کد خبر: ۵۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اتاق ترانسفورماتور در ادامه یکی از جداول کاربردی و مهم مبحث ۱۳ معرفی میشه که در اجرای اتاق ترانسفورماتور باید بر مبنای آن اندازه‌های اتاق ترانسفورماتور رعایت شود.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

انواع تهویه
ابعاد اصلی اتاق ترانسفورماتور برای تهویه طبیعی و یا تهویه مکانیکی (تخلیه و تعویض هوا با استفاده از کانال تخلیه هوا و یا هواکش برقی) برای ترانسفورماتور‌های روغنی و خشک می‌باشد
ابعاد دریچه
در صورت فراهم بودن امکانات ساختمانی در پست برق بهتر است ابعاد سطح مقطع دریچه این مشبک برای حالت تهویه مکانیکی اتاق ترانسفورماتور نیز در نظر گرفته شود. مشروط بر اینکه علاوه بر این دریچه‌ها در فصل گرما یا درجه حرارت محیط بالا از هواکش برقی برای تهویه مکانیکی که برق مدار تغذیه آن از طریق ترموستات اتاق ترانسفورماتور قطع و وصل میشود کمک گرفته شود.
کانال کشی تهویه
در صورتی که اتاق ترانسفورماتور جزئی از ساختمان باشد یا امکان احداث دریچه مشبک هوای خروجی و ورودی خنک کننده ترانسفورماتور یا هر کدام به هیچ وجه موجود نباشد، باید از کانال کشی برای تهویه اتاق استفاده نمود. در این حالت ابعاد کانال‌های هوای خروجی و ورودی خنک کننده اتاق ترانسفورماتور میزان تخلیه و تعویض هوا، مشخصات فنی هواکش برقی بر اساس میزان اتلاف حرارتی افت بار داخلی ترانسفورماتور در شرایط و ظرفیت باردهی کامل و نامی ترانسفورماتور شرایط و دمای محیط نصب محاسبه و تعیین میشود.

اتاق ترانسفورماتور

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار