کد خبر: ۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: در 12 ماهه سال 1392 تعداد 65 نفر به دلیل فوت ناشی از برق‌گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی خوزستان ارجاع شده‌اند که از این تعداد 55 نفر مرد و 10 نفر زن بودند.
به گزارش "برق نيوز" دکتر سیدفرزاد حسینی اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعات در این زمینه 92  نفر بود،  29.3 درصد کاهش یافته است.
 

وی درباره اقدامات در زمان برق‌گرفتگی توضیح داد: در زمان مشاهده برق گرفتگی، بهترین اقدام آن است که بلافاصله برق را از کنتور قطع کنید. اگر هم به کنتور دسترسی ندارید، سعی کنید به مصدوم نزدیک شوید و او را با اشیای خشک و ابزار نارسایی چون چوب یا پلاستیک از منبع برق جدا کنید.
 

حسینی ادامه داد: تعداد تنفس و ضربان قلب فرد مصدوم را کنترل کنید و در صورت لزوم، احیای قلبی تنفسی را انجام دهید.
 

وی تصریح کرد: از تماس با بدن شخص برق گرفته و یا البسه‌اش، به خصوص در نقاط مرطوب، خودداری کنید. پس از قطع برق و جدا کردن بیمار از سیم یا وسیله برقی، در صورت قطع تنفس، باید به وی تنفس مصنوعی داده و اگر لازم باشد، این عمل برای ساعت‌ها ادامه یابد تا تنفس عادی به بیمار بازگردد.


خوزنا

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار