کد خبر: ۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تدوین سند نوسازی و رفع فرسودگی شبکه برق کلان‌شهر تهران خبر داد و گفت: با اجرای این سند خاموشی‌های ناشی از فرسودگی شبکه به میزان ۵۰ درصد بهبود یافت.

به گزارش برق نیوز، کامبیز ناظریان افزود: با تدوین این سند، بهره‌وری استفاده از منابع بهینه‌سازی شبکه، حداقل چهار برابر افزایش پیدا کرده، شاخص عمر شبکه به میزان ۴۰ درصد بهبودیافته و بهره‌وری نیروی انسانی مرتبط نیز به میزان ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان این که محدودیت منابع و رقابت در ارائه خدمات در جهان امروز، افزایش بهره‌وری را به‌عنوان راهکاری برای استفاده حداکثری از دارایی‌ها یک سازمان و کاهش هدررفت منابع به یک ضرورت غیرقابل‌اجتناب تبدیل کرده است، ادامه داد: مجموعه برق پایتخت نیز با در نظر گرفتن این موضوع تلاش کرده تا با سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه بهره‌وری، بدون تحمیل هزینه‌های مازاد به بیت‌المال، افزایش حداکثری برون‌داد سازمانی به نفع مخاطبان و ذی‌نفعان را در دستور کار خود قرار دهد و در همین راستا پژوهشگران، متخصصان و جوانان شاغل در این شرکت موفق شده‌اند با ارائه دستاورد‌هایی ارزشمند، گام‌هایی ارزنده در حوزه صنعت برق کشور برداشته و بار دیگر در این عرصه افتخارآفرینی کنند.

راه‌اندازی رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت راه‌اندازی رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران با بهره‌وری معادل با احداث یک نیروگاه یک هزار مگاواتی را از جمله این طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت تقاضا در زمان پیک به میزان ۷۲۶ مگاوات، بهبود چهاردرصدی شاخص متوسط تعداد خاموشی هر مشترک در سال و کاهش شش‌درصدی خاموشی‌های گذرا، کاهش ۲۸ درصدی نرخ معیوب‌شدن ترانسفورماتور‌ها به‌عنوان مهم‌ترین تجهیز شبکه، تولید برق توسط مولد‌های اضطراری در شرایط ویژه به میزان ۱۵۴ مگاوات و کنترل و رصد ۱۰۰ درصدی انرژی به‌صورت برخط و تحلیل تغییرات مصرف از دستاورد‌هایی است که با راه‌اندازی این رصدخانه در حوزه برق شهر تهران حاصل شده است.

ناظریان از «مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکان شهر تهران» به‌عنوان دستاورد دیگر این شرکت که در نمایشگاه ایران بهره‌ور به مخاطبان معرفی شد نام برد و گفت: این طرح با کاهش میانگین زمان رفع خاموشی هر مشترک در سال به میزان هفت درصد، افزایش چهاردرصدی رضایت مشترکان و کاهش تعداد تماس‌های واصله به سامانه ۱۲۱ این شرکت از حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تماس؛ معادل تقلیل ۲۰ درصدی تعداد تماس‌ها، توانسته است هزینه‌های جاری را معادل یک هزار میلیارد ریال کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی طرح‌های هوشمندسازی زیرساخت‌های شبکه برق و مشترکان کلان‌شهر تهران با رشد شش برابری عملکرد این شرکت در حوزه مدیریت مصرف برق از ۱۲۰ مگاوات در سال ۱۳۹۹ به ۷۲۶ مگاوات در سال ۱۴۰۲ و همچنین کنترل رشد پیک‌بار در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به میزان کمتر از یک درصد باوجود رشد شش‌درصدی مصرف برق منجر به‌صرفه جویی ۷۲۶ میلیون‌دلاری توسط این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با معرفی سامانه طراحی و نظارت متمرکز و یکپارچه که توسط متخصصان این شرکت با عنوان اختصاری (ساینا) طراحی شده است، ادامه داد: کاهش زمان فرایند‌های مرتبط با تهیه طرح به میزان ۴۰ درصد، کاهش زمان فرایند‌های مرتبط با اجرای طرح تا عدد ۳۰ درصد، کاهش تعداد طرح‌های راکد تا ۵۰ درصد، کاهش تعداد طرح‌های نیرورسانی متوقف شده به میزان ۷۰ درصد و کاهش هزینه انجام شده برای تأمین یک کیلووات تقاضا به میزان ۲۰ درصد با راه‌اندازی این سامانه حاصل شده است که منافع مالی حاصل از آن، صرفه‌جویی معادل با حداقل هزار میلیارد ریال در سال را به دنبال داشته است.

ناظریان با اشاره به قدیمی بودن بخش‌هایی از شبکه توزیع برق شهر تهران به‌ویژه در بخش‌های پرتراکم شهر از تدوین «سند نوسازی و رفع فرسودگی شبکه برق کلان‌شهر تهران» که برای نخستین‌بار به همت متخصصان این شرکت انجام شده است به‌عنوان طرح دیگر ارائه شده توسط این شرکت در نمایشگاه ایران بهره‌ور نام برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که این شرکت امروز در بسیاری از حوزه‌های عملکرد خود مطابق با شعار «شرکت مردمی، شرکت پیشرو» توانسته است در مجموعه صنعت برق، به‌عنوان دستگاه‌های پیشگام محسوب شود، ابراز امیدواری کرد با تمرکز فعالیت‌ها بر اجرای طرح‌های تحولی و نوگرایانه و افزایش حداکثری بهره‌وری شاهد دستاورد‌هایی هرچه بیشتر و بزرگ‌تر توسط جوانان فعال و پرتلاش این شرکت در آینده‌ای نزدیک باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
1
23
خالی بندی در حد لالیگا
پاسخ ها
توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
اگر دستور رعایت استانداردهای مصوب توانیر رو در طی دوران خدمتت را صادر میکردی حداقل ۴ درصد از تلفات خطوط و ترانس ها کاسته میشد!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار