کد خبر: ۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
معاملات دیروز بازار برق بورس انرژی به 125میلیارد و 771میلیون ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش13درصدی را ثبت کرد.
به گزارش برق نیوز به نقل از خبرگزاری صدا سیما میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان نزولی بوده و در معاملات امروز نیز کاهش یک درصد بوده است.

در معاملات دیروز بازار برق بورس انرژی، کاهش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها در اواسط بازار منجر به افت ناگهانی قیمت‌ها شد که استقبال خریداران از این کاهش قیمت منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد؛ از سوی دیگر افزایش حجم عرضه و رقابت نیروگاه‌ها در سررسیدهای انتهای دوره کاملاً مشهود بود، به نظر می‌رسد نیروگاه‌ها تمایل به فروش برق خود قبل از کاهش بیشتر قیمت‌ها دارند.

دیروز بیشترین حجم معاملات را دهه اول مهر ماه به خود اختصاص داد هرچند سررسیدهای اوایل آبان ماه نیز قابلیت معامله را دارند اما شرکت‌های توزیع نیروی برق فعلاً نسبت به خرید آن‌ها احتیاط بیشتری می‌کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار