کد خبر: 58587
۰۹:۳۰ ۲۳ /۰۴/ ۱۴۰۳

سرمایه گذاری سالانه ٢ تا ٣ میلیارد دلار در صنعت برق طی سه سال گذشته

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه سالانه به ٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت برق نیاز است، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم تلاش برای ظرفیت سازی صورت گرفت و براین اساس ٩ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور که شامل ٧ هزار مگاوات نیروگاه‌های جدید و ٢ هزار مگاوات هم با ارتقای ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های موجود به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای ارتقای راندمان و ظرفیت نیروگاه‌های موجود از تغییر سیستم کمپرسور (خنک کن) تا تغییر زاویه پره‌های توربین گاز استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع انرژی بر نیز براساس ماده ٤ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق موظف به احداث نیروگاه برای تامین نیاز خود هستند که خوشبختانه تاکنون حدود ١٧٠٠مگاوات نیروگاه احداث کرده اند.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: بخشی از انرژی کشور تا پیش از این، با نرخ یارانه‌ای در اختیار این صنایع قرار می‌گرفت، اما براساس این قانون مقرر شد احداث نیروگاه توسط صنایع صورت پذیرد.

رجبی مشهدی در عین حال یادآور شد: در صورت اخذ مجوز‌های لازم و تامین سوخت این نیروگاه‌ها، توسعه این بخش سرعت خواهد گرفت.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه طی سه سال گذشته سالانه ٢ تا ٣ میلیارد دلار در صنعت برق سرمایه گذاری شده است، از هدف گذاری دولت سیزدهم برای احداث ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آن‌ها تجدیدپذیر خواهند بود، خبر داد و تصریح کرد: نیروگاه‌هایی که برای احداث آن برنامه ریزی شده است، در طول سه سال آینده باید وارد مدار شوند که حدود ١٢ هزار مگاوات از این میان، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ٩ هزار مگاوات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با راندمان ٥٥ درصد خواهند بود.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha