کد خبر: 58812
تعداد نظرات: ۷ نظر
۱۵:۵۸ ۰۸ /۰۵/ ۱۴۰۳

شوآف مپنا با ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی

گروه مپنا به جای شوآف جهت ساخت و احداث ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو‌های برقی در جاده ها، برق مورد نیاز ایستگاه‌های نصب شده در پایتخت را تامین کند.

به گزارش برق نیوز، شرکت مکو به عنوان زیر مجموعه گروه مپنا مردادماه سال گذشته قرار داد احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ۱۵ نقطه تهران را با شهرداری پایتخت منعقد کرد.

براساس اعلام این شرکت فاز اول این قرارداد، توسعه زیرساخت شارژ خودرو‌های برقی در کلانشهر تهران است و در فاز‌های دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعا ۵ هزار دستگاه شارژر خودرو برقی تولید شده در شرکت مکو، در پایتخت نصب خواهد شد. حال با گذشت یکسال از این موضوع صنایع خودروسازی و مدیران وزارت صمت نسبت به عملکرد گروه مپنا معترض هستند.

ایستگاه شارژ در جاده چالوس و نبود برق شارژر‌ها در تهران

براساس اعلام گروه مپنا، در مردادماه سال جاری جاده چالوس مجهز به ایستگاه شارژ سریع خودرو‌های برقی شد. این درحالی است که هفته گذشته حسین کریمی سنجری مدیر پروژه برقی سازی وزارت صمت به این رسانه گفت: 《شهر تهران ۱۷ ایستگاه شارژ نصب شده که فقط ۴ ایستگاه برق دارد. 》
مدیر پروژه برقی سازی وزارت صمت با انتقاد از عدم توسعه خودرو‌های برقی در کشور، بیان کرد: جهت برقی سازی حمل و نقل هماهنگی لازم میان مجریان، دستگاه‌ها و بازیگران این برنامه وجود ندارد.

براین اساس می‌توان گفت که گروه مپنا به جای شوآف جهت ساخت وو احداث ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو‌های برقی، برق مورد نیاز ایستگاه‌های نصب شده در پایتخت را تامین کند. مپنا به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین برق در کشور شناخته می‌شود که نقش بسزایی در توسعه شبکه برق ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی می‌تواند داشته باشد. از همین رو این گروه یا شهرداری تهران نسبت به چرایی عدم تامین برق ایستگاه‌های شارژ پایتخت پاسخگو باشند.

قیمت ایستگاه‌های برقی چند؟

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برخی از مدیران ارشد صنایع خودروسازی که نخواستند نام شان فاش شود، به خبرنگار این رسانه گفتند؛ جهت ساخت ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در تهران مناقصه برگزار نشد، شاید ورود رقبا خارجی (چینی) به تامین ایستگاه‌های شارژ می‌توانست برق را زودتر به شارژر‌ها آورد. از سوی برخی از شرکت‌های خودروساز چینی که با خودروسازان داخلی تعامل دارند، پیشنهاداتی در خصوص تامین ایستگاه شارژ برای این محصولات مانند گذشته داشتند.

در جاده مخصوص نسبت به ورود شرکت مکو و گروه مپنا جهت تامین ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی، انتقاداتی وجود دارد، بازیگران صنعت خودرو از شرکت مپنا به عنوان تولید کننده ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی سوال دارند که قیمت ایستگاه شارژ خانگی چقدر است؟ تاکنون این شرکت چند دستگاه از این نوع شارژر‌ها فروخته است؟

شاید زمان آن رسیده که مانند خودرو‌های برقی، ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها نیز وارداتی شود تا رقابت بیشتر در تامین برق و ایستگاه‌ها ایجاد شود.

در پایان باید ذکرد کرد که این رسانه آمادگی لازم جهت دریافت نظرات یا پاسخ گروه مپنا مبنی بر عدم چرایی تامین برق و قیمت ایستگاه‌های شارژ را دارد.

 

منبع: بازار

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
سلام
از مپنای بدون بزرگانش (علی آبادی و عسگری) توقع بیشتری نباید داشت !
مشتاقانه منتظر بازگشت این بزرگان به خانه هستیم
یکسال از رفتن ایشان از مپنا می گذرد و اثر نبودن ایشان برای دوست و دشمن مشهود
بزرگی مدیران بزرگ در نابودشان مشخص می سپد
ناشناس
واقعا فکر میکنی این دو بزرگوار توانمند بودند؟! فقط سرمایه مپنا را به باد دادند .مپنا نیازمند مدیرانی خلاق است نه شومن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
مپنا چه در زمان مسئول قبلی و چه در مدیریت مسئول جدید که بی تجربه و خام است هرگز به بالندگی قبل از این دو مسئول نخواهد رسید. مپنا متاسفانه تحت مدیریت مدیرانی قرار دارد که فقط شو اف کنهای خوبی هستند در بعضی از حوزه هاییکه ورود کرده بدون کار کارشناسی درست و فقط جهت نام اوری برای پرتاب شدن به پستهای مدیریتی کشوری همچون وزارتخانه و اینکار این شرکت را در اینده با چالش زیادی روبرو خواهد کرد.
عبدالرحمان حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
سلام
این خیلی زشت است که بجای واژه بیگانه "شو آف" نمی‌توانید یک واژه‌ی فارسی یکبار ببیرید. کاش در ادبیات خبرنگاری ما کمی هم به زبان فارسی که اصلی‌ترین عامل حیات جهانی این کشور و ملت بوده توجه می‌شد.
برق نیوز
بزرگنمایی واژه مناسب تری است ولی در این کلمه مفهوم بهره برداری تبلیغاتی برداشت نمی شود. تظاهر هم عربی است.
ناشناس
به چی گیر دادی!!!
جلوداریان ساییری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
مپنا شده ایران خودرو سایپا. انحصار، رانت، خصولتی، دست در جیب دولت و مردم، فساد،....
تمام فعالان بخش خصوصی رو دارن نابود میکنن.
وزیر صمت=وزیر مپنا
تنها دستاورد علی آبادی این بود رئیس جمهور رو سوار خودرو برقی کذایی کنه تا برای مپنا مسیر بازتر بشه.