کد خبر: ۵۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
در پی وقوع ٩ مورد حریق در واحد‌های مسکونی مشهد طی یک سال گذشته به دلیل استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر)، شرکت توزیع برق مشهد نسبت به خطرات این پدیده هشدار داد.

به گزارش برق نیوز، حسن نوربخش معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مشهد، با اشاره به این حوادث ناگوار اظهار داشت: استخراج غیرمجاز رمزدارائی با ماینر‌ها در منازل مسکونی غیرمجاز و در صورت کشف برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: بروز حوادثی نظیر آتش سوزی در منازل مسکونی به دلیل عدم آگاهی شهروندان و سودجویی برخی افراد است که جان ساکنان و همچنین شبکه برق را به خطر خواهد انداخت.

مجید حسن نژاد مجری طرح شناسایی و جمع آوری برق‌های غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به تشریح این خطرات پرداخت: ماینر‌ها برای استخراج رمز ارز به مصرف برق بالایی نیاز دارند و استفاده از آن‌ها در منازل مسکونی، بار مضاعفی را به شبکه برق تحمیل می‌کند. این امر علاوه بر احتمال افزایش نوسانات برق، خطر گرم شدن بیش از حد سیم‌ها و تجهیزات و در نهایت منجر به حریق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماینر‌ها از شبکه‌های تامین برق منازل مسکونی و واحد‌های تجاری غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به فروش ماینر‌های غیراستاندارد و قاچاق در فضای مجازی می‌کنند که نه تنها فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، بلکه می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی و جان افراد به همراه داشته باشند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار