کد خبر: ۵۰۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته احتمال سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته سیستم‌های مدار بسته حتی برای یک بار نیز وجود دارد؛ و اینکه چه چیزی باعث قطع تصویر شده است جای تحقیق و بررسی دارد ست. در ادامه به بررسی این مشکل می‌پردازیم.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز گاهی اوقات با این عبارت مواجه می‌شویم که تصویر دوربین مداربسته سیاه شده است و در حقیقت دوربین فیلمی را ارائه نمی‌دهد. برای شناسایی علت قطع تصویر دوربین مداربسته لازم است در ابتدا از روشن دوربین مداربسته اطمینان حاصل کنید چرا که نداشتن تصویر دوربین موضوع جدا از قطع دوربین مداربسته است اینجا فرض بر این است که دوربین مدار بستهبه سیستم متصل و روشن است، اما تصویر ندارد.

۱- اتصالات علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته
کانکتور‌ها نقش موثری در ارسال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط کننده دارند. فیش BNC از کاراکتر‌های مهم سیستم‌های مداربسته محسوب می‌شود در صورت اتصال ناصحیح ارسال داده‌ها و اطلاعات دچار اختلال می‌گردد این اتصال در دو طرف دوربین مداربسته و دستگاه DVR باید چک شود.

در فیش BNC مطمئن‌ترین نوع فیش‌های BNC لحیمی هستند. چرا که در سایر فیش‌های BNC به مرور زمان کشیده شدن کابل و عواملی از این دست ناپایداری و شل شدن اتصالات به کرات دیده می‌شود بنابراین باید اتصالات را چک کنید و مجدد و درست جا بزنیم از صحت اتصال آن به کابل اطمینان حاصل نمایید.

۲-نقش کابل در ارسال و قطع شدن تصویر دوربین مداربسته
کابل‌ها و اتصال دهنده‌ها در واقع مسیر ارسال اطلاعات تصویر دوربین به دستگاه ضبط کننده را می‌سازند. حال این مسیر از. مبدا و مقصد دچار اشکال نیست بنابراین ممکن است قطعی در کابل ایجاد شده باشد بنابراین باید کابل ارسال اطلاعات را در مسیر‌های کارکشی بررسی نمایید. ممکن است بخشی از کابل دچار خمیدگی یا بر اثر ضربه و فشار صدمه دیده باشد. کابل کشی سیستم مداربسته اگر به صورت روکار انجام شده است به راحتی میتوانید نقاطی را که احتمال قطعی در آن وجود دارد بیابید.

۳-تست دوربین مداربسته
اگر بعد از بررسی موارد قبل هنوز دلیل تصویر نداشتن دوربین مداربسته مشخص نیست مشکل حل شده است باید این بار خود دوربین مدار بسته را بررسی کنید شاید دچار اشتباه شده باشد دوربین مداربسته باید به صورت تنهایی به جداگانه تست شود.

دستگاه تستر دوربین مداربسته این کار را به راحتی برای شما انجام می‌دهد. دستگاهی با صفحه نمایش که علاوه بر تست عملکرد دوربین کاربرد‌های دیگری نیز دارد.

۴-سوختن پورت دستگاه
از علت‌هایی که برای تصویر نداشتن دوربین مداربسته می‌توان مطرح کرد سوختن پورت دستگاه است. است یعنی ممکن است یکی از پرت‌های دستگاه DVR سوخته باشد در این صورت کافیست دوربین مداربسته را به سایر پرت‌های دستگاه DVR که دوربین‌های سالم به آن متصل هستند اتصال دهید.

اگر با اتصال به پورت دیگر دستگاه دوربین مداربسته سوختن یک یا چند دستگاه DVR بر اثر نوسانات برق اتفاق می‌افتد.

نکات مهم در علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته
 زمانی که شما تصویری از دوربین مداربسته دریافت نمی‌کنید تصویر آن دوربین در مانیتور به صورت سیاه دیده می‌شود با توجه به موارد مطرح شده در بالا دلیل نداشتن تصویر دوربین مداربسته شناسایی و رفع می‌شود، اما ر اگر مشکل همچنان باقی است می‌توانید با کارشناسان فنی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند به این ترتیب بهتر میدانید به دنبال چه عواملی باید باشید که موجب تصویر ندادن دوربین مدار بسته شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار