کد خبر: ۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
یک مقام مسئول در شرکت توانیر گفت: هر ساله با شروع فصل گرم، سیستم‌های سرمایشی وارد مدار می‌شوند که ۴۰ درصد تقاضای برق کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش برق نیوز، عبدالامیر یاقوتی افزود: در فصل گرم سیستم‌های سرمایشی مهمترین وسیله برقی محسوب می‌شود که مصرف آن‌ها حدود ٤٠ درصد است.

یاقوتی ادامه داد: متوسط مصرف کولر آبی ١٠٠ کیلووات ساعت است، اما در صورتی که کولرگازی استفاده شود، میانگین مصرف به ٧٠٠ کیلووات می‌رسد که به معنی افزایش شدید مصرف و در نتیجه مبلغ قبض برق افزایش شدیدی خواهد داشت.

وی در عین حال با بیان اینکه در مناطق عادی مانند تهران ٧٥ درصد مشترکان زیر الگو یعنی پایین‌تر از ٣٠٠ کیلووات برق مصرف می‌کنند، گفت: در حدود ١٥ درصد از مشترکان بین الگو تا ١.٥ برابر الگو برق مصرف می‌کنند، اما دو پله بعدی بین ١.٥ تا ٢.٥ برابر بیش از الگو که ٨ درصد مشترکین را در بر می‌گیرد و پله دوم بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می‌کنند که ٢ درصد مشترکین را شامل می‌شود.

یاقوتی در ادامه به کولر‌های آبی نسل جدید نیز اشاره کرد و با بیان این که این کولر‌ها با بهره گیری از فناوری‌های جدید و مجهز شدن به الکتروموتور‌های BLDC یا مغناطیس دائم موجب کاهش ٤٠ تا ٥٠ درصدی مصرف برق شده اند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در عین حال با بیان این که فرصت برای مصرف بهینه برق وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در حدود ٣٧ درصد مصرف برق کشور در سال به بخش مولد و صنعت اختصاص پیدا می‌کند و بخش کشاورزی هم در حدود ١٧ درصد که مجموعا مصرف برق کشور در بخش تولیدی به ٥٤ درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: با این حال در دوره گرم سال مصارف در بخش‌های مختلف افزایش می‌یابد و برای اینکه بتوانیم چرخ صنعت را همواره در حرکت نگه داریم لازم است تا مصارف در بخش‌های مختلف با اجرای راهکار‌های بهینه سازی، مدیریت شود.

یاقوتی گفت: در خصوص ادارات یکی از برنامه‌ها براساس مصوبه هیات دولت کاهش مصرف برق در ساعات کاری به میزان ٣٠ درصد و بعد از پایان ساعات کار ادارات تا ٦٠ درصد است.

به گفته وی مصارف ادارات به طور مستمر رصد و پایش می‌شود که با اداراتی که رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار