کد خبر: 58573
۰۸:۲۳ ۲۱ /۰۴/ ۱۴۰۳

عبور اوج مصرف برق کشور از مرز ٧٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور به ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاوات رسید.

به گزارش برق نیوز، رجبی مشهدی از ثبت رکورد جدید در مصرف برق کشور خبر داد و گفت: روز چهارشنبه بیستم تیر ماه میزان تقاضا برای مصرف برق در کشور از مرز ٧٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات نیز گذشت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به گرمای بی سابقه هوا در نخستین ماه تابستان گفت: به همین علت از ابتدای تابستان تاکنون چهار بار رکورد مصرف برق شکسته شده و روز چهارشنبه با عبور از مرز ٧٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات این اتفاق برای پنجمین بار رخ داد.

وی با بیان این که اوج مصرف برق سال گذشته در همین روز ٧١ هزار و ٣٦٠ مگاوات بود، تصریح کرد: امسال با توجه به تداوم گرما این میزان مصرف افزایش ٨.٦ درصدی مصرف را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که عدد بسیار بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق در عین حال از مشترکان درخواست کرد تا با مصرف بهینه برق و انجام راهکار‌های ساده به ویژه قرار دادن کولر‌های آبی بر روی دور کند و عدم استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در ساعات اوج مصرف خادمان خود در صنعت برق کشور را برای تامین برق پایدار یاری کنند.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha