کد خبر: ۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ۱۲۵ پروژه حیاتی، ضروری و اولویت‌دار تعریف شده برای عبور از پیک برق ۸۰ پروژه برق‌دار شده و مابقی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، علی اسدی در نشست عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۳ که با حضور شرکت‌های صنعت برق و معاون عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، تصریح کرد: ۱۲۵ پروژه برای عبور از پیک مصرف در این شرکت تعریف و برنامه‌ریزی شد که ۸۰ پروژه آن به بهره‌برداری و وارد مدار شده و شبکه آماده ورود به پیک مصرف است.

وی با اشاره به تفاوت معنی‌دار مصرف برق خوزستان در سرما و گرما بیان کرد: مصرف برق خوزستان بعد از پایان شهریور با تولید حداکثری صنایع ۳ هزار مگاوات است، اما این بار در تابستان به دلیل وارد مدار شدن بار سرمایشی ۳ برابر رشد پیدا می‌کند و چیزی حدود ۶ تا ۷ هزار مگاوات بار سرمایشی وارد شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در بخش خانگی و بخش دولتی (اداری) تصریح کرد: یک کار تیمی در موضوع مدیریت مصرف در بازدید از مراکز دولتی و مشارکت رسانه‌ها در کاهش مصرف بخش خانگی برنامه‌ریزی شود تا در این بخش‌ها از هدررفت انرژی به نفع صنعت جلوگیری شود.

اسدی ادامه داد: بیشترین رشد مصرف برق در خوزستان در دمای ۴۰ تا ۴۷ درجه و در تیرماه اتفاق می‌افتد و اگر بتوانیم از بار سرمایشی کم کنیم به نفع استان است. وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل شبکه خوزستان مصرف برق ماینر‌ها در منازل است که به طور ناگهانی شوک ۳۰ درصدی به شبکه وارد می‌کنند و باعث بروز حادثه می‌شوند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار