کد خبر: 59199
۱۳:۲۰ ۱۰ /۰۶/ ۱۴۰۳

برق‌رسانی به ۲۰ روستا در ۵ ماه نخست امسال

با برق رسانی به ۲۰ روستا از ابتدای امسال تا پایان مرداد، مجموع روستا‌های برقدار کشور به بیش از ۵۸ هزار و ۸۰۰ روستا افزایش یافته است.

به گزارش برق نیوز، گزارش عملکرد برق روستایی کشور منتهی به پایان مرداد ۱۴۰۳ شرکت توانیر در خصوص برنامه و عملکرد امسال برق رسانی روستایی حاکی است، از مجموع ۱۰۰ روستای برنامه ریزی شده برای برق رسانی در سال جاری، تعداد ۲۰ روستا تا پایان مرداد امسال از نعمت برق بهره‌مند شدند و به این ترتیب مجموع روستا‌های برقدار شده کشور به ۵۸ هزار و ۸۰۹ روستا رسید.

بنا بر این گزارش طی ۳ سال گذشته در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۵۰ روستا، ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷ روستا و ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۳ روستا در کشور برقدار شده است.

همچنین در سال ۱۴۰۳ از مجموع ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب، ۱۷ درصد آن معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال محقق و به طرح‌های برق روستایی تخصیص داده شد.

این گزارش در خصوص توسعه و احداث شبکه و پست‌های فوق توزیع و انتقال نیرو برای روستا‌های کشور می‌افزاید: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده و برای امسال نیز ۳ هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است. همچنین از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در توسعه و احداث شبکه برق روستایی انجام شده است.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha