کد خبر: 58755
۱۲:۱۳ ۰۴ /۰۵/ ۱۴۰۳

بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در استان کرمان

همزمان با قرار گرفتن در فصل پیک برق، دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت مجموع ۵ مگاوات در مناطق سرخ ۱ و ۲ شهرستان بردسیر استان کرمان به مساحت ۷.۳۴ هکتار با مجموع سرمایه گذاری ۱۳۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در مدار بهره برداری قرار گرفت و به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش برق نیوز، دو نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت ۲.۵ مگاواتی در مناطق سرخ ۱ و ۲ شهرستان بردسیر استان کرمان با مجموع سرمایه گذاری به میزان ۱۳۴۰ میلیارد ریال در بخش نیروگاهی توسط بخش خصوصی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در مساحت ۷.۳۴ هکتار، افتتاح و به شبکه سراسری برق متصل شد.

مقدمات اجرایی احداث این دو نیروگاه از سال ۱۴۰۲ آغاز و به مجموع ظرفیت ۵ مگاوات در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ به بهره برداری رسیدند. تولید سالیانه این دو نیروگاه بالغ بر ۸.۱۶۶ میلیون کیلووات ساعت خواهد بود که در فصل پیک مصرف برق، کمک شایانی به شبکه برق این استان خواهد کرد.

در دوره احداث این نیروگاه بطور میانگین روزانه ۶۰ نفر مشغول به کار شده اند و در دوره بهره برداری برای حداقل ۵ نفر در محل نیروگاه اشتغال زایی شده است.

با بهره برداری از این دو نیروگاه، سالانه از مصرف بالغ بر ۲.۸۲ میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی و انتشار ۶۸۵۵.۸ تن آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری شده و باعث صرفه جویی ۲۱۸۵.۹۲ مترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود.

به گزارش دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا، سهم استان کرمان با بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی سرخ ۲ و ۱ به مجموع ظرفیت ۵ مگاوات در بردسیر به بیش از ۱۴۴ مگاوات رسیده و ظرفیت در حال احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر این استان بیش از ۲۱۰۰ مگاوات است.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده در کشور بیش از ۱۲۱۷ مگاوات است که در این میان، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه با ظرفیت بیش از ۷۲۵ مگاوات، سهمی معادل ۶۰ درصد از ظرفیت کل را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha