کد خبر: ۵۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اتمام فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، گفت: با انجام ۱۰۳ هزار مگاوات فعالیت تعمیراتی، رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت رسید.

به گزارش برق نیوز، ساناز جعفرزاده با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز شبکه توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی یادآور شد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته بالغ بر ۱۰۳ هزار مگاوات برنامه تعمیرات پیشگیرانه به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید حداکثری در پیک مصرف برق تابستان امسال در دستور کار قرار گرفت که با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، نیروگاه‌های کشور با حداکثر آمادگی به استقبال روز‌های اوج مصرف تابستان خواهند رفت.

جعفرزاده تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های تعمیراتی انجام شده، اجرای پروژه‌های ارتقای توان و رفع محدودیت واحد‌های موجود و همچنین به مدار آمدن واحد‌های جدید نیروگاهی، قابلیت تولید فعلی نیروگاه‌های حرارتی در پیک روز بالغ بر ۴۷ هزار مگاوات و در پیک شب نیز بالغ بر ۴۸ هزار مگاوات خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی حداکثر قابلیت تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک مصرف تابستان را بالغ بر ۵۱ هزار مگاوات ذکر کرد و افزود: تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه موجب شده است تا میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور در زمستان سال گذشته بالغ بر ۶ درصد و در بهار امسال نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور در پیک تابستان امسال بالاتر از میانگین جهانی و بیش از ۹۸ درصد باشد تا برق پایدار و مطمئنی را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار