کد خبر: ۵۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۷ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی صنعت برق با اعلام این که بیش از ٩٠ درصد از واحد‌های صنعتی مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف برق نمی‌شوند، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صدد هستیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ۱۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق دربخش صنعت کشور ٦ درصد نسبت به سال ١٤٠١ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ١٤ درصد بود.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در دوره اوج تابستان بیش از٩٠ درصد از مشترکان صنعتی که کارگاه‌های صنعتی و واحد‌های صنفی – صنعتی را تشکیل می‌دهند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک‌های صنعتی هم ٦ روز در هفته بدون محدودیت تولید می‌کنند و دوره اجرا به جابه جایی با یک روز تعطیل و یا جمعه در هفته کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: برای صنایع بزرگ هم برنامه ریزی براساس زنجیره تولید با هماهنگی همکاران وزارت صمت به گونه‌ای تنظیم شده که در ساعات اوج، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف شان را به ساعات کم باری منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صددیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ١٠ درصد افزایش دهیم.

رجبی مشهدی در عین حال به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه و همچنین ماده ٤ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور مکلف به احداث ١٠ هزار مگاوات نیروگاه شدند که در قانون به آن‌ها تکلیف شده است.

وی یادآور شد: پس از انعقاد این تفاهم نامه، تاکنون حدود ١٤٠٠ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده که بخشی از مصرف صنایع را تامین خواهند کرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار