کد خبر: ۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
یک مقام کنیا گفت: بر اثر هرج و مرج ناشی از وقوع چند انفجار غیرعمدی در تاسیسات برق محوطه دانشگاه نایروبی یک دانشجوی کنیایی کشته و 141 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس از نایروبی به نقل از پیتر مبیثی معاون این دانشگاه، دانشجویان انفجارها در ترانس برق دانشگاه را با حمله تروریست های الشباب سومالی مانند تهاجم روز 2آوریل (13 فرودین) به دانشگاه گاریسا که حدود 150 قربانی گرفت، اشتباه گرفته بودند.

مبیثی افزود: دانشجویان انفجارهایی را که حدود ساعت 5 بامداد در محوطه دانشگاه رخ داده بود، با یک حمله تروریستی اشتباه گرفتند و بیشتر دانشجویان به علت بیرون پریدن از طبقات بالا خوابگاه ها و پنجره اقامتگاه هایشان زخمی شدند.

گروه تروریستی الشباب مستقر در سومالی به تازگی حملات خود را به کنیا به تلافی مشارکت نیروهای ارتش این کشور در عملیات نیروهای چند ملیتی سازمان ملل متحد علیه پایگاه های این گروه در خاک سومالی تشدید کرده است.

دولت کنیا روز شنبه نیز در واکنش شدید به کشتار حدود 150 تن در یک دانشگاه این کشور به دست تروریست های الشباب سومالی، به سازمان ملل متحد 3 ماه برای برچیدن اردوگاه داداب که بیش از نیم میلیون پناهنده سومالیایی را در خود جای داده است و انتقال آن به خاک این کشور مهلت داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نایروبی، کنیا که درگذشته ادعا کرده بود که تروریست های الشباب از اردوگاه داداب برای حمله به اهدافی دراین کشور استفاده می کنند،اکنون از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار انتقال این اردوگاه به داخل خاک سومالی شده است.

ویلیام راتو معاون رییس جمهوری کنیا دربیانیه ای اعلام کرد که از این نهاد سازمان ملل متحد خواستار انتقال اردوگاه پناهندگان درمهلت 3ماه شده و درغیراین صورت دولت کنیا خود اقدام به این کار خواهد کرد.

وی با اشاره به کشتار 2 آوریل (13 فروردین)در دانشگاه گاریسا به دست تروریست های الشباب گفت: کنیا پس از حوادث گاریسا مانند آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر، تغییر خواهد کرد.

به گفته راتو، بیش از 600 هزار پناهنده سومالیایی در اردوگاه داداب در بخش دورافتاده و خشک شمال شرقی کنیا سکونت دارند.

به گفته راتو، کنیا عملیات ساخت دیواری به طول 700 کیلومتر را در امتداد مرز خود با سومالی برای جلوگیری از نفود تروریست های گروه الشباب به داخل خاک کنیا آغاز کرده است.

وی افزود: ما باید امنیت کنیا را به هر قیمتی حتی قطع شدن روابط تجاری با سومالی حفظ و تامین کنیم.

کنیا روز سه شنبه گذشته نیز 13 شرکت غیررسمی انتقال پول (حواله) به سومالی را به منظور قطع تامین بودجه تروریست ها، تعطیل کرد.

راتو افزود: هر کسب و کار و تجارتی که با الشباب همکاری کند، تعطیل خواهد شد.

گروه تروریستی الشباب در 2 سال گذشته بیش از 400 تن را در خاک کنیا کشته که شامل 67 تن در جریان تهاجم سال 2013 به یک مرکز خرید در نایروبی می شود که به صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این کشور آسیب فراوانی رساند.

نیروی هوایی کنیا روز دوشنبه گذشته به اهداف و پایگاه های الشباب در خاک سومالی حمله هوایی کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، کشته شدن ، برق گرفتگی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار