کد خبر: 58844
تعداد نظرات: ۸ نظر
۰۸:۵۴ ۱۱ /۰۵/ ۱۴۰۳

جوابیه مپنا درباره ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی

برق نیوز چند روز قبلتر خبری با عنوان "شوآف مپنا با ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی" منتشر کرد که روابط عمومی مکو در جوابیه‌ای به توضیحات لازم در این خصوص پرداخت.

به گزارش برق نیوز، برق نیوز چند روز قبلتر خبری با عنوان "شوآف مپنا با ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی" منتشر کرد که روابط عمومی و توسعه برند شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) در جوابیه‌ای به توضیحات لازم در این خصوص پرداخت. در زیر متن کامل این جوابیه را مشاهده می‌کنید:

مدیر مسئول محترم سایت برق نیوز
با سلام و احترام

در تاریخ ۰۸/۰۵/۱۴۰۳ در سایت برق نیوز، خبری با تیتر " شوآف مپنا با ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی" به کد خبر ۵۸۸۱۲ منتشر شده که با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صحیح برای آگاهی مخاطبان محترم و تنویر افکار عمومی، متن جوابیه زیر ارسال می‌شود. لطفا مقرر نمایید به طور کامل، با فرمت مشابه خبر مذکور و در محل یکسان منتشر شود.

شرکت مکو در گروه مپنا طراح و سازنده تجهیزات و زیرساخت‌های شارژ خودرو برقی است که سرمایه گذاری قابل توجهی برای توسعه بومی فناوری در این صنعت انجام داده و بدیهی است که محصولات خود را به صورت تجاری به مشتریان می‌فروشد؛ لذا ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای تأمین ۵۰۰۰ دستگاه شارژر در سطح شهر تهران، اجرایی شدن این پروژه بزرگ را وابسته به تأمین منابع مالی توسط کارفرمای محترم می‌داند. به عبارت دیگر، این ظرفیت از لحاظ فنی و اجرایی وجود دارد، اما واضح است که قرارداد مربوط باید با تکمیل تعهدات پیش پرداخت توسط کارفرما عملیاتی شود.

در مواردی که منابع لازم از سوی خریداران به صورت متناسب با تقاضا در اختیار این شرکت قرار گرفته، این مجموعه با تمام توان اقدام به تأمین آن کرده؛ که طراحی، ساخت نصب و راه اندازی شارژر‌های ۲۴۰ کیلووات اتوبوس برقی برای شرکت ایران خودرودیزل و فروش و نصب شارژر‌های AC دیواری برای دو شرکت خودروساز از این موارد تحقق یافته است.

در ادامه به نارضایتی‌هایی از سوی مدیران وزارت صمت و خودروساز‌ها اشاره شده، ولی به مصادیق آن‌ها و نیز دلایل نارضایتی اشاره‌ای نشده است؛ این در حالی است که حضور فعال این شرکت برای توسعه شبکه شارژ خودرو‌های برقی در کنار سایر فعالان صنعت، همواره مورد تأکید و استقبال مسئولان ذیربط بوده است. از منظر کیفی نیز محصولات این شرکت بر مبنای آخرین فناوری روز و استاندارد‌های جهانی طراحی و تولید شده اند، زیرا صنعت خودرو برقی یک صنعت فراگیر شده در دنیاست که هیچ محصولی بدون برخورداری از استاندارد‌های لازم، قابلیت ارائه خدمات به خودرو‌های متنوع موجود را ندارد؛ بنابراین اگر با نقل اظهار نظر یکی از مسئولین محترم وزارت صمت مبنی بر عدم وجود هماهنگی کلان در زمینه برقی سازی در سطح کشور، گروه مپنا (تولید کننده) به "شوآف" متصف شود، باعث انحراف ذهن از اصل دغدغه درستی است که در خصوص ضرورت رفع موانع توسعه برقی سازی در کشور مطرح شده است.

گروه مپنا علاوه بر طراحی و ساخت انواع شارژر و ایجاد شبکه بالادستی مرتبط با آن، موضوع تامین برق را نیز در حد توان و مسوولیت خود دنبال می‌کند. علاوه بر تامین برق در موارد لازم از شبکه که در حال حاضر محدودیت‌های خود را دارد و در طول زمان موانع آن کاسته می‌شود، این گروه محصولاتی در دست طراحی و توسعه برای آینده میان مدت دارد که بتوان در موارد ضروری خارج از شهرها، مستقل از شبکه نیز برق سیستم‌های شارژ را تامین نمود.

در بخش آخر بیان شده است که چرا برای احداث ایستگاه‌های شارژ مناقصه برگزار نشده و به سمت استفاده از ظرفیت مجموعه‌های خارجی نمی‌رویم. در پاسخ باید گفت متولیان بخش دولتی و عمومی بر اساس قوانین مصرح موجود، مکلف به استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخل هستند و گروه مپنا در همین راستا مانند سایر کسب و کار‌های خود همواره آمادگی حضور در مناقصه را نیز دارد.

اما در خصوص واردات شارژر‌های خارجی باید به موارد زیر توجه داشت:
- زیرساخت‌های شارژ، همیشه وابسته به یک سامانه مدیریت و نظارت برخط ایستگاه‌های شارژ است که شرایط عملکرد این ایستگاه‌ها را پایش میکند. این سامانه، داده‌های مذکور را به مراجع بالادست توزیع برق انتقال میدهند و موضوع امنیت اطلاعات در شبکه از اهمیت بالایی برای سازمان‌های متولی برخوردار است.
- کیفیت شارژر، با عمر باتری خودرو نسبت کامل دارد، لذا گروه مپنا با نگاه به امکان صادرات و رقابت با سازندگان غیر ایرانی، کوشیده در ساخت شارژر‌ها استاندارد‌های بین المللی را اعمال کند و بدیهی است این خریداران هستند که محصول مورد نظر خود را از بین گزینه‌های در دسترس انتخاب می‌کنند.
- مسئله خدمات پس از فروش نیز از جمله موارد مهمی است که برای هر محصول وارداتی باید مد نظر قرار گیرد.

البته در متن خبر درج شده مواردی از قبیل قیمت دستگاه شارژر خانگی ذکر شده است که در این زمینه شرکت‌های معتبر ایرانی هم در بازار رقابت تجاری حضور دارند که به دلیل اهمیت توسعه سریعتر این صنعت در کشور، حضور آن‌ها مایه خرسندی است.

در نهایت، باید اذعان کرد که برقی سازی با وجود موانعی که هنوز در کشور ما دارد، یک حرکت تدریجی و لاجرم است که در نهایت فرصت بزرگی برای ارتقاء صنعت حمل و نقل و نیز بهبود مصرف انرژی در کشور خواهد بود.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Mobina
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
سلام
ممنون از پاسخ کامل و واضح روابط عمومی محترم شرکت مپنا.
برق نیوز بهتر نیست به جای انتشار اخبار کذب و ایجاد یاس و دلسردی، که بعد محبور به عذرخواهی بشی، بساطت رو جمع کنی و خودت با پای خودت از صنعت برق بیرون بری؟ به نظرم دیگه وقتشه ها. دست دست نکن تا کارت به جاهای باریک نکشیده خودت خداحافظی کن و برو.
برق نیوز
چشم
هر وقت صلاح دونستید امر بفرمایید جمع کنیم.
بجای تهدید و این چرندیات، پاسخگوی سهامدارن و افکار عمومی باشید. دورانی که با این ادبیات با مردم و رسانه ها صحبت می کردید گذشته.
یک ایرانی
این ادبیات سایت برق نیوز در پاسخ به یک انتقاد واقعا عجیبه،همین امثال برق نیوز مانمیتوانیم عامل عقب موندگی برخی صنایع هست
برق نیوز
حداقل دو دهه است با همین کلیدواژه حمایت از ساخت داخل انحصار برای برخی صنایع مثل خودر و مپنا ایجاد شده است. در سکوت رسانه و با عدم نقد، هیچ انحصار طلبی موفق به ارائه خدمات و محصولات بهتر نشده است.
نقد و رقابت را که می گیرید قطعا توهم خودبرتر بینی رخ می دهد مانند آنچه که در مپنا در حال وقوع است.
امید
دوران ادبیات دروغ گفتن و خود تحقیری ملی شروع شده، مبارک برق نیوز باشه
برق نیوز
ایران خودرویی ها هم مثل شما معتقدند نباید تولیدات آنها نقد شود و خود تحقیری ملی صورت گیرد و با همین توهم مردم را گرفتار خود کرده اند.
اگر ادعای شما درست باشد که نیازی به تهدید رسانه و عدم اجازه نقد نیست اتفاقا اجازه می دهید نقد شوید.
ناشناس
در تعجبم بجای مزخرفاتی که مپنا بعنوان جوابیه گفته، برق نیوز نقد میشه!!
مپنا تمام قراردادهاشو به کمک وزیرشون در حیاط هیئت دولت بستن و جایی برای مناقصه و رقابت باقی نذاشتن. چندین شرکت
جالبه بدونید زیر قابهای با آرم مپنا، ماژولهای وارد ساخت از چین با کیفیت بسیار پایین خوابیده. نه امنیت ملی، نه تولید داخل، نه دلسوزی برای مصرف کننده، هیچی توش لحاظ نشده جز ایجاد یک انحصار و رانت دیگه که دودش تا دهه ها تو حلق مردم خواهد رفت
داود
واقعا با شو آف مپنا و با تبلیغ چند تا ایستگاه شارژ چینی در تهران کلی ماشین برقی وارد گردیده ولی دریغ از یه ایستگاه شارژ جاده ای.کدام جاده های اصلی شارژر گذاشتن. مسیر تهران اصفهان .مسیر اصفهان شیراز .مسیر تهران تبریز .مسیر تهران مشهد .مسیر تهران شمال و غیره اگه دروغ میگم بگین دروغ میگی .دیگه تمام قطعات از چین وارد میشه فقط میمونه نصب کردنش مگه چقدر وقت میبره
حسین
United States of America
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
شرکت مپنا با سرمایه گذاری وزارت نیرو شکل گرفته و مدیرانش اغلب بازنشستگان این وزارتخانه اند که در زمان اشتغالشان جانبدار مپنا بوده و به همین دلیل یک شرکت منوپل در نیروگاه سازی و تامین قطعات نیروگاهی ست که با هر قیمتی که بخواهد آنرا به توانیر و نیروگاه‌ها می‌فروشد.مادام که ساختار مدیریتی اش تغییر نکند و فکری برای رقابتی کردن نشود همین اش است و همین کاسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مپنا، خجالت بکش. برای حفظ خودت، چنگ به جان و مال این مردم ننداز. خودت خوب میدونی داری چیکار میکنی. همون تو صنعت برق و انرژی بی آبرو هستی بسه. تنها چیزی که در قامت حتی حرفش هم نیستید، فناوری روز دنیاست! بسه این تلخک بازیا. با اون سازمان عریض و طویل و وزیرتون و سهامدارانتون، الان بایستی F35 میساختید. حالا برای ایستگاه شارژ دارید تقلا میکنید. مقصر کارکنان نیستن. مدیران فاسد و یا نادان خصولتی ها مسئول این مشکلات هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
من تا یادمه مدیران توانیر و برق حرارتی که سنواتشون پر شده بود و به هیچ وجه نمی شد قانونی به فعالیت بی ثمرشون در این شرکتها ادامه دهند بالافاصله با پیشنهاد پست های بالای شرکت مپنا، راضی می شدند و دست از سر توانیر و برق حرارتی بر می داشتند، متأسفانه شرکت مپنا برای بستن قراردادهای مختلف با بخش دولتی ... های خوبی به اغلب مدیران بخش دولتی داده و می ده،‌ اگرچه وجود مپنا به اعتقاد بنده برای صنعت برق یک فرصت هست و اغلب جوانان باسواد و نخبه مملکت در این شرکت مشغول خدمت هستند متأسفانه رابطه مدیران با این بخش فرسوده دولتی و ...سازمان یافته در این بخش ها به مپنا و کشور صدمه زده و خواهد زد، به امید اصلاح بدنه اجرایی مملکت از مدیران بی کفایت صنعت برق