کد خبر: ۵۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته یکی از سوالاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته ایجاد می‌شود این است که آیا قیمت دوربین مداربسته منصفانه است است یا خیر در ادامه فاکتور‌های کلیدی تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته هستند آورده شده است.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز
برند دوربین مداربسته
معمولا اولین فاکتور موثر بر قیمت دوربین مداربسته برند آن است برند‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به کشور سازنده و امکانات خودم قیمت‌های متفاوتی دارد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قیمت بالا یا پایین یک برند به معنای کیفیت خوب یا بد آن نیست.

آنالوگ و دیجیتال بودن دوربین مداربسته
عموما دوربین‌های مداربسته با دو نوع تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال عرضه می‌شود. نوع آنالوگ از قدیمی‌ترین انواع دوربین مداربسته است که با سیم کشی به یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی متصل می‌گردد.

کیفیت و وضوح تصویر ضبط شده با دوربین‌های آنالوگ زیاد بالا نیست است، اما یک نوع خاص از این دوربین‌ها تصاویر را با وضوح بالا تری ضبط کند و به آن نوع آنالوگ HD گفته می‌شود. البته برای استفاده از آن باید یک دستگاه ضبط کننده HD نیز تهیه کنید که این باعث بالا رفتن هزینه می‌شود.

از سوی دیگر دوربین‌های مداربسته دیجیتال یا تحت شبکه به دلیل استفاده از بستر شبکه اینترنت کیفیت تصویر بهتری نسبت به نوع آنالوگ و HD دارند. دوربین‌های تحت شبکه تصاویر را به شکل وایرلس ضبط میکند و به سیم کشی مجزا نیاز ندارد قیمت دوربین‌های تحت شبکه بالاتر از دوربین‌های آنالوگ است، اما باید توجه به نیاز خود یکی از این موارد را انتخاب کنید.

کیفیت تصویر در دوربین مداربسته
همانطور که گفتیم وضوح تصویر دوربین‌های مداربسته بیشتر به آنالوگ تحت شبکه بودن آن بستگی داردنوئل چیزی که در این دوربین‌ها قرار گرفته است تعیین‌کننده نهایت وضوح تصویری است که می‌تواند از آن دریافت شود مدار بسته درجه روشن‌های مختلف Full HD , HD یک و دو و چهار مگاپیکسل و... موجود هستند. همچنین توجه داشته باشید در دوربین‌های تحت شبکه هرچه سرعت اینترنت را بالاتر باشد تصاویر را با وضوح بالاتری دریافت خواهید کرد.

جنس دوربین مدار بسته
جنس بدنه دوربین‌های مداربسته فلزی یا پلاستیکی و یا ترکیبی از هر دو است دوربین‌های فلزی معمولا برای استفاده در محیط‌های بیرونی مناسب‌تر هستند و قیمت بالاتری دارند

لنز دوربین مداربسته
دوربین‌های مداربسته در دو نوع لنز ثابت fix و و متحرک verifocal موجود هستند. دوربین‌های لنز ثابت فقط روی یک. خاص بوس می‌کنند و معمولا برای استفاده در مراکز خرید مناسب هستند اگر بخواهید پوشش دید بیشتری داشته باشید باید از دوربین‌های لنز متحرک استفاده کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود را دیدید آن را تغییر داده یا بزرگنمایی کنید.

شکل ظاهری دوربین مداربسته

Dome:
دوربین‌های مداربسته برای نظارت در مورد داخلی مناسب ترند و به دلیل محافظه گنبدی شکل درون خود به این نام معرفی می‌شوند این دوربین‌ها قابلیت چرخش و بزرگنمایی دارد و معمولا تحت شبکه هستند

Bullet:
دوربین‌های مدار بسته bullet  استوانه‌ای بلند و مخروطی و شبیه گلوله هستند این دوربین‌ها معمولا در محیط‌های داخلی استفاده می‌شود، اما می‌توان با تهیه کردن یک محافظ با قابلیت ضد آب و گرد و غبار در محیط‌های بیرونی هم از آن‌ها استفاده نمود


Turret:
دوربین‌ها از نظر ظاهری شبیه به دوربین‌های نوع Dome هستند با این تفاوت که به وضوح تصویر و دید در شب بهتری نسبت به آن‌ها ارائه می‌دهند. همچنین بیشتر این دوربین‌ها از نوع PoE هستند و به این معنا است که نیاز به کابل کشی مجزا برای تامین برق آن نداریم.


PTZ:
دوربین‌های PTZ به دلیل امکانات پیشرفته‌تر ترب قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دوربین‌ها دارند این دوربین‌ها تحت شبکه بوده و تصاویر زنده دریافتی با آن را می‌توان با قابلیت‌های تغییر جهت افقی، تغییر زاویه و بزرگنمایی تنظیم نمود.

قابلیت دید در نور کم:
هر چند ساعت پیش رفتگی دوربین مداربسته کمتر باشد قابلیت دیدن محیط از طریق آن در نور کم هم کمتر است اگر به دنبال تجهیزاتی هستند که به شما امکان می‌دهد تا حتی در تاریکی مطلق هم دید داشته باشید باید از روشن کننده‌های IR داخلی استفاده کنید و این باعث بالا رفتن هزینه تمام شده دوربین مداربسته برای شما میشود.

امکانات دوربین مداربسته
هر دوربین مداربسته ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارد و بعضی از آن‌ها قابلیت‌های هوشمند مانند تشخیص چهره، سوژه و شمارش افراد و... را دارند که وجود هر یک از این امکان باعث بالا رفتن قیمت دوربین مداربسته میشود.

قیمت هر یک از این دوربین‌ها با یکدیگر متفاوت است و شما برای انتخاب دوربین مداربسته باید بر اساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید و همچنین توجه داشته باشید که میخواهید دوربین شما قابل دید باشد یا مخفی.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار