کد خبر: ۵۸۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان، ۶ دستگاه ترانس ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت بر روی واحد‌های بخار و گازی نیروگاه لوشان نصب شد.

به گزارش برق نیوز، حمید بابایی مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان بیان داشت: عملیات اجرایی نصب ۶ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی (CVT) ۲۳۰ کیلوولت بر روی خروجی واحد‌های بخار و گاز نیروگاه لوشان به اتمام رسید و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی در خصوص اهداف این پروژه گفت: هدف از نصب این ترانس‌های ولتاژ، تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان می‌باشد.

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط در خصوص ضرورت اجرای پروژه گفت: نیروگاه لوشان دارای دو واحد بخار مجزا و دو واحد گازی می‌باشد به نحوی‌که دو واحد گازی توسط یک ترانسفورماتور سه سیم‌پیچ افزاینده، انرژی تولیدی خود را به شبکه تزریق می‌نمایند. در طرح اولیه نیروگاه لوشان برای هر یک از سه ترانسفوماتور قدرت افزاینده تنها بر روی یک فاز (فاز وسط) یک دستگاه ترانس ولتاژ نصب گردیده بود. با توجه به اینکه دقت اندازه‌گیری نقش حیاتی در صدور و اعمال صورتحساب‌های شرکت مدیریت شبکه برق ایران دارد، نصب این ترانس‌های ولتاژ اهمیت بسزایی داشت.

بابایی در خصوص چالش‌های پروژه گفت: چالش بزرگ در نصب ترانس‌های ولتاژ، محدودیت شدید جهت اخذ خاموشی واحد‌های نیروگاهی بود. به طوریکه به عنوان نمونه برای واحد ۲ بخار تنها فرصت ۲۴ ساعته به منظور نصب اتصالات اختصاص یافت که با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و شرکت پیمانکار، ترانس‌های ولتاژ نصب و در مدار قرار گرفتند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار