کد خبر: ۵۸۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: تعرفه‌های برق به گونه‌ای تنظیم شده که با افزایش مصرف، تعرفه‌ها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد به صورتی که در صورت افزایش ٣ برابر بیش از الگوی مصرف، مبلغ قبض تا ٢٠ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش برق نیوز، عبدالامیر یاقوتی افزود: در فصل گرما همواره شاهد رشد مصرف هستیم، اما مهمترین موضوع در این زمینه نقش بخش خانگی در این بخش است چرا که همواره ٥٠ درصد از برق در فصل تابستان در بخش خانگی مصرف می‌شود و مصرف صحیح در این بخش می‌تواند کمک شایانی به تامین برق پایدار برق کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های زیادی برای بهینه سازی مصرف برق در بخش خانگی وجود دارد که از دو دیدگاه مصرف درست و جابه جایی مصارف می‌توان به آن نگریست.

یاقوتی اضافه کرد: انتقال زمان استفاده از تجهیزات پرمصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... به ساعات ابتدایی روز (تا پیش از ظهر) یا انتهای شب می‌تواند یکی از مهمترین راهکار‌ها برای بهینه سازی مصرف برق باشد.

وی اضافه کرد: در حدود ٢٥ درصد از مشترکان، ٥٠ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند که نشانگر فرصت‌های زیادی است که برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ٢ درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند، ١٢ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. این شرایط بیانگر آن است که الگو‌ها توسط بخشی از مشترکان رعایت نمی‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اطهار داشت: خوشبختانه برای آن دسته از مشترکان پرمصرف، فرصت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای تغییر رفتار و بهینه سازی مصرف وجود دارد به گونه‌ای که این گروه از مشترکان با تغییر اندکی در رفتار مصرفی، شاهد کاهش چشمگیر مصرف و در نتیجه مبلغ قبض‌های برق خود خواهند بود.

یاقوتی یادآور شد: تعرفه‌های برق به گونه‌ای تنظیم شده که با افزایش مصرف، تعرفه‌ها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد به صورتی که در صورت افزایش ٣ برابر بیش از الگوی مصرف، مبلغ قبض تا ٢٠ برابر افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص گسترش استفاده از انرژی خورشیدی نیز با بیان اینکه براساس ظرفیت‌های قانونی موجود، در دولت سیزدهم استفاده از انرژی خورشیدی شتاب گرفته، چرا که پتانسیل‌های خوبی برای این بخش در قانون بودجه گنجانده شده است.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در پایان خاطرنشان ساخت: بخشی از مبالغ دریافتی از مشترکان صنعتی، اداری و خانگی، برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص می‌یابد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
1
همه بخسها نیاز به بهینه سازی دارد ، اگر امروز این موضوع رسیدگی نشود بخش صنعت در آینده با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.
عمارلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
1
1
این دریافت های وحشتناک بخاطر شلختگی صنعت برق است. چراباید ده برابر پول بدیم. شما حق ندارید ازجیب مردم خالی کنید بروید دنبال تولید برق ارزان. نه جریمه کردن مردم. این پولها حران است.
پاسخ ها
توانیری
| Germany
این کجاش دریافت وحشتناک میباشد!؟..دو ماه کیف میکنیم زیر کولر گازی دهها لامپ روشن میکنیم ۲۴ ساعته جاروبرقی..یخچال فریزر..ظرفشویی..یخچال..اتو برقی.. استفاده میکنیم و ماهی حداکثر ۳۰۰ هزار پول برق میدیم یعنی روزی ده تومن پول یک سنگک بی کیفیت..! حداقل باید ماهی سه میلیون و قبضی ۵ میلیون اخذ بشه تا بلکه مردم عین گوشت و مرغ به برق احترام بگزارند و صرفه جویی کنند..واقعیت تلخه نه!؟! تازه این مردم ناسپاس دو برابر این مقدار در گاز..بنزین..و حتی آب سوبسید دریافت میکنن...!!..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
جالبکه زمان شاه برق کیلواتساعتی دو سنت و بنزین 14 سنت بود که بپول الان میشه 1200 تومن برق و 8500 تومن بنزین..!! هم برق و هم بنزین پیش از انقلاب احترام خاصی داشت و مردم صرفه جویی میکردن ولی الان معلومه با این قیمتای در حد مفت کسی به فکر صرفه جویی در آب و برق و گاز و بنزین نباشه...!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار