کد خبر: ۵۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
نماینده لنگرود در مجلس، از هدف‌گذاری قانون برنامه پنج ساله برای تولید ۱۲ هزار مگاواتی برق خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پنج سال آینده این تراز منفی را به صفر خواهیم رساند.

به گزارش برق نیوز، پرویز محمدنژاد با اشاره به اهمیت انرژی برق در جامعه بشری و وابستگی تولیدات و خدمات به آن، اظهار کرد: تراز منفی برق طی سال‌های گذشته موجب شده شاهد مشکلاتی باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تراز منفی ۱۴.۵ هزار مگاواتی مواجه بودیم که امساله به ۱۲.۵ هزار مگاوات رسیده است، افزود: اگرچه رشد تولید برق داشتیم، اما تراز منفی همچنان باقی است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش تولید در کنار مدیریت مصرف برق، عنوان کرد: سال گذشته ۶۲۰۰ مگاوات برق را تولید و به شبکه سراسری تزریق کردیم؛ البته با رشد مصرف ۳.۵ هزار مگاواتی نیز مواجه شدیم، یعنی عملا بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات از تراز منفی را جبران کردیم.

محمدنژاد از تولید ۷۷۰۰ مگاواتی در سال جدید خبر داد و اضافه کرد: اگر این میزان تولید را به مدار بیاوریم و صرفه جویی ۲۵۰۰ مگاواتی از محل مدیریت مصرف داشته باشیم، تا پنج سال آینده این تراز منفی را به صفر خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه تقویت مدیریت مصرف زودتر از پنج سال تراز منفی برق را جبران می‌کند، گفت: این تراز منفی از سال‌های قبل وجود داشته و خوشبختانه طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد افزایش تولید بودیم که برای کمیسیون انرژی مجلس قابل قبول است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، از هدفگذاری قانون برنامه پنج ساله برای تولید ۱۲ هزار مگاواتی برق خبر داد و خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع صنعت برق سال گذشته به دولت ابلاغ شده است؛ در لایحه بودجه نیز دولت را مکلف به تولید برق کردیم.

وی با اشاره به دقت و جدیت مجلس در حوزه نظارت، ادامه داد: در صورت اجرای قانون، می‌توانیم تراز منفی را به مثبت تبدیل به صادرات انرژی هم فکر کنیم و درآمد ارزی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
3
کشور به ساخت نیروگاههای جدید نیاز نداره بلکه..
اولا نیاز داره به تکمیل و اتمام نیروگاههای در حال ساخت..
ثانیا نیاز داره به افزایش منطقی قیمت فروش برق..
ثالثا به رعایت استانداردهای نگهداری و بهره برداری در نیروگاهها
رابعا بکارگیری مدیران دلسوز و کنار گزاشتن مدیران سفارشی
خامسا افزایش منطقی حقوق و مزایای زحمتکشان صنعت برق بویژه نیروگاهی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
2
آرزو برای جوانان عیب نیست ولی برای مدیران ؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار