کد خبر: 58946
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
۰۸:۳۸ ۲۰ /۰۵/ ۱۴۰۳

خدمت رسانی ۱۰۰ هزار نیرو در صنعت برق به صورت شبانه روزی

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول خدمت‌رسانی و تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند، گفت: کاهش مصرف برق و کاهش فشار بر روی شبکه نه تنها امکان تامین برق برای همه هم‌وطنان را فراهم می‌کند، بلکه احتمال بروز حادثه در شبکه سراسری به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش برق نیوز، علی اکبر محرابیان با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور و به دنبال آن ثبت رکورد‌های بالای مصرف برق گفت: وقتی فشار زیادی به شبکه سراسری برق به لحاظ افزایش تقاضای مصرف وارد می‌شود، خطوط و پست‌ها اشباع می‌شوند و در چنین شرایطی احتمال بروز حادثه و ایجاد مشکل در فرایند برق رسانی افزایش می‌یابد.

محرابیان ادامه داد: تقاضای مصرف برق ایران در حالی به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است که از اوج مصرف ترکیه هم اکنون چیزی حدود ۵۰ هزار مگاوات است و کشور صنعتی و بزرگ آلمان با حجم وسیع سرمایه گذاری به میزان ۸۰ هزار مگاوات مصرف برق دارد.

وی با اشاره به برخی قطعی‌های برق در تهران در روز‌های گذشته اضافه کرد: بروز حادثه در یکی از خطوط اصلی انتقال برق تهران و اشباع بودن سایر خطوط باعث شد نتوانیم از سایر خطوط برای جابجایی بار به خوبی استفاده کنیم و به همین دلیل محدودیت‌های جزئی در برخی مناطق تهران رخ داد که البته گروه‌های واکنش سریع به سرعت این مشکل را برطرف کردند.

وزیر نیرو با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق در فصل گرم سال اظهار داشت: کاهش مصرف برق و کاهش فشار بر روی شبکه نه تنها امکان تامین برق برای همه هم‌وطنان را فراهم می‌کند، بلکه احتمال بروز حادثه در شبکه سراسری به شدت کاهش می‌دهد.

محرابیان با بیان اینکه در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول خدمت‌رسانی و تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند، گفت: هم‌وطنان می‌توانند با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی، قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند، رعایت دمای آسایش ۲۴ درجه در کولر‌های گازی و خاموش کردن وسایل برقی که در ساعات اوج بار مصرف هیچ‌گونه رفاهی ایجاد نمی‌کنند، به فرزندان خود در صنعت برق برای تامین برق پایدار یاری برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت ۳۵ هزار مگاواتی مصرف برق فصل گرم و سرد سال اشاره کرد و توضیح داد: در فصل گرم به دلیل وارد مدار شدن سامانه‌های سرمایشی مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد که به دنبال کاهش دمای هوا در نقاط مختلف کشور به مرور کاهش می‌یابد.

محرابیان با اعلام این خبر که از ابتدای خرداد تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیون مشترک معادل ۴۰ درصد مشترکان ضمن کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: در کنار مشترکان دارای مدیریت مصرف و صرفه جویی که تعدادشان بسیار زیاد است، مشترکان پرمصرف و بد‌مصرفی داریم که اگرچه تعدادشان کم است، ولی به شدت مصارف بالایی دارند و شرکت توانیر موظف شده است، پس از اعلام هشدار‌های لازم نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام کند.

وی در پایان افزود: به طور کلی شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است و این نشان می‌دهد همچنان ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در بخش خانگی کشور وجود دارد که امیدواریم در سایه همکاری مشترکان با کمترین مشکل روز‌های گرم پیش رو را نیز سپری کنیم.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
فشار مضاعفی روی همکاران صنعت برق بخصوص شرکت توزیع است. جناب وزیر! چرا حقوق شرکت توزیع به طور میانگین 15 میلیون تومان از حقوق شرکت آب و فاضلاب کمتر است؟؟؟
اااا
ما حقوقمون ۱۰، ۱۵ میلیونه. آقایون حرف از تفاوت ۱۵ میلیونی حقوق بین آب و برق می زنند...
این ظلم و تبعیض نهادینه شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
خجالت هم خوب چیزیه یا آب قطع هست یا برق این چه وضعیه اگه بلد نیست مدیریت کنید کنار بکشید حرام هستش این حقوق
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
خب نتیجه چیه جز بی برقی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
وزیر خاموشی هستند ایشون کلا قربونت قاجار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
دست شما درد نکند برای همین است که ما روزی سه ساعت برق نداریم برای همین است که در گرمای ظهر خود و خانواده‌مان از گرما هلاک می‌شوندهمیشه منتظر می‌نشینید فاجعه‌ای رخ دهد بعد به فکر چاره می‌افتید که آن هم این است که مردم مدارا کنید حتی در کشورهای افریقایی هم این گونه نیست وزارتخانه‌ای که به فکر آینده نیست حتی از مورچگان هم کمتر می‌فهمد ا که مورچه‌ها در تابستان به شدت فعالیت می‌کنند که در زمستان گرسنه نمانند یعنی آینده نگر هستند.
آقای وزیر شما چه آینده نگر هستید؟
ایران مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
خدا خیرت بده آقای محرابیان شایسته ووزیر لایق وپرتلاس ومدیریت عالی در برق رسانی.
ایکاش رییس جمهور جدید شما رو نگه میداشت تا کارهای بزرگی را که در این وزارتخونه با تلاشی مضاعف شروع کردید به سرانجام میرسوندید . رئیسی شهید وزیرانی لایق وپرتلاشی راانتخاب کرده بود ومیسر پیشرفت کشور در تمام عرصها عالی بود ولی افسوس که تقدیر جور دیگری رقم خورد....
شهروند
اینو فکر کنم زن و بچه اش نوشتن خخخخ
فرهاد کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
اگر در مورد تلاش و کوشش وزحمات مجموعه برق ایران حرف میزنند لطفاً به فکر معیشت این مجموعه عظیم ومظلوم هم باشید جناب وزیر سابق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
عزیز من برادر من مایه خجالته درهیچ جای دنیا اینقدر نوسان برق وقطعی برق نداریم چی میگی؟؟
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
والا از زمانی که ما یادمون میاد همینجور داریم صرفه جویی میکنیم هرچه هم مراقبه کردیم و ریاضت کشیدیم عده‌ای مثل گاو پروار شدند ماهم عین زندانی گوانتانامو چوبینه شدیم و چیزی درست نشد!
مهدی عرب زاده یکتا
United States of America
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
تأسف باره این خبر در حالی که از اردیبهشت ماه مشکل افت ولتاژ داریم بارها در سامانه پیام گذاشتم به اداره برق منطقه یک رفتم شکایت کردم با آقای سیاسی صحبت کردم .... حتی یک نفر هم تماس نگرفته و مشکل برطرف نشده که هیچ بدتر هم شده واقعا براتون متاسفم سو مدیریت و انتخاب مدیران نالایق و اشتباهی در سازمان شما بیداد می کنه حتی شما برخورد با فرد کارشکن را هم بلد نیستید فقط بلد هستید است sms تعهدید آمیز بزنید لیاقت مردم ایران نیست بالاخره ی روزی همه چی درست میشه تک تک شما باید پاسخگو باشید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
لطفا دمای داخلی ایران را با استانبول مقایسه کنید ، در حدود 10 درجه اختلاف دما دارند ، ما در حال حاضر نه آب کافی داریم نه برق ، و البته بعلت قطع مکرر این هر دو ، ما را به خاک سیاه نشانده اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
آقای محرابیان فقط بززززاااررر برررو وزارت نیرو باید از شر تو و اون حیدری و روغنی برای همبشه خلاص بشه
علی رفیع زاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
سه سال چه گورتون میکنید که مملکت را به اینجا رسوندین
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
واقعا اشان و وزیر نفت از ضعیف ترین وزرای دولت شهید رئیس بودندند . که نتوانستند نیاز کشور را به انرژی و فراورده های نفتی تامین کنند .اما همیشه طلبکارانه با آن حقوق و مزایایی که می گیرند . فقط،باید گفت که این همه رو از کجا می آورند!!!
یک مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
آقای محترم ! وقتی دانش و عرضه مدیریت یک وزارتخانه را نداری چرا حکم وزارت را قبول کردی و مردم و کارخانه ها را بدبخت کردی ؟ شرف هم نداری ؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
محرابیان و مشهدی توانیر افراد رانت باز هستن که بی ضابطه سه هزار نفر رو وارد سیستم کردند خیلی از مدیران قدیمی و کاربلد خودشون کنار کشیدن به خاطر این شرایط ، مدیران پخمه و که بله قربان گو هستن سرکار آوردن ، آقای محرابیان چند تا از مدیران به خاطر استخدام خارج ضابطه شما کنار کشیدن ؟؟!!