کد خبر: ۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
قانون مانع زدایی از صنعت برق در دولت سیزدهم تصویب و آیین نامه‌های اجرایی آن ابلاغ شد که تنها آیین نامه ماده ١٠ آن نهایی نشده بود که این مهم در جلسه مورخ ٩ اردیبهشت امسال هیات وزیران به تصویب رسید و در نوزدهم همین ماه ابلاغ شد.

به گزارش برق نیوز، بر اساس ماده ١٠ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، وزارت نیرو مکلف است با همکاری وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه حذف تدریجی قیمت گذاری انرژی در طول زنجیره تولید، انتقال و توزیع برق و انتقال تمام یارانه‌ها به انتهای زنجیره قبل از عرضه به مصرف کننده نهایی را ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند. ١٠٠ درصد منابع حاصل در قالب لوایح بودجه سنواتی ابتدا برای تسویه یارانه در پایان زنجیره و سپس برای حمایت از طرح‌های بهره وری انرژی در صنعت برق هزینه خواهد شد.

در ماده ٢ این مصوبه آمده است: وزارت نیرو موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه تا پایان شهریورماه هر سال نسبت به پیش بینی کل نیاز مصرف برق سال آتی کشور اقدام کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف است سوخت مصرفی نیروگاه در سال آتی را به تفکیک برای تمامی سوخت‌های سبد سوخت نیروگاهی به وزارت نفت به منظور تخصیص گواهی ابلاغ کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار