برق نیوز BarghNews

صفحه نخست
نیروگاههای تجدیدپذیر
ضرورت استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر برای ساختمان‌های مسکونی
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به تغییر الگوی استفاده از وسایل سرمایشی در کشور، استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی‌های تجدیدپذیر را برای تأمین نیاز‌های حداقلی ساختمان‌های مسکونی و پایداری شبکه‌های توزیع ضروری خواند.
ما خوب کار کردیم انتظار جهش در دولت بعد داریم!
مدیرکل برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی ساتبا با بیان اینکه یکی از راه حل‌های اصلی رفع ناترازی انرژی در ایران، توسعۀ نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، معتقد است: «با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که طی ۲ سال اخیر از حیث قانونی، تنوع مدل‌های سیاستی و مسیرسازی ایجاد شده، انتظار‌ها از توسعۀ انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، یک جهش خوب طی دو تا پنج سال آینده است.»
مصاحبه عجیب مدیر ساتبا در تعیین تکلیف دولت چهاردهم
یکی از مدیران ساتبا در اقدامی عجیب گزارشی از آرزو‌های خود منتشر کرد و مدعی شد دولت چهاردهم چنین افقی را باید طی کند. سیاست گذاری‌های دولت چهاردهم توسط تیم جدید تدوین خواهد شد و تعیین تکلیف برای مدیران بعدی منطقی نیست.
پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک واحد‌های صنعتی با مصرف بیش از یک مگاوات برای تولید برق تجدیدپذیر
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پیشنهاد می‌شود واحد‌های صنعتی که بالای یک مگاوات مصرف دارند در استان ها، شناسایی و در کنار هم جمع شوند و برای تولید برق سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند.
تولید ۳ مگاوات برق با تکمیل کارخانه هاضم بی‌هوازی اصفهان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: احداث کارخانه هاضم بی‌هوازی با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز یکی از پروژه‌های شاخص این سازمان است و از جمله دستاورد‌های این پروژه دستیابی به تکنولوژی، رفع مشکلات زیست‌محیطی مدیریت پسماند و تولید برق به میزان ۳ مگاوات است.
برزیل پیشرو در در گذار به انرژی‌های پاک
به گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA) برزیل در گذار به انرژی‌های پاک پیشرو است و در میان بزرگترین اقتصاد‌های جهان، کمترین سهم سوخت‌های فسیلی را در ترکیب انرژی خود دارد.
چین اولین توربین بادی دو سر جهان را نصب می‌کند
چین برای مهار نیروی طوفان می‌خواهد اولین توربین بادی دارای دو پروانه جهان را نصب کند که ظرفیت تخمینی تولید سالانه آن ۵۴۰۰۰ مگاوات ساعت (MWh) است و برای تامین برق تقریبا ۳۰ هزار خانوار در چین کافی است.
سازوکار‌های ساتبا برای توسعه نیروگاه‌های زیست توده در ایران
برای افزایش تعاملات و توسعه نیروگاه‌های زیست توده، ساز و کار‌هایی توسط ساتبا فراهم شده که می‌توان به استفاده از ظرفیت تابلوی برق سبز و بهره گیری از ظرفیت قانون اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد.
تاکید بر تکمیل نیروگاه ۵ مگاواتی زباله سوز ساری تا دهه فجر امسال
پروژه ساخت نیروگاه زباله سوز ساری با ظرفیت تولید ۵ مگاوات برق حاصل از سوزاندن روزانه ۴۵۰ تن زباله، در بخش ابنیه بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود این پروژه در صورت تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط، دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
ساخت دو سوم نیروگاه‌های بادی و خورشیدی جدید جهان در چین
تقریبا دو سوم از نیروگاه‌های بزرگ بادی و خورشیدی که در سطح جهانی در دست ساخت هستند، در چین قرار دارند.
۱
پربحث‌ترین ها
پر بازدیدترین‌ها
هفته
ماه
آخرین اخبار