کد خبر: ۵۸۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: با رسیدن نخستین اَبَرترانسفورماتور عظیم ٥٠٠ مگاولت آمپری سه فاز یکپارچه کشور پس از سفر دو هفته‌ای به پُست ٤٠٠.٢٣٠ کیلوولت سعادت آباد تهران؛ روزشمار در مدار قرار گرفتن این پست حیاتی به روز‌های پایانی نزدیک شده است.

به گزارش برق نیوز، فرهاد شبیهی با بیان این که این نخستین و بزرگ‌ترین ترانسفورماتور ٥٠٠ مگاولت آمپری در کشور است، افزود: در حال حاضر این ترانسفورماتور با تلاش پیوسته همه ارکان طرح و همکاری خوب شرکت تولیدکننده، وارد پست انتقال سعادت آباد شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این ترانسفورماتور پس از طی مراحل نصب، تست و راه اندازی، موجب بهبود ولتاژ در لایه ٢٣٠ کیلوولت و پایداری تامین بار روز‌های اوج مصرف برق تابستان برای مشترکان شمال و شمال شرق تهران خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خاطر نشان کرد: این ترانسفورماتور نه فقط در تهران، بلکه در کل کشور نیز نخستین ترانسفورماتور ٥٠٠ مگاولت آمپری یکپارچه است.

شبیهی همچنین گفت: پیش از این، در کشور ترانسفورماتور‌های تک فاز ٥٠٠ مگاولت آمپری ساخته شده، اما این نخستین بار است که یک ترانسفورماتور یکپارچه ٥٠٠ مگاولت آمپری سه فاز در ایران ساخته می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر این که ٩٥ درصد تجهیزات مورد استفاده در این طرح شامل خود ترانسفورماتور، ساخت داخل و با اتکا به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و پیمانکاران داخلی است، خاطرنشان کرد: برق منطقه‌ای تهران در تلاش است زمینه پایداری برق را در تهران به ویژه در تابستان پیش رو فراهم کند و پیش بینی می‌شود این طرح تا پیش از اوج بار تابستان به پایان رسیده و برق دار شود.

به گفته وی، پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای این طرح به ویژه در زمینه تجهیزات این ترانسفورماتور، با استفاده از تجربیات و ابتکارات جوانان داخل کشور حاصل شده و سفارش این ترانسفورماتور توسط برق منطقه‌ای تهران نقطه عطفی برای ورود کشور به عرصه تولید ابرانسفورماتور‌های قدرت محسوب می‌شود.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
0
0
یک نفر بگه چرا این همه در برق تهران هزینه می شود؟ سهم استان های دیگر چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
0
0
وقتی تولید در کشور کم است ساخت ترانس به این ظرفیت به چه کار می آید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
0
این ترانسفورماتور ساخت ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
0
برق تهران ترانس را خریده دیگه چه حمایتی کرده ؟ اگر بله این همه بودجه تحقیقات از کجا آورده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
0
کنارش توربین بادی فرفره ای نصب کردن؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار