کد خبر: ۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان:
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان از کاربرد نرم افزار بهینه سازی انرژی (EPAT) پژوهشگاه صنعت نفت در این شرکت برای ارزیابی عملکرد واحدهای نیروگاهی خبر داد.

به گزارش "برق نيوز" محمدرضا شیرانی یکی از اولویتهای وزارت نیرو و شرکت مدیریت تولید برق اصفهان را افزایش بازدهی در حوزه صرفه جویی انرژی دانست و افزود: باید بازدهی واحدها را به نحوی افزایش داد که بتوان از تجهیزات موجود به نحو احسن بهره برداری کرد.

 وی با اشاره به اهمیت بهره وری و ارتقای آن در این نیروگاه، گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات، اولویتهای این شرکت بوده اند و با وجود گذشت ٤٥ سال از بهره برداری واحدهای این نیروگاه واحدها با ظرفیت نامی در حال تولید هستند.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان افزود: اقدامهای مفید و موثری در این باره انجام شده است که یکی از آنها بررسی وضع موجود تجهیزات از لحاظ بازدهی، بهره‌وری و ارتقای این تجهیزات است به نحوی که افزایش بازدهی و بهره‌وری را در آینده نزدیک به ارمغان آورد.
 
وی افزود: نرم افزار EPAT عملکرد واحدهای نیروگاهی را در پیش و پس از تعمیرات نشان می‌دهد که با در دست داشتن این اطلاعات می‌توان در آینده این وضع را به صورت مطلوبتری ارتقا داد.
 
شیرانی در تشریح مزایای نرم افزار EPAT اظهار داشت: با سنجش وضع واحدهای نیروگاه و شناسایی نقاط ضعف که از مزایای این نرم افزار است، برنامه ریزی خوبی بوسیله کارشناسان نیروگاه انجام گرفت که ما را در تعمیرات واحدها یاری کرد.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با بیان این که پس از به کارگیری این نرم افزار، نتایج به دست آمده افزایش بازدهی را نشان می‌دهند، گفت: خروجهای اضطراری کاهش خیره کننده ای را نشان می‌دهد که بیانگر ارتقای بهره‌وری تجهیزاتمان است.
 
وی این دستاورد‌ها را مرهون شناخت کامل از وضع تجهیزات دانست که بوسیله نرم افزار EPAT به صورت برون خط در حال انجام است و در صورت ارتقای این نرم افزار به حالت بر خط، اطلاعات و شرایط تجهیزات در هر لحظه قابل کنترل خواهد بود که این موضوع به بهبود بهره‌وری بیشتر واحد‌ها خواهد انجامید.
 
شیرانی درباره ملموس بودن نتایج استفاده از EPAT گفت: پایداری واحدها پس از تعمیرات به خوبی نشان داد که اثر به کارگیری توان کارشناسی و دانشی تا به چه اندازه می‌تواند در بهبود بهره‌وری موثر باشد.
 
وی با بیان این که برخی مجموعه‌ها استفاده از چنین نرم افزارهایی را مقوله‌ای هزینه‌بر قلمداد می‌کنند، گفت: در راستای ارتقای بهره‌وری استفاده از تمام پتانسیلهای کارشناسی که در این مورد در قالب یک نرم افزار ظاهر شده، کاری هزینه‌بر نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که از تحمیل خسارتهای بسیاری جلوگیری می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با ابراز خرسندی از پیشرفت شرکتهای داخلی در تولید محصولات دانش بنیان، آن را فعالیتی ارزشمند دانست و گفت: این شرکت از چنین نرم افزارهایی برای ارتقای بهره‌وری تاسیسات و تجهیزات خود استفاده کرده و معتقد است به کارگیری آن در سایر شرکتهای تابعه توانیر نیز ثمرات فراوانی خواهد داشت.  
 
شیرانی با اشاره به این که شرکت مدیریت تولید برق اصفهان از سال ٧٤ با این نام فعالیت خود را آغاز کرد گفت: این مدیریت شامل دو نیروگاه اصفهان و هسا می شود که نیروگاه اصفهان از قدیمی ترین نیروگاههای وزارت نیرو با ظرفیت تولید ٨٣٠ مگاوات برق در پنج واحد بخاری است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار