کد خبر: 58993
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
۱۴:۱۶ ۲۲ /۰۵/ ۱۴۰۳

قول وزیر پیشنهادی نیرو برای حل ناترازی برق در ۲ سال

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ناترازی برق حدود ۱۵ هزارمگاوات است که وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد، تلاش می‌کند ظرف ۲ سال این ناترازی رو حل‌وفصل کند.

به گزارش برق نیوز، سید جواد حسینی‌کیا در تشریح نشست امر‌وز (دوشنبه ۲۲ مرداد) با بیان اینکه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز صبح پس از رسیدگی به برنامه‌های وزیر صمت با وزرای نیرو و میراث فرهنگی جلساتی را برگزار کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن که با عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود درباره ناترازی برق، ضرورت تامین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی و استفاده از نیرو‌های تجدیدپذیر را مطرح کردند.

حسینی‌کیا با اشاره به صحبت‌های وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به زعم آقای علی‌آبادی راندمان برخی از نیروگاه‌ها پایین است که باید این وضعیت اصلاح شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ناترازی برق حدود ۱۵ هزارمگاوات است، وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد، تلاش می‌کند ظرف ۲ سال این ناترازی رو حل‌وفصل کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: همچنین وزیر پیشنهادی نیرو بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تولید برق تاکید کرد.

وی رفع تنش آبی و مهار آب‌های مرزی را از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو برشمرد و ادامه داد: نگاه کمیسیون صنایع و معادن به وزیر پیشنهادی نیرو مثبت بود.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
عمده نیروگاههای جدید الاحداث در ایران، توسط مپنا پایه گذاری شده است و در زمان مدیریت آقای علی آبادی، لطفا یک گزارش از راندمان، مکان یابی درست و زمان استارت تا سنکرون شدن کامل آنها ارایه نمایند. همچنین، علت آنکه فقط مپنا متولی بوده و از تولیدات خارجی با راندمان بالاتر استفاده نشده است بیان گردد (راندمان کم واحد یعنی ناترازی برق در تابستان و گاز و برق در زمستان). در مرحله آخر بیان کنند چرا واحدهای تولید مپنا در زمان نیاز (اوج گرما) از حد تولید خود افت داند و آیا اثر گستردگی اقلیم ایران بر ساختار واحدها دیده شده و یا صرفه کپی کاری و سری کاری رخ داده است؟
علی
اگر مسولین ما حساب سادهدجمع و تفریق بلد بودند خیلی وقت پیش مشکلات حل شده بود
سالانه بخاطر همین کمبود برق بالای پونصد هزار میلیارد تومن بلکم بیشتر در اقتصاد و عدم تولید کارخانجات ضرر میدیم ، در صورتی که احداث 15هزار مگاوات برق چیزی حدود 350هزار میلیارد هزینه داره که حاضر نیستن یه بار از اختلاسها کم کنند و این مشکل حل کنند یعنی اگه هر سال 15هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی بزنیم بازم مقروم بصرفه هستش
شرکت ما حتی حاضر شد با شصت درصد مبلغ پروژه نیروگاه خورشیدی بزنه الباقی از درآمد پرداخت بشه اما رانت و فساد اجازه اینکار نمیده
یک مهندس
خیلی از مدیران ارشد صنعت برق به عمد نزاشتن برنامه های توسعه چهار و پنج و ۶ اجرا بشه و با اینکار قیمت فروش برق به مصرف کنندگان رو افزایش خیلی کمی طی این ۱۵ سال دادند تا مثلا پیش وزیر محبوب باقی بمانند غافل ازینکه با اینکار مصرف کنندگان به اسراف روی آووردن..وگرنه در عمل ما با داشتن ۹۴ هزار مگاوات نیروگاه در دنیا ۱۲ ام هستیم و کمبود بالایی نداریم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
عمده نیروگاههای جدید الاحداث در ایران، توسط مپنا پایه گذاری شده است و در زمان مدیریت آقای علی آبادی، لطفا یک گزارش از راندمان، مکان یابی درست و زمان استارت تا سنکرون شدن کامل آنها ارایه نمایند. همچنین، علت آنکه فقط مپنا متولی بوده و از تولیدات خارجی با راندمان بالاتر استفاده نشده است بیان گردد (راندمان کم واحد یعنی ناترازی برق در تابستان و گاز و برق در زمستان). در مرحله آخر بیان کنند چرا واحدهای تولید مپنا در زمان نیاز (اوج گرما) از حد تولید خود افت داند و آیا اثر گستردگی اقلیم ایران بر ساختار واحدها دیده شده و یا صرفه کپی کاری و سری کاری رخ داده است؟
علی
البته تنش آبی هم هست و هم تنش برق هم هست، زنده بودن و زندگی به هردوتایشان وابسته هست و دکتر علی آبادی فردی متخصص و قوی درهردو زمینه آب و برق هستند.
احمد
متاسفانه سردار علی آبادی دیدگاه انحصار طلبانه دارند و همین به ناترازی بیشتر انرژی در سالهای آینده دامن خواهد زد.
محمود
دوست عزیز متاسفانه مپنا با رانت وضعیت برق به اینجا رسوند .چرا ما حالا باید از توربین با بازدهی ۳۶ درصد استفاده کنیم مپنا شرکت دلالی هست که با دلالی همه نیروگاه‌های برق انجام میده .و آخرش میشیم اینی که هستیم همه چی تعطیل
سیدجعفر
سلام بله زمان مدیریت اقای علی آبادی درمپنا اگر کاری نشده پس شماها بفرمایید در کدام حوزه صنعت کشور ما موفق بودیم پس نباید به آقای علی آبادی خورده گرفت مشکل ،مشکل پایه کلان مالی کشور است که این همه ناترازی ایجادمی شود
ناشناس
آقا سیدجعفر عزیز، مپنا مونوپل و انحصارطلبه. حاکمیت کلان و آستان قدس پشتشه. بخش خصوصی رو اینا فلج کردن تا خودشون به منافع برسن. اونوقت تو با بقیه صنعت مقایسه میکنی؟!!
اگه بقیه صنعت منظورت فولاد، پتروشیمی و خودرو هست، بله، درست میگی. همشون باهم درحال اختلاس بودن
شهروند
چرا دولت و آقایان و جدیدا آقای علی آبادی برای نیروگاههای جدید مثل نیروگاه گازی زاهدان جاده گوربند که از سال ۹۸ کلنگ زده شده و فقط چهار دیوار زدن و ده نفر از چهار دیوار خالی نگهبانی میدن و از بیت المال حقوق میگیرن در حالی سایر قسمت ها و نیروگاهها نیرو کم دارن ،نگهبانی میدن و شروع به کار نمیکنن اگه دولت توانایی تاسیس و جبران ناترازی رو نداره اوراق مشارکت و سهام بین پرسنل نیروگاهها و مردم تقسیم کنه و از پول خودمردم نیروگاه تاسیس کنه تا با افزایش جمعیت و استفاده بیشتر مردم از وسایل الکتریکی و ...با ناترازی و قطعی بیشتر نارضایتی به بار نیارن التماس ۸تفکر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
دکترعلی آبادی، فردی بسیار توانمند و مدیر و مدبر و مخلص و متواضع و مردمی است، انشالله مجلس محترم به این نخبه مدیریتی، رای قاطع و بالایی بدهد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
حرف مفت 45سال پیش رو نزن ؛ برو بمیر و گمشو
خر خودتی و .......
توانیری دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
جناب دکتر نه شما و نه هیچکس دیگر تا زمانیکه قیمت فروش برق به مصرف کننده یک ششم هزینه تولید آن است نمیتواند این مشکل را حل کند..لطفا سعی کن قولی ندی که بعدا براتون درد ساز بشه.. ضمنا شما که بهتر میدونی ساخت مثلا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه همین الان ۱۰ میلیارد دلار پول و حداقل ۶۰ ماه زمان میخاد...اینجانب در سه نوع نیروگاه گازی..بخار و آبی بمدت ۱۲ سال کار کرده ام..و بخوبی از مشکلات آگاهم..آخه کجای دنیا برقی که کیلواتساعتی ۱۵۰۰ تومن در میاد بطور ترکیبی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن به مصرف کننده هدیه و هبه ...میفروشند..!
ناشناس
مشکل مملکت دیدگاه های یک جانبه امثال شماست، قیمت انرژی باید با دستمزد متناسب باشه دستمزد خود شما در ماه چند دلار میشه که افاضات این مدلی برای قیمت برق برای برابری با دنیا میدی
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
هر چی در وزارت صمت بود مشکل ها رو برطرف کرد و وزارت صمت گل وبلبل کرد حالا نوبت وزارت نیرو است
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
شما همون مشکل خودرو رو حل کردی کافیه دست ات درد نکند فقط خواهشا جان مادرت منوچهر منطقی رو ببر وزارتخانه خودت
باهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
این وعده های دروغ و قشنگ مثل تفنگ بدون فشنگ نیم قرن هست که به توده مردم بینوا و تورم زده میدهند و مثل سراب است.و نه اولین ان هست و نه اخرین ان خواهد بود.
روز بروز اوضاع وخیم تر شده و میشود و خواهد شد.
مجتبی عمیقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد مفت خورهای دزد
ناشناس
دزد رو خوب اومدی
ارسلان محمدیان روشن
Canada
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
سلام ببین بعد دوسال کهیر نمی‌زنی
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
قربونت برم من، در طول ۱۲ ناترازی برق درکشور حل نشده است چگونه در عرض دو سال برق کشور تراز میشود، پول را از کدام سازمان جذب می کند سازمان برنامه بودجه یه بودجه خاص برای وزارت نیرو دارد اونم برای پروژه های نیمه تمام هزینه خواهد شد، تصفیه خانه های فاضلاب نیمه تمام زیاد داریم، سد ها و کانالهای آبرسانی زیاد داریم ، در برخی شهر شبکه فاضلاب نیمه تمام مانده است، یه چیزی قول بدهند با عقل جور دربیآید، من ۱۲ سال دربرق بودم الان درآبفا فعالیت میکنم، من مخالف نیستم ولی در وزارت نیرو هستم ماهیت کارهای وزارت نیرو آشنا هستم، چندین هزارمیلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم، دستمزدها کفاف نمی کند، وزارت نیرو آشفته.هست چکونه پایدار خواهند شد خدا میداند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
می‌گویند ایشان در زمان تصدی مپنا دلاری حقوق می‌گرفته است. صحت دارد؟
محمد طاهر سیگارودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
شرکت خصولتی مپنا مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد چرا که کارنامه ایشان است .
تجربه بمن میگوید همین لحظه همه خصولتی ها جمع شوند که فردا دیر است .
" گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است .
گر حکم شود که مست گیرند .... "
محمد طاهر سیگارودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
ضمنا ناترازی واقعی از کاذب ، که ناشی از عوامل بسیار متعددی ، معلوم شود فقط چشم و قول دادن یعنی فعلا خر از پل مراد بگذرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
از قدیم گفته اند سنگ بزرگ نشونه نزدنه
وزیر محترم آینده این ناترازی ردپای جنابعالی راهم در خود دارد لطفا خراب ترش نکن کسی انتظار اینجوری ازت نداره
خنده داره تمام زیرساختها داغونن ایشون بفکر افزایش تولید برق هست
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
آقای علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو آدمی بسیار متخصص آنهم صرفا در گران کردن خدمات وبزودی آب وبرق را گران خواهد کرد البته مثل برخی ها با لبخند بدتر از زهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
حالا گیریم در کمیسیون کسی سردر نیاورد که در دو سال ناترازی قابل حل نیست ، در بدنه وزارت چجوری این نظر رو میخواهند به خورد مدیران و کارشناسان بدهند، بماند که رئیس جمهور هم که خودش اذعان دارد ، نمی‌داند .
کاش بتونیم انصاف داشته باشیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
علی آبادی صمت را خراب کرد حالا می خواد توانیر رو نابود کنه!
اقدمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
این آقای علی آبادی 4سال معاون وزیر نیرو بوده وبعد مدیر عامل مپنا بوده و پیمانکار وزارت نیرو شده و هیچوقت نتونسته واقعا به تعهدش درست عمل کند. همیشه در اکثریت قریب به اتفاق پروژه‌های صنعت برق خلف وعده داشته ولی با قلدری ورانت کارش رو جلو برده وبا انحصار گرایی باعث گران شدن برق در مملکت شده وفشار بر مردم بخاطر افزایش نرخ برق وارد کرده است.
حال میخواهد قول رفع ناترازی بدهد.
خودش این وضع را بوجود آورده است.
احمدامینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
آقای علی آبادی
شما میدانید کمتر از دوسال وزیر هستید واین قول را میدهید با گذاشتن معاونین خود این مسیله مشخص میشود
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸
والا قول کیلوئی چنده وقتی ضمانت اجرایی نداشته باشه وزیر نفت دولت رئیسی هم وعده زمستان سخت اروپا را داد اما طول عرض جغرافیایی این سختی به کشورمان محدود شد
افشین قهاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
سلام
فردی که نظامی بوده و با .....به وزارت نیرو اومده چه گلی بر سرما صنعت آب و برق یها خواهد زد . چه کارنامه مثبتی در صمت داشت ؟؟ با عدم تغییرات در بدنه وزارت نیرو و شرکتهای زیر مجموعه که ایشان انجام خواهد داد اوضاع معیشت ما هم بهتر نخواهد شد. برای انتخاب آقای پزشکیان با این انتخابش و از رای که به ایشان دادم متاسفم
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
ناترازی امروز 15 هزارمگاوات است . اگر ناترازی دو سال دیگر 20 هزارمگاوات باشد ، پس دو سال دیگر باز 5 هزار مگاوات ناترازی خواهیم داشت. بازهم وعده سرخرمن !!!!!!!!!
بيزن
نا ترازي 20 هزار مگاوات است عزيزم نه 15
بیژن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۹
هر چی توی وزارت صمت تونست مشکل خودرو سازها را حل کنه ، توی وزارت نیرو هم میتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
بهتر است وعده های غیرممکن ندهیم ساخت نیروگاه آنهم پانزده هزار مگاوات با تامین منابع مالی وتشو یق بخش خصوصی با پرداخت تعهدات به آنها مدعی شش تا هفت سال زمان می برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
خیلی قول میدی علیاباد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
یک ضرب المثل می گوید کل ( کچل) اگر طبیب بود سر خود دوا می کرد . تو اگر وزیر توانا بودی وزارت صمت را سر و سامان می دادی حالا تراز برق را تا دوسال آینده وعده می دهی . اگر مجلس به تو رای اعتماد دهد بزرگترین خیانت را در حق ملت کرده است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
خود حضرتشان و همفکران و حامیان ایشان با انحصار ساخت نیروگاه حرارتی در مپنا، باعث و بانی ضعیف شدن توان و کیفیت ساخت نیروگاه در ایران شدند ،عینا شبیه کاری که در صنعت خودرو برای ایران خودرو و سایپا با ایجاد انحصار، موجب بدبختی و بلا در این صنعت شدند
ناشناس
Russian Federation
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
دو سال که زیاده. شما با اون دانش؟؟!! و ابهتی که داری میتونی دوماهه مشکل ناترازی رو حل کنی! البته اگر تا اون موقع مملکتی مونده باشه!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
احتمالا مشترکین خانگی هم ازاین به بعدباید ژنراتور بزارن تا ناترازی برق حل بشه وگرنه با کدام پول میخان نیروگاه احداث کنن؟!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
وزارت صنعت رونابود کردی حالا نوبت رسیده به نیرو خداقوت ترمیناتور
ناشناس
نباید وزارت صمت میرفت ولی توان اداره کردن نیرو دارد بشرط دوری از مدیران چاپلوس دور خودش استفاده از افراد باسواد ودلسوز و ضد فساد مثل مهندس کردی ودکتر گلابکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
در صورت بکار گیری نیروهای باتجربه وسالم ونه از در پیتیهای دور برشون در مپنتا
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
با سلطه ی سرداران نظامی مخالفم ، هر کس سر جای خودش باشد و بموقع هم بازنشسته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
مشکلات با وجود افراد متخصص و کاربلد قابل حل هستند و کمی زمان میطلبد مشکل اصلی آنجاست که افراد بی مصرفی مثل حیدری و روغنی میشن همه کاره وزارت نیرو و وزیر بی سواد هم میشه آلت دست این افراد ...و باند باز اگر علی آبادی تیم متخصصی داشته باشه موفق میشه حیدری و روغنی باید محاکمه بشوند
اقدمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
علی آبادی اجازه نمی داد یک ‌شرکت خصوصی درحوزه برق رشد کند . هر کدام از شرکت‌ها را به جور دور زد. بعضی ها رو خرید مه زیر چتر خودش کار کنند
مثل پارس ژنراتور یا مواد کاران و... بعضی ها رو هم اجازه ورود به مناقصه نمی‌داد و...
همه را ازمیدان به در کرد وانحصار درست کرد تا وزارت نیرو را چپاول کند. وبفکر توسعه نیروگاه با چپاول بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
با خیانتی که امثال روغنی و حیدری و با حمایت محرابیان در حق وزارت نیرو کردند و اگر قراره همچنان این افراد یا مثل اینها باشند ناترازی تا 200 سال آینده هم حل نمیشه
ناشناس
احسنت فقط نام حائری و پیشاهنگ رو از قلم انداختی
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
دروغ میگوید،و دروغ بودن حرفش هم ناترازی است،ایشان گفته تلاش میکند یعنی نشد هم نشد دست آخر هم عدم توان مدیریتی خود را به قبل از انقلاب میکشد و تقصیر را گردن خدا می اندازد،در چند دهه بسیار دروغ شنیدم،