کد خبر: ۲۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور گفت: این فدراسیون به دلیل بدهی و قطع برق عملا تعطیل شده است.
به گزارش "برق نیوز"، ˈغلامرضا جعفریˈ شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستایی در اصفهان افزود: این امر را باید مرهون عنایت های وزارت نیرو بدانیم.

وی با بیان اینکه این فدراسیون تاکنون 100 میلیون تومان بابت هزینه های برق پرداخت کرده است، اضافه کرد: وزارت نیرو به زمینی با کاربری ورزشی، اعیانی تجاری داده و هزینه های برق را تجاری دریافت می کند.

وی تصریح کرد: ورزش روستایی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و جا دارد به پاس قداست و کرامتی که قشر روستایی در کشور دارند خدماتی در شان و شخصیت آنها در ورزش روستایی ارائه شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر احیای ارزش های فرهنگی و دینی تاکید ورزیده اند، اظهار کرد: ایرانیان می خواهند قهرمانان ورزشی کشورشان به زبان فارسی سخن بگویند نه اینکه از کشورهای خارجی جذب و برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

جعفری با اشاره به اینکه قهرمانان ما سفیران فرهنگی ایران هستند، اظهار کرد: اعتبارات فرهنگی ورزش روستایی و عشایری به اندازه خط دفاعی تیم فوتبال سپاهان هم نیست.

وی گفت: احیا بازیهای سنتی احیا ارزش های دینی است و فلسفه شکل گیری این بازیها کاملا منطقی است که می توان از آن به عنوان روشهای تمرینی نوین استفاده کرد.

جعفری درباره تدوین دایره المعارف ورزش های سنتی که هنوز در زمینه آن کار شایسته ای انجام نشده است ابراز تاسف کرد و یادآور شد: حدود 22 میلیون نفر از افراد جامعه مخاطب ما در ورزش های روستایی و بومی هستند و تاکنون حتی 10 درصد از سهم آنها از ورزش روستایی را هم نداده ایم.

وی بسیاری از قهرمانان و پهلوانان کشور را از جامعه روستایی دانست و افزود: امیدواریم روزی شاهد برگزاری پنجاهمین دوره المپیاد ورزش روستایی باشیم و این ورزش جایگاه اصلی خود را در کشور به دست آورد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی همچنین از تمام افرادی که با دست خالی و کمترین امکانات ورزش روستایی و بومی محلی را پیش برده اند، قدردانی کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار