده تمامی گزارش‌های تخصصی به صورت نمودار‌های مقایسه ای، امکان ارتباط با مشترکان از طریق تماس مستقیم با مصرف کننده فراهم شده و این گونه شاهد پایداری تامین برق در پایتخت ایران اسلامی و استان‌های قم و البرز خواهیم بود.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
1
همه امکانات برای برق تهران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
1
لطفا امکان بازدید دانشجویی از این کار برای دانشجویان برق دانشگاه شریف فراهم گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
1
از دست اندرکاران این مرکزپایش تقاضا داریم که یک روز تعطیلی شهرک شمس آباد را لغو نمایند باتوجه به نامگاذاری سال جهش تولید به دستور رهبری با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
2
1
در توزیع تهران بزرگ هم مرکز پایش احداث شده است از برق نیوز تقاضا داریم خبر آن را کار کنند با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
خخخ. رصدخانه توزیع تهران مرکز ستاره شناسی مقامات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
1
بهره‌برداری از مرکز پایش با هدف تامین برق پایدار تهرانی‌ها. چپ و راست تهرانی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
لطفا گزارشات روزانه مرکز پایش برق تهران منتشر شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار