کد خبر: ۵۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دومین واحد نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ٣٠٧ مگاوات وارد مدار تولید برق کشور شد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که صنایع بزرگ و انرژی بر براساس ماده ٤ قانون مانع زدایی از صنعت برق موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز خود هستند، افزود: در همین زمینه صنایعی که نیروگاه احداث کرده باشند، از طرح‌های مدیریت مصرف تابستان معاف خواهند شد.

وی با بیان این که سالانه یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق کشور اضافه می‌شوند، تصریح کرد: حدود ٣٥٠٠ مگاوات، مصرف مشترکان جدید صنعتی است که امسال به شبکه اضافه شده اند و از برق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش صنعتی شاهد افزایش ١٠ درصدی مصرف برق هستیم که بخشی از آن توسط نیروگاه‌هایی که توسط خود صنایع احداث شده است، تامین می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین از وارد مدار شدن دومین واحد نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ٣٠٧ مگاوات خبر و داد افزود: اگر همه صنایع این روند را پیش بگیرند، بار آن‌ها از شبکه برق برداشته می‌شود و امکان تامین برق پایدار مشترکان به سهولت فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: به طور کلی براساس برنامه ریزی صورت گرفته، کارگاه‌های کوچک و صنعتی بدون هیچ محدودیتی تولید خود را ادامه خواهند داد و مشترکان واقع در شهرک‌های صنعتی نیز تنها یک روز در هفته در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند داشت و بقیه نیز در برنامه‌های مدیریت مصرف متناسب با شرایط و هماهنگی‌های وزارت صمت، مشارکت دارند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار