کد خبر: ۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده به تشریح برنامه راهبردی امور زنان و خانواده وزارت نیرو در سال‌جاری پرداخت و گفت: برنامه راهبردی امور زنان و خانواده وزارت نیرو در سال ۱۴۰۳ در چهار محور اصلی تهیه و تدوین شده است.

به گزارش برق نیوز، "سمیه خداپرست" به برنامه راهبردی امور زنان و خانواده وزارت نیرو در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای تحقق مصوبه هیئت وزیران و در چارچوب برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم تهیه و تدوین شده است.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در این زمینه افزود: اهم برنامه‌های امور زنان و خانواده در راستای حمایت و ارتقای جایگاه زنان و تحکیم و تعالی بنیان خانواده در قالب برنامه راهبردی امور زنان و خانواده وزارتخانه متبوع بر اساس اسناد بالادستی و برنامه وزیر نیرو در چهار محور اصلی تهیه و تدوین شده است و با هماهنگی و پیگیری مشاوران امور زنان و خانواده در ستاد و شرکت‌های وابسته و تابعه اجرا می‌شود.

وی به تشریح محور‌های این برنامه راهبردی پرداخت و تصریح کرد: شناسایی و ارزیابی بانوان متخصص، توانمند و مسئولیت پذیر صنعت آب و برق با هدف بسترسازی و بهینه سازی مسیر رشد، پیشرفت و ارتقای آنان با رعایت اصل شایسته سالاری و ایجاد فرصت‌های عادلانه و برابر؛ ارتقا و توسعه سطح مشارکت زنان شاغل صنعت آب و برق در ابعاد مختلف و توجه ویژه به نقش سازنده آنان؛ ارتقا و توسعه مشارکت زنان جامعه در راستای پیشبرد اهداف توسعه پایدار و نیز تقویت و تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی چهار محور اصلی این برنامه را تشکیل می‌دهد.

خداپرست یادآور شد: سند حاضر به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه و در نهایت هدایت، برنامه ریزی راهبردی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در امور زنان و خانواده در عرصه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری تهیه و تدوین شده است؛ این برنامه بر اساس شاخص‌های توسعه امور زنان در ابعاد مختلف پس از بررسی وضعیت موجود، راهبرد متناسب برای رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه می‌دهد.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در پایان به تشریح برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو برای پیشبرد این مهم پرداخت و خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است می‌توان به تعامل با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سایر دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو و اعضای کمیته انسجام بخشی امور زنان و خانواده استان‌ها؛ برگزاری سفر‌های استانی؛ برگزاری گردهمایی سراسر سالیانه مشاوران امور زنان و خانواده؛ پیاده سازی و ارتقای سامانه بانک اطلاعات زنان شاغل صنعت آب وبرق؛ ارتقای سطح تعامل، تبادل تجربه و هم افزایی سازنده و موثر با نهاد‌های بین المللی داخل و خارج کشور؛ بهره مندی از ظرفیت مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی در ارتقای فرهنگ مصرف آب و برق و برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی ویژه بانوان با نهاد‌های بین المللی اشاره کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
3
باسلام
خواهشمند است جهت موثرتر واقع شدن تلاش همکاران توانیر و وزارت نیرو در پیشبرد اهداف صنعت برق، ایجاد مهدکودک با هدف کاهش دغدغه ذهنی همکاران خانم و افزایش تمرکز همکاران در پیشبرد مسیولیتها، جزو اولویتها قرار گیرد.
باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
3
قصه پردازی در سیستم دولتی است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار