کد خبر: ۵۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از افتتاح و بهره برداری خط انتقال برق ٤ مداره ٢٣٠ و ٦٣ کیلوولت باندل دو سیم نوشهر- رویان همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

به گزارش برق نیوز، موسوی تاکامی با بیان این که این ابرطرح به منظور بهبود کیفیت سرویس دهی برق، افزایش قابلیت اطمینان، ارتقای سطح پایداری شبکه، حذف مشکل حبس تولید نیروگاه نوشهر، فراهم شدن امکان انتقال توان به میزان ١٤٠٠ مگاوات بین مرکز و غرب استان مازندران و... به عنوان یکی از ١٨٠ اقدام صنعت برق برای عبور از اوج مصرف تابستان امسال طراحی و اجرا شده است، افزود: این طرح کلیدی و مهم در سال ١٣٨٥ از سوی شرکت توانیر برای اجرا به برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ابلاغ و عملیات احداث فونداسیون آن از سال ١٣٨٧ آغاز شد.

وی در خصوص دلایل عدم پیشرفت این طرح در دهه ٩٠ نیز گفت: به علت وجود مناطق سخت گذر و کوهستانی و نیز مناطق ویلانشین در مسیر خط و عدم توجه جدی به این طرح مهم، تا ابتدای سال ١٤٠١ معطل و معوق ماند که از آبان همین سال عملیات احداث فونداسیون در مدت ٦ ماه اجرا شد که با آغاز دوره اوج بار تابستان ١٤٠٢ طرح مجددا راکد و صرفا تامین تجهیزات آن انجام شد.

وی اضافه کرد: با پایان اوج بار تابستان سال گذشته و از آبان ١٤٠٢، مجددا این طرح عظیم با وجود بارندگی‌های مداوم و ممانعت‌های معارضین محلی، عملیات احداث فونداسیون باقیمانده، نصب برج و سیم کشی مسیر خط ٤٢ کیلومتری آن انجام شد که برای بهره برداری در روز عید سعید غدیر آماده شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران طول مسیر این طرح از پست انتقال برق ٢٣٠/٦٣ کیلوولت نوشهر تا پست ٢٣٠/٦٣ کیلوولت رویان را ٤٢ کیلومتر و طول مدار آن ١٦٨ کیلومتر با ١٣١ دستگاه برج مشبک فلزی با امکان انتقال ١٤٠٠ مگاوات توان اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح حدود ٣٠ هزار متر مکعب بتن، ٢٠٠٠ تن میل گرد، ٢٠٠٠ تن آهن آلات برج، ٢٠٠٠ تن سیم آلومینیوم فولاد کاناری و لینکس، ٣٠٠٠ ریسه مقره پلیمیری و ٩٠ کیلومتر سیم گارد OPGW مجموعا به ارزش ١٠ هزار میلیارد ریال استفاده شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار