کد خبر: 59075
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
۱۳:۵۶ ۲۹ /۰۵/ ۱۴۰۳

۶ اقدام مهم وزارت نیرو در راستای انتظام بخشی به سیستم اداری

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو اقدامات مهم این وزارتخانه را در راستای انتظام بخشی به سیستم اداری مرتبط با حوزه فعالیت‌های این معاونت تشریح کرد.

به گزارش برق نیوز، "مریم کارگرنجفی" تشکیل کمیته نظارت بر ابلاغیه‌های وزیر نیرو را از اقدامات مهم این وزارتخانه اعلام کرد و در خصوص ضرورت‌های آن اظهار داشت: در دهه ۷۰ سندی ابلاغ شد که تمامی اسناد اداری وزارت نیرو را به تفکیک تعریف کرده و ضابطه‌ای برای ابلاغ آن تنظیم کرده است که این سند تاکنون مبنای تدوین و ابلاغ اسناد اداری در این وزارتخانه است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: بر اساس این سند و از ابتدای دولت سیزدهم برخی اسناد اداری شامل بخشنامه، نظامنامه، دستورالعمل و آئین نامه ابلاغ شده است که با ابتکار وزیر نیرو و جهت حصول اطمینان از اجرای این اسناد، کمیته‌ای با دستور وزیر نیرو تشکیل شد. مسئولیت این کمیته با معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات بوده و اعضای کمیته که یکی از مشاوران وزیر به عنوان دبیر کمیته، مدیر کل بازرسی، مدیر کل مجامع، مدیر کل حقوقی، مدیر رسیدگی به تلفات اداری و رئیس مرکز حراست است.

وی تصریح کرد: در این کمیته علاوه بر گزارشگیری‌های مستمر از شرکت‌ها و ارزیابی‌های انجام شده در برخی از موارد، مدیران ذیربط جهت ارائه گزارش عملکرد در جلسات کمیته حضور می‌یابند.

ممنوعیت بکارگیری نیروی انسانی در شرکت‌ها با هر نوع قرارداد

وی با اشاره به ممنوعیت بکارگیری نیروی انسانی در شرکت‌ها با هر نوع قرارداد بدون اذن وزیر نیرو بیان کرد: یکی از مشکلات مدیران عامل شرکت‌های وزارت نیرو به ویژه در استان ها، فشار مقامات محلی و استانی جهت بکارگیری نیرو به صورت حجمی و پیمانکاری است که در بسیاری از موارد، مدیران مجبور به پذیرش شده و عملا تراکم نیروی انسانی را در استان‌ها شاهد هستیم.

کارگرنجفی در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه اظهار داشت: بعد از ابلاغ این آیین نامه جذب تمامی نیرو‌های موردی و یا جمعی در قالب نیروی حجمی بدون مجوز وزیر نیرو ممنوع شد، لذا بعد از اعلام نیاز‌ها توسط شرکت‌ها، در قالب یک صورتجلسه مشترک بین معاونت سرمایه انسانی و مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی آماده شده و بعد از اخذ مجوز وزیر نیرو، مجوز برگزاری نیروی حجمی به تعداد مورد نیاز شرکت‌ها آن هم از طریق آزمون ممکن خواهد شد. همچنین موارد خاص هم به صورت مجوز موردی و صرفا با دستور وزیر نیرو قابل انجام است. برای سهولت کار، در سامانه اطلاعات منابع انسانی (ساما) فرآیند صدور مجوز به صورت کامل لحاظ شده است.

ممنوعیت به کارگیری مجدد نیروی‌های بازنشسته

معاون سرمایه انسانی وزارت نیرو ممنوعیت بکارگیری مجدد نیروی‌های بازنشسته را یکی دیگر از اقدامات این معاونت در دولت سیزدهم اعلام کرد و در این خصوص توضیح داد: یکی از موارد رایج در وزارت نیرو، بکارگیری مجدد بازنشستگان در قالب انعقاد قرارداد از طریق شرکت‌های غیر دولتی آن هم با سفارش و فشار برخی از مسئولان ستاد و یا شرکت‌های مادر تخصصی بوده است که باعث تبعیض و بی عدالتی شده و اعتراض بسیاری از بازنشستگان دیگر را به همراه داشته است.

وی افزود: طبق این بخشنامه، ضمن تاکید بر اجرای دقیق بخشنامه‌های بازنشستگی در بخش دولتی و غیر دولتی وزارت نیرو، هیچ یک از بازنشستگان از هیچ طریقی امکان ادامه همکاری مجدد را نخواهند داشت مگر با اذن وزیر نیرو و آن هم در موارد بسیار خاص.

ساماندهی واگذاری خانه‌های سازمانی

کارگرنجفی در ادامه به بخشنامه و دستورالعمل ساماندهی خانه‌های سازمانی (در شرکت‌های غیر دولتی) اشاره کرد و در این رابطه یادآور شد: شکوائیه‌های زیادی از همکاران مبنی بر واگذاری خانه‌های سازمانی دریافت می‌شد که اولا از یک ضابطه مشخص برخوردار نیست، ثانیا بی عدالتی در این خصوص وجود دارد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: بعضا افرادی بودند که بیش از چند دهه در این منازل سکونت داشته و تخلیه نمی‌کردند و مدیران هم ملاحظاتی داشتند. طی بخشنامه ابلاغی هر فرد در طول سنوات خدمت خود فقط می‌تواند مجموعا ۵ سال از خانه سازمانی در شرکت‌های غیر‌دولتی استفاده کند و در دستورالعمل ابلاغی امتیازات به صورت مشخص جهت اولویت واگذاری خانه سازمانی مشخص شده است. بر اساس این بخشنامه سامانه خانه‌های سازمانی تهیه شده و در مرحله وارد کردن اطلاعات است. همچنین موضوع به صورت خاص در دستور کار کمیته نظارت قرار گرفته و گزارش اقدامات شرکت‌ها به طور مستمر دریافت شده است.

اجرای ساختار سازمانی شرکت‌های وابسته

وی به موضوع ساختار سازمانی شرکت‌های وابسته اشاره کرد و در این خصوص خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد یکپارچگی و وحدت‌رویه در امور ساختار‌های سازمانی شرکت‌های وابسته (غیردولتی)، بخشنامه شماره ۱۰۰/۵۰/۵۷۵۰۸ مورخ ۲۳/۱۱/۱۴۰۲ از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد. براساس این بخشنامه، تغییرات ساختاری صرفا بدون توسعه ساختار‌ها و افزایش تعداد و سطح واحد‌ها و پست‌های سازمانی امکان‌پذیر است. همچنین اعتبار تمامی ساختار‌های سازمانی پس از تصویب، سه سال بوده و لازم است پس از زمان مذکور، ساختار‌های سازمانی مجدداً منطبق با سیاست‌ها و رویکرد‌های وزارت نیرو بروزرسانی شود. به علاوه، در این بخشنامه معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو موظف به تعیین تکالیف زمان‌بندی شده برای چابک‌سازی و متناسب‌سازی ساختار‌های سازمانی شرکت‌ها شده است.

تشکیل کمیته ساماندهی به همایش‌ها

وی درباره اقدامات معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات در راستای تشکیل کمیته ساماندهی به همایش‌ها و ضرورت‌های آن گفت: یکی از مشکلات در وزارت نیرو، عدم اطلاع درست و دقیق از همایش‌ها و گردهمایی متعدد برنامه‌ریزی شده در سطح صنعت و مواجه شدن با دعوتنامه‌های مختلف جهت حضور وزیر و مسئولان بود. برای ایجاد نظم در این خصوص، کمیته‌ای با مسئولیت مدیر‌کل دفتر وزارتی و عضویت مدیر‌کل دفتر روابط عمومی، رئیس مرکز حراست و معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات بر اساس بخشنامه وزیر نیرو تشکیل شده که بر این اساس هر شرکتی که مراسمی در سطح ملی برگزار می‌کند و یا مدعوینی خارج از شرکت دارد چه از سطح صنعت و چه خارج از صنعت، ملزم است حداقل سه ماه قبل از برگزاری، اطلاعات این مراسم را جهت اخذ مجوز کمیته ارسال کند و متولی برگزاری این مراسم، جهت ارائه توضیحات در جلسه کمیته دعوت می‌شود. دبیرخانه این کمیته در معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات است.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
با دستور مستقیم ایشون، رای دیوان عدالت اداری در رابطه با برگشت وجوه کم شده از سال قبل (فوق العاده ویژه) اجرا نشده است.
به سرکار خانم تذکر میدهم این رفتار یعنی تمرد از اجرای قانون بالادستی و نهایتا عزل ایشان. اگر در اولین فرصتاجرا نکنند، رسما به همراه دیگر همراهان به همان مرجع قاونی شکایت می کنیم
ناشناس
سرکارخانم غیراز سرسپردگی جبهه پایداری چه عملکردی داشته اید؟!

اذن خاص آقای وزیر شامل افراد اصلح شده یا وابستگان جبهه پایداری؟!

آمار بدهیددر دولت 13 ام چند نفررا وبا چه ضابطه ای و با چه تحصیلاتی استخدام کردید؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
همچنین انتصاب مدیران میانی که هیچ سابقه تجربی در زمینه سمت شغلی که در آن منصوب شدن هم اضافه کنید اونهم درست بعد از نامه برج ۳ جناب مخبر
که باعث افزایش نارصایتی شغلی کارکنان و کاهش انگیزه آنان شده است
ناشناس
هیهات از این مدل انتصابات
ناشناس
Netherlands
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
توزیع اهواز منازل سازمانی با مدت اشغال 8تا19سال دارد و تقریباً 80%پرسنل استخدام شده 6سلا اخیر اقوام معاون مشترکین فعلی می‌باشند.
بعد چی بررسی شده و نتیجش چی بوده؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
سرکار خانم ،،،کسی ۲۰سال برای یک اداره برق دولتی کار کرده هنوز هم نیروی حجمی هست ،اون وقت یک نیروی که پدرش ایثار گر هست با سابقه ۶ماه رسمی شده ،لعنت به شما و وزارت بی در و پیکر ت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
دروغ می گوید
Morteza
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
سلام خدا به شما سلامتی بده?
ناشناس
France
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
بجای دکتراحمدیانها چه کسانی نشسته اند.وزیرکه کوچک باشدمدیرانش کوچکترند.حائریهای هنرپیشه درصحنه هستند!!!!!!
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲
با نصب پنل خترشیدی بر روی پشت بام ها وزارت نیرو را مکلف کنید با ن۴ت و گاز برق تولید کند و بفروشد و برای کارکنانش حقوق بدهد وزرات نیرو از وزارت نفت هم بیشتر در امد دارد از کم فروشی برق تا گران فروشی برق و حیف و میل های پرداختی به پیمان کاران کنتتر تعدیضی را تعمیر و دوباره به متقاضی بعدی میدهند،چه اشفته بازاریست
محرمانه
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
بابا مدیرکل منابع انسانی ستاد فرق بین شرکت وابسته و تابعه را تمیدونه بعد می خواد مشکل حل کنه
نوروزکریمی
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
کدام از ایتارگران در وزارت نیرو رسمی شد سراغ ندارم ما الان درشهر لردگان هستی که 6سال کارمی کنی هنوز هیچ خبر نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
این پیرها چرا بازنشسته نمیشن.
ابراهیم شکوه
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
سلام
سرکار خانم نجفی این بخشنامه ها فقط برای افرادی هست که پارتی و واسطه ندارندوگرنه هنوز هم افرادی که باید به کارگیری بشوند باواسطه کارشون داره انجام میشه ور احت هم دارند تغییر وضعیت میشن جهت اطلاع جنابعالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
يعني اين خانه ها حق آقاي جلوداره که با داشتن خانه و دريافت حقوق پنجاه وخورده اي ميليون تومني بيش از 10 ساله ميشينه کدام بي وجداني اين حق را به ايشان داده
در صورتيس که اين حق کارگران و پرسنل بي بضاعت آبفاست
ناشناس
لامصب مهره مار داره الان الکي به اين بهانه که من تا آخر سال بازنشسته ام بازم مي مونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
يعني امثال جانباز و حاج رسوليها و خونه ندارن که تو خانه هاي سازماني نشسته اند ميشه گزارشي از مديران بدهيد که چگونه وبا اجازه چه کسي چندين ساله نشستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
ميشه توضيحي در مورد اينکه براي همسر محترمتان و اخوي گراميتان کار چاق کني مي کرديد يا نه ارائه دهيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
نقش شما در انتخاب خانم محرابيان همسربرادر شوهر گراميتان به عنوان مشاور معاون وزير چه بوده آيا در اين مورد هم شما از وزير دستور داشتيدو ايضا خانم زحمتکش که مشاور خودتان کرديد تا با حقوق بالاتري بازنشسته شوند
ناشناس
نقش شما چیه؟
برهم زدن افکار عمومی؟؟
ببخشید که با مشورت نکرده مشاور تعیین کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
خوشحال مي شويم بفرمائيد جه اقدام مثبتي براي همکاران حوزه ستادي انجام داديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کسي که ماهي 80 ميليون حقوق ميگيره قطعا وزير اشاره کنه سر هم مياره
چه برسه مجوز استخدام براي امريه اي هاو نفرات وزير وروغني
بيرون 15 ميليون هم بهش نميدن
حاج قاسم مصطفی لو گلستان
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
سلام.واکذاری خانه های سازمانی شرکت بسیار حرکت عالی وپسندیده هستش
جوانان بیچاره
France
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
خانم کارگر نجفی
شما با زندگی جوانان این کشور بازی کردید
در این طرح تبدیل وضعیت من ۹ سال سابقه دارم
کارشناسی ارشد در توزیع برق شهرستان.... و الان به فکر مهاجرت هستم
وقتی میبینم کسی که دیپلم با ۶ ماه به عنوان ایثارگر تبدیل میشه و نه مالیات میده و حقوقش ۲ برابر من هست
چرا در این کشور باشم
وقتی شما با مدرک شیمی دارید برای ما تصمیم میگیرید
ناشناس
شما هنوز تشخیص نمیدی که تبدیل وضعیت ایثارگران قانون محلس بود؟
ادعات هم میشه فوق لیسانس داری
جوانان بیچاره
France
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
خانم کارگر نجفی
شما با زندگی جوانان این کشور بازی کردید
در این طرح تبدیل وضعیت من ۹ سال سابقه دارم
کارشناسی ارشد در توزیع برق شهرستان.... و الان به فکر مهاجرت هستم
وقتی میبینم کسی که دیپلم با ۶ ماه به عنوان ایثارگر تبدیل میشه و نه مالیات میده و حقوقش ۲ برابر من هست
چرا در این کشور باشم
وقتی شما با مدرک شیمی دارید برای ما تصمیم میگیرید
راه ارتباط مستقیم
ای کاش یکی جوابگو این تبدیل وضعیت ها اخیر باشه
نامه زدن که اگر مشکلی هست اعتراض کنید
ولی هنوز نمیدونیم اسممون داخل لیست هست یا نه
منابع انسانی شرکت ها هم کلا تعطیل هستن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
با سلام ، بنده همکار برق منطقه ای آذربایجان هستم تو شرکت ما جذب نیرو با ترفند هایی صورت میگیره که سر کار خانم نجفی اصلا فکرش هم نمیتونه بکنه نفری که‌میخواین جذب کنن اول در فضای سبز یا خدمات بکار گیری میکنن بعد از دو سه ماه از فضای سبز به نامه رسانی یا آبدارچی استفاده میکنن و باز بعد از مدتی به نگهبانی و یا سایر واحدها می فرستن و اکثر نفرات آشنا های معاونین و مدیران هستن
ساتبايي
تو ساتبا هم طرف رو به عنوان کارشناس امور فرهنگي استخدامش کردن بعد از شش هفت ماه اومدن گفتند که ايشون دکتراي شيمي داره بردنش تو يه دفتر تخصصي !!! احتمالاً قراره يه مديرکلي يا حداقل رييس گروهي بهش بدن !!! به همين شيکي !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
يه جورايي شما معاون منابع انساني محرابيان بوديد فقط براي نفرات وبستگان ايشان و روغني مجوز استخدام وبکار گيري دريافت کرديد پس بهتره به ايشان گزارش دهيد والا قدمي براي ديگران برنداشتيد فقط بچه هاي مردمو سر کار گذاشتيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
حاج خانم لااقل دم رفتن دیگه دروغ نگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
واقعا مسخره است. همه چی فامیل بازی شده و به راحتی حق خوری می‌کنند بعد اونوقت نشستند و از بخشنامه و دستورالعمل حرف می‌زنند.البته این کار الان نیست ماجرا از خیلی پیشتر ها شروع شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
دفتر دار مدیر عامل برق منطقه ای خراسان که یک کارگر با یک سال سابقه هستش دارای راننده میباشد و خانه سازمانی در لاکچری ترین نقطه شهر مشهد (سجاد) با قیمت کارشناسی شده ناچیز ۲ میلیون!!!!؟؟؟
Salman
France
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
در تاریخ ابلاغ نامه تبدیل وضعیت من ۱۵ سال سابقه بیمه داشتم که ۹ ماه ۱۲ روز در توزیع بوده
درون چارت هستم
ولی متاسفانه میگن که ۱۰ سال کامل در تاریخ ابلاغ ندارید
ولی الان که ۳۰ مرداد ۱۰ سال کامل دارم
میشه کسی راهنمایی کنه که تبدیل وضعیت میشم یا نه

آخه در پیرو نامه قبلی نوشته بودن کسانی که سابقه کامل میشه طبق روال کارشون انجام میشه

ای کاش کسی از منابع انسانی توانیر جواب منو میداد که باید چه کار کنم ؟!

متاسفانه منابع انسانی شرکت توزیع درست جواب نمیدن
Salman
France
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
در تاریخ ابلاغ نامه تبدیل وضعیت من ۱۵ سال سابقه بیمه داشتم که ۹ ماه ۱۲ روز در توزیع بوده
درون چارت هستم
ولی متاسفانه میگن که ۱۰ سال کامل در تاریخ ابلاغ ندارید
ولی الان که ۳۰ مرداد ۱۰ سال کامل دارم
میشه کسی راهنمایی کنه که تبدیل وضعیت میشم یا نه

آخه در پیرو نامه قبلی نوشته بودن کسانی که سابقه کامل میشه طبق روال کارشون انجام میشه

ای کاش کسی از منابع انسانی توانیر جواب منو میداد که باید چه کار کنم ؟!

متاسفانه منابع انسانی شرکت توزیع درست جواب نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
خانم نجفي شما افراد سفارشي محرابيان وروغني متظاهر وبلافاصله بعداز اينکه امريه شون تو دفتر وزير تموم ميشه اولين مجوز استخدام مي گيريد ميکنيد مشاور وزير مثل صباغيان يا مثل مقدس مدير گروه يا مثل اميري که نگهبان بوده معاون مدير کل و همينطور کوچک اونوقت به بچه هاي مردم ميگي بايد 15 سال سابقه داشته باشي و ... پسر خانم زحمت کش 15 سال سابقه داره؟
واقعا چقدر تو پستي
همکار
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
بهتر تيتر بزنيد اقدام هاي خاله مريم در جذب فاميل ها ي محرابيان و روغني نه وزارت نيرو
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
رسمی کردن کسی که دو ماه کارکرده و شرکتی هم بود و پارتی و رانت اومده سر کار آخر بی عدالتیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
این ..... وزارت نیرو رو ... با این روغنی