کد خبر: 58742
۱۶:۳۰ ۰۳ /۰۵/ ۱۴۰۳

ضرورت استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر برای ساختمان‌های مسکونی

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به تغییر الگوی استفاده از وسایل سرمایشی در کشور، استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی‌های تجدیدپذیر را برای تأمین نیاز‌های حداقلی ساختمان‌های مسکونی و پایداری شبکه‌های توزیع ضروری خواند.

به گزارش برق نیوز، محسن ذبیحی افزود: هزینه نصب پنل‌های فتوولتاییک خورشیدی در منازل با توجه به نوع آن که از باطری ذخیره کننده برق استفاده شود یا خیر، می‌تواند از نیم درصد تا یک درصد از مجموع هزینه‌های ساختمان باشد که رقم بسیار ناچیزی است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به گستردگی شبکه‌های توزیع برق و این که همواره در معرض اتفاقات و حوادث غیرمترقبه قرار دارند، می‌توان با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر وابسته به خود مردم از جمله پنل‌های خورشیدی نصب شده در منازل از تأمین حداقل‌های ضروری منازل به برق اطمینان حاصل کرد.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه میان شرکت توانیر و سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت ظرفیت سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمانها، اظهار امیدواری کرد که با تشکیل کمیته‌های اجرایی و تدوین آیین نامه‌های اجرایی متناسب با شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، اجرای آزمایشی این طرح به زودی در استان‌های مستعد و دارای ظرفیت آغاز شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین با اشاره به وابستگی ساختمان‌ها به برق از منظر تامین انرژی ساختمان در مواقع بحرانی و محیط زیست تاکید کرد: اکنون میزان وابستگی به برق بسیار زیاد است و به همین دلیل ما دنبال این هستیم تا مولد‌های خورشیدی و اضطراری در ساختمان‌ها به کار گرفته شود.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha