کد خبر: ۵۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
علت‌های سوختن هارد دیسک دستگاه ضبط مداربسته با انتخاب اشتباه و استفاده نادرست از هارد دیسک ها این قطعات خراب می شوند در ادامه به صورت متمرکز درباره علل سوختن هارد دیسک‌های دستگاه‌های ضبط مداربسته و راه‌های پیشگیری از سوختن این هارد‌ها می‌پردازیم.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: علت‌های سوختن هارد دیسک:

به صورت عمده دو علت وجود دارد:
علت اول سوختن هارد‌ها این است که مصرف کنندگان در سراسر جهان اخلاق خرید مناسبی ندارند و اکثریت مردم و اجناسی که ارزان‌تر هست دقت بیشتری خواهند داشت و ما می‌دانیم که هیچ قیمت ارزان میگرین خواهد بود و به عنوان مثال اگر یک هارد دیسک با ظرفیت ۲ ترابایت دارای قیمت n دلار باشد و یک هارد دیسک که دیگر با برند معتبر با ظرفیت ۲ ترابایت دارای قیمت n+۱ دلار باشد، اکثریت کاربران گزینه اول یعنی کالای آزاد ارزان‌تر میباشد و همچنین انتخاب کالایی ارزان با وجود عدم اصالت کالا و برند معتبر تولید کننده آن باعث می‌شود که در طول مدت زمان کوتاهی هارد دیسک دچار ایراد و اشکال شده و در نهایت بسوزد.

مورد دوم مربوط به انتخاب نادرست کاربران است به دلیل عدم داشتن اطلاعات فنی در مورد انتخاب صحیح نوع هاردی که باید برای دستگاه ذخیره ساز خود داشته باشند اغلب باعث سوختگی هارد مذکور می‌شود.

در ادامه به چند نمونه از هارد‌های موجود در بازار و معیار‌های انتخاب آن‌ها برای کار‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.
علت‌های سوختن هارد دیسک دستگاه ضبط مداربسته (NVR-DVR)
برند وسترن دیجیتال Western Digital: کمپانی سال‌هاست که در زمینه تولید storage و کارت‌های حافظه به صورت تخصصی فعالیت دارد که دفتر اصلی این تولیدکننده در ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

برند WD هارد‌هایی با کارایی‌های مختلف تولید کرده است که آن‌ها را به صورت رنگ بندی شده از یکدیگر مجزا کرده است.
علت‌های سوختن هارد دیسک دستگاه ضبط مداربسته (NVR-DVR)
هارد دیسک اینترنال سبز که مخصوص کامپیوتر‌ها ارائه شده است و عمر کارکرد و همچنین میزان تحمل فشار وارده از طرف یک کامپیوتر را دارد و باید در همین زمینه استفاده شود.

هارد دیسک اینترنال آبی است که دوام و طول عمر بالاتری نسبت به رنگ سبز داشته و برای سرور‌ها و کامپیوتر‌هایی که به صورت دائمی و طولانی روشن هستند ارائه شده است.

نوع بعدی رنگ بنفش است که در مقابل نوسانات برقی که از سمت ورودی برق و آن‌ها متصل می‌شود دارای مقاومت بیشتری نسبت به حالت‌های دیگر است و پیشنهاد ما برای استفاده در دستگاه‌های ضبط و ذخیره سازی (DVR-NVR) این نوع از هارد می‌باشد.

توجه داشته باشید که علت پیشنهاد ما برای استفاده از این نوع هارد در سیستم‌های مداربسته این است که این مدل‌ها توانایی دارند که به طور مداوم روی آن‌ها زرد و از طرف دیگر اطلاعات پاک شود.

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های ضبط مداربسته در زمان ضبط اطلاعات همیشه از قدیمی‌ترین فیلم ضبط شده خود پاک خواهند کرد و اطلاعات جدید را ضبط میکند.

در واقع هارد دیسک در دستگاه ضبط مداربسته قرار می‌گیرد همیشه در حال خواندن و نوشتن و پاک کردن است و طبیعی است که باید هارد دیسک مناسبی را برای این کار در نظر گرفت و قطعا همان هارد است که روی کیس‌های کامپیوتر قرار می‌گیرد و نباید برای این کار‌ها استفاده کرد.

نوع دیگر از هارد دیسک‌های شرکت وسترن دیجیتال وجود دارد که به عنوان بلک معروف هستند که داره قیمت نسبتا بالاتری نسبت به همه رنگ‌های ذکر شده می‌باشند و به گفته خودش شرکت وسترن دیجیتال از هارد‌ها برای همه ما مصرفی مناسب هستند و جذاب‌ترین و بادوام‌ترین هارد‌ها به شمار می‌روند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار