کد خبر: ۹۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
مدیر امور برق مهاباد گفت: این شهرستان با 7.5 درصد تلفات و هدر رفت برق، رتبه نخست را از این لحاظ در بین شهرستان های مختلف آذربایجان غربی دارد.
رشید فیض الله بیگی در همایش 'پیک سایی و مدیریت مصرف برق' که با حضور جمعی از مسوولان کارگاه های صنعتی و تجاری و اعضای بسیج ادارات این شهرستان در مجتمع طلاییه برگزار شد، افزود: افزایش تلفات و هدر رفت برق از جمله مواردی است که مصرف برق را بالا برده و باعث افزایش بار مصرف و خاموشی های مکرر می شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش تلفات، سال گذشته 17 ترانس و یک کیلومتر خطوط انتقال را در مناطق شهری مهاباد اضافه کردیم و همین امر باعث کاهش تلفات برق در مناطق حاشیه ای این شهر شد.

مدیر امور برق مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از 80 هزار مشترک برق وجود دارد که از این تعداد 64 هزار مشترک خانگی، 11 هزار مشترک تجاری و بقیه را مشترکان کشاورزی، تولیدی و ادارات تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 47 درصد مصرف برق را مشترکان خانگی، 22 درصد را مشترکان کشاورزی و 10 درصد را نیز مشترکان ادارات مختلف مصرف می کنند.

به گفته فیض الله بیگی در شهرستان مهاباد بیش از یک هزار و 850 کیلومتر خطوط توزیع برق فشار ضعیف و 20 کیلوولت وجود دارد و افت فشار در ساعت های پیک مصرف می تواند فشار زیادی را به این شبکه وارد سازد .

وی از شهروندان نیز خواست با توجه به شروع فصل گرما از کولرهای آبی به جای کولرهای گازی که مصرف انرژی آنها کمتر است، استفاده کنند.

امام جمعه مهاباد نیز در این همایش گفت: دین اسلام زیاده روی و اسراف در استفاده از منابع مختلف را حرام کرده و مردم و مسوولان باید به این امر توجه کافی داشته باشند.

ماموستا ملا قادر سهرابی افزود: بسیاری از خیابان ها و معابر سطح شهر در ساعت های پایانی شب نیازمند روشنایی زیادی نیستند و لازم است مسوولان در خصوص کاهش میزان روشنایی در این معابر کم تردد تجدید نظر کنند.

وی اظهار کرد: در حالی که کشورمان از سوی استکبار جهانی مورد تحریم های همه جانبه قرار گرفته لازم است مردم و مسوولان از اسراف و مصرف نادرست حامل های انرژی و سایر منابع خوداری کنند.

در بخش پایانی این همایش کارشناسان به بررسی راهکارهای جلوگیری از مصرف بی رویه و کاهش مصرف در واحدهای صنعتی، کشاورزی و خانگی پرداختند .

این همایش یک روزه با هدف ارایه راهکارهای مدیریت مصرف و استفاده صحیح از انرژی و به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه مصرف برق در فصل تابستان برگزار شد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار