کد خبر: ۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹:۴۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گازرسانی به نیروگاه‌ها و بیش از 6 هزار واحد صنعتی در سطح استان، یک اقدام اساسی و استراتژیک در راستای حفاظت از محیط زیست استان است.
به گزارش برق نیوز، سعید مومنی با اشاره به برگزاری ششمین همایش پژوهش و فناوری با موضوع حفاظت از محیط زیست، در29 و 30 بهمن‌ماه امسال اظهار کرد: در شرایط فعلی نگاه‌های عمیقی به مباحث زیست‌ محیطی در استان وجود دارد و شرکت گاز نیز نقش مهمی در کاهش این آلایندگی‌ها دارد.
 
وی با بیان اینکه ششمین همایش پژوهش و فناوری توسط هشت نهاد در استان اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: استانداری، محیط‌زیست، اتاق بازرگانی، شهرک علمی، تحقیقاتی، دانشگاه صنعتی، خانه صنعت، معدن و تجارت، شبکه پژوهش و فناوری استان و شرکت گاز استان اصفهان به عنوان هشت نهاد برگزار‌کننده این همایش هستند.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش تبعات زیست محیطی به اجرای پروژه مدیریت انرژی و استقرار سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO 50001:2011 اشاره کرد و گفت: سال گذشته نیز سیستم مدیریت پسماند به عنوان یک طرح پژوهشی در این شرکت تعریف و در تمام ادارات و انبارهای سطح استان به مرحله اجرا در آمد.
 
وی تصریح کرد: طی این پروژه نرم افزار مدیریت پسماند مختص شرکت گاز استان تهیه شد که در نتیجه آن تمام پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه شرکت تحت مدیریت و کنترل قرار گرفت.
 
مومنی ایجاد کارگاه بوزدایی از بشکه‌های ادورانت در سال 90 را یکی از پرروژه‌های مهم زیست محیطی در شرکت گاز استان اصفهان برشمرد و افزود: با اجرای این کارگاه یکی از مشکلات قدیمی شرکت گاز استان در خصوص بوی نامطبوع و تبعات زیست محیطی این ماده شیمیایی رفع شد.
 
مومنی اضافه کرد: این اقدام که برای اولین بار در این استان انجام شد با استقبال زیاد شرکت‌های گاز استانی مواجه شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اجرای پروژه گازهای گمشده به منظور کاهش تبعات زیست محیطی ناشی از نشت گاز، اجرای مانورهای نشت گاز و واکنش در شرایط اضطراری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به منظور کاهش هدر روی انرژی فسیلی و تبعات زیست محیطی ناشی از آن، نظارت بر پیمانکاران اجرایی، اجرای آموزش‌های محیط زیست برای پرسنل شرکت و پیمانکاران، اندازه گیری دوره‌ای آلاینده‌های محیط زیستی از جمله آلودگی صوتی و هوا، فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز طبیعی به عنوان یک سوخت فسیلی از طریق رسانه‌های گروهی و کانال‌های مختلف ارتباطی را از جمله اقدامات این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست نام برد.
 
مومنی همچنین از انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط با محیط زیست اعم از پروژه‌های کاهش و حذف آلاینده‌ها، ‌مدیریت پسماند و ... با همکاری دانشگاه‌های معتبر همچون دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: گازرسانی نیرو گاه‌ها و بیش از 6هزار واحد صنعتی در سطح استان، یک اقدام اساسی و استراتژیک در راستای حفاظت از محیط زیست استان است که می‌توان به آن اشاره کرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که نیروگاه‌ها، صنایع با‌لا‌دستی نفت، گاز، آب، برق، پتروشیمی، ذوب آهن، فولاد مبارکه و دانشگاه‌های آزاد اسلامی به عنوان حامیان مادی و معنوی این همایش هستند، تاکید کرد: مشخص شدن دستاورد‌های گروه‌های صنعتی در ارتباط با محیط‌زیست به عنوان یکی از مهم‌ترین محور‌های این همایش محسوب می‌شود و امید است برگزاری این همایش‌ها در جهت رسیدگی و رفع مشکلات زیست محیطی استان موثر واقع شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار