کد خبر: ۱۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري اسلامي شهر كرمان، حدفاصل ميدان آزادي تا پل راه آهن با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و تعدادي از مقامات محلي استان كرمان در 28 اسفند ماه 94 به بهره برداري رسيد.

به گزارش برق نیوز به نقل از توزيع  برق شمال استان كرمان، پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري اسلامي شهر كرمان، حدفاصل ميدان آزادي تا پل راه آهن با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و تعدادي از مقامات محلي استان كرمان در 28 اسفند ماه 94 به بهره برداري رسيد.

مهندس عليرضا رزم حسيني، استاندار كرمان در مراسم افتتاح پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري شهركرمان ضمن تشكر از مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان و شهرداري و شوراي شهر كرمان گفت: در بحث نورپردازي تنها بحث زيبايي شهر و صرفه جويي در مصرف برق مطرح نيست، بلكه از نظر امنيتي نيز حائز اهميت است.

رزم حسيني با تاكيد بر ادامه دار بودن فعاليت هاي صورت گرفته در خصوص نورپردازي گفت: انتظار من از بخش خصوصي وارد شدن به عرصه نورپردازي در سطح شهر است و در صورت نيازبخش خصوصي به منابع مالي، مي توانيم از طريق فاينانس منابع لازم را فراهم كنيم تا در سال 95 تمامي مكانها و خيابان هايي كه نياز به روشنايي دارند، نورپردازي شوند.

وي همچنين از مقامات استاني خواست بحث نورپردازي را به صورت جدي درسال 95 در دستوركار خود قرار دهند تا رونق و آباداني شهر كه به همت دولت تدبير و اميد آغاز شده است را بتوانيم در عمل با كارهايي كه انجام مي دهيم به مردم نشان دهيم. تامين روشنايي مناسب مكان هاي تاريخي، نقش عمده اي در شناساندن جاذبه هاي گردشگري دارد.

در ادامه مهندس محمود شهبا، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان ضمن تشكر از استاندار كرمان در پيگيري نورپردازي هاي مكان ها و خيابانهاي سطح شهر و نقش آن در شناساندن مكانهاي تاريخي شهر گفت: پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري اسلامي شهر كرمان در سه فاز و حدفاصل ميدان آزادي تا پل راه آهن شامل باندهاي كندرو و تندرو انجام شده و بقيه فازهاي آن نيز ان شاا... در صورت تامين منابع و مشاركت بخش خصوصي انجام خواهد شد. تامين روشنايي مناسب ميدان گنجعليخان، ميدان ارگ، ساعت و بادگير مدرسه علميه ابراهيميه، ساعت مسجد جامع ، ميدان مشتاق و ابتداي محور هفت باغ كه در ايام تعطيل محل تفرج مردم است، به اتمام رسيده است.

مهندس شهبا خاطر نشان كرد: به همت شوراي اسلامي شهر كرمان، مصوبه اي در سال 93 به تصويب رسيد كه بحث نورپردازي با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي درون استاني صورت پذيرد كه امروز شاهد افتتاح پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري با مشاركت شهرداري كرمان، شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان و بخش خصوصي يعني شركت پيشگامان كوير دياركريمان هستيم.

مهندس شهبا در خصوص مشخصات فني پروژه بهينه سازي روشنايي بلوار جمهوري گفت: در فاز اول پروژه، 133 دستگاه چراغ 150 وات بخار سديم به 120 وات LED از ميدان آزادي تا پل غدير در باند تندرو تعويض شد و مجموعا 17 مگاوات ساعت انرژي در سال صرفه جويي خواهد شد.

در فاز دوم كه از پل غدير تا پل راه آهن شهر كرمان است 146 دستگاه چراغ 250 وات بخار سديم به 120وات LED تبديل شد و مجموعا 75 مگاوات ساعت انرژي در سال صرفه جويي مي گردد و در فاز سوم كه از حدفاصل ميدان آزادي تا پل غدير ادامه دارد، مجموعا 133 دستگاه چراغ 70 وات بخار سديم به 90 وات LED در باند كندرو تبديل شده است و از مزاياي آن مي توان به بهبود شدت و يكنواختي روشنايي و افزايش امنيت عمومي اشاره كرد.

از ديگر مزاياي چراغهاي 120وات LED استفاده شده، مي توان به طيف نوري مناسب آنان اشاره كرد. به اين معني كه نور پخش شده به نور طبيعي روز نزديك است و روشنايي مسير هم با توجه به زاويه لنزي كه استفاده شده، روشنايي نسبتا يكنواختي دارد و متوسط لوكس برآورد اوليه 15 لوكس نوريست كه ميانگين مناسبي براي روشنايي معابر است و خيرگي نور نيز با توجه به زاويه چراغها كنترل شده است

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار