کد خبر: 58746
۰۹:۳۳ ۰۴ /۰۵/ ۱۴۰۳

نقش مهم کنتور‌های هوشمند در کنترل پیک بار مصرف

مدیرکل هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین شرکت توانیر بر نقش مهم کنتور‌های هوشمند در کنترل پیک بار مصرف و مدیریت مصرف بهینه برق تاکید کرد و گفت: عملکرد کنتور‌های هوشمند نقش مهمی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق دارند.

به گزارش برق نیوز، حامد احمدی در جریان بازدید از مرکز فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی و همچنین مرکز کنترل دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر کنتور‌های هوشمند عملکرد اصلی را در برنامه‌های مدیریت مصرف برق دارند، گفت: هم اکنون ٩٩ درصد از مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و بیش از ٧٠ درصد عملکرد مدیریت مصرف ادارات از طریق کنتور‌های هوشمند به طور مستقیم در حال انجام بوده و بیش از ٩٠ درصد از بار صنعتی‌های دیماندی نیز رویت پذیر شده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر با اشاره به استقرار «گنبد حرارتی» و گرمای بی سابقه خاطرنشان کرد: استقرار گنبد حرارتی و افزایش شدید دما تنها محدود به ایران نیست و کل منطقه غرب آسیا با این شرایط رو به رو است و گزارش‌ها نشان می‌دهد، این گرمای بی سابقه بر کشور‌های منطقه نیز حاکم شده است.

وی با بیان اینکه تلاشگران صنعت برق همه تلاش خود را برای حفظ پایداری شبکه برق به کار بسته اند، تاکید کرد: برای حفظ پایداری شبکه برق و تامین برق مطمئن و پایدار به شدت نیازمند اجرای کامل همه برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و از عموم هموطنان و مشترکان درخواست می‌کنیم تا برای گذر موفق از پیک بار و این روز‌های بسیارگرم، راهکار‌های مدیریت مصرف را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

احمدی در خاتمه با تقدیر از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در زمینه کنترل پیک بار مصرف و همچنین بحث هوشمندسازی گفت: این شرکت از جمله شرکت‌های توزیع برتر محسوب می‌شود که توانسته در زمینه مدیریت پیک بار و پیشرفت اهداف هوشمندسازی عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشد.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha