کد خبر: ۵۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: پیش بینی می‌شود در پیک برق سال جاری مصرف برق ۵ درصد افزایش یابد.

جعفر الفتی نیا مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت مدیریت مصرف در دوره اوج بار تشکیل گردید، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و رییس جمهور شهید اظهار داشت: صنعت برق کشور یک شبکه به هم پیوسته می‌باشد که در دولت سیزدهم ۹ هزار مگاوات برق به این شبکه اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب بیان کرد: ظرفیت تولید برق کشور ۹۳ هزار مگاوات می‌باشد و پیش بینی می‌شود که در سال جاری بالغ بر ۷۵ هزار مگاوات برق در دوره اوج بار مصرف شود ضمن اینکه مصرف شبکه در حال حاضر که در ابتدای پیک قرار داریم حدود ۷۰ هزار مگاوات است.

وی افزود: در جریان دوره اوج بار مصرف، اولویت صنعت برق بر روشنایی کامل بخش خانگی بوده که این امر نیازمند برنامه‌هایی در سطح صنایع، ادارات و بخش کشاورزی است، در این راستا با تغییر ساعت کاری ادارات پیش بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف را شاهد باشیم.

الفتی نیا تاکید داشت: در بخش خانگی که ۵۰ درصد مصرف کشور را شامل می‌شود پویش انرژی با شعار ۱۵ درصد کاهش مصرف در طی ۲۱ هفته راه اندازی گردیده است که نیازمند اطلاع رسانی به عموم مردم می‌باشد.

وی گفت: این پویش طی ۲۱ هفته اجرا می‌شود و کاربران می‌توانند تا پایان شهریور ماه با نصب اپلیکیشن "با انرژی" و مشارکت در این پویش، ضمن کاهش مصرف برق خود از جوایز نفیس آن برخوردار شوند و هدف از اجرای این پویش آن است که مصرف برق بویژه در ایام اوج بار تابستان حداقل ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

الفتی نیا ادامه داد: مشترکان خوش مصرفی که الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند تا ۲۰ برابر مصرف خود شامل بخشودگی می‌شوند و جوایزی نظیر خودرو، لوازم برقی و... به مشترکین خوش مصرف اهدا می‌گردد و برق مشترکانی که از حد مجاز مصرف عبور کنند با نرخ آزاد محاسبه می‌گردد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز صرفه جویی در دستور کار قرار دارد و مقرر گردیده که کشاورزان در طول روز ۵ ساعت چاه‌های خود را خاموش کنند به طوریکه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ بعد از ظهر برق قطع و در مابقی ۱۸ ساعت مشمول برق رایگان شوند.

وی در ادامه تامین برق برای صنایع را از دغدغه‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: ۹۲ درصد صنایع کشور خرد محسوب می‌شوند که در پیک بار مصرف هیچ مشکلی ندارند.

مدیرعامل شرکت برق غرب با اشاره به صنایع و کارخانه‌های پر مصرف، تاکید داشت: در پیک مصرف امسال توافق و تفاهم شده که شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ روز تعطیلی خود را به روزی غیر از روز جمعه تغییر دهند تا مصرف خانگی دچار مشکل نشود.

وی گفت: در ابتدای پیک سال جاری ۸.۵ درصد رشد مصرف برق را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که پیش بینی می‌شود این مقدار در استان کرمانشاه به ۵ درصد کاهش پیدا کند.

الفتی نیا بیان داشت: در ابتدای دولت سیزدهم مقرر گردیده که دولت ۵ هزار نیروگاه تجدیدپذیر احداث نماید که مناقصه این پروژه‌ها توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر انجام گرفته است.

وی افزود: میانگین برق مصرفی صنایع سه استان زیر مجموعه برق غرب ۱۸۷ مگاوات می‌باشد و در استان کرمانشاه این مقدار ۷۰ مگاوات می‌باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تاکید داشت: میزان مصرف برق در استان کرمانشاه در دوره اوج سال گذسته ۹۹۰ مگاوات بوده که در سال جاری پیش بینی می‌شود این مقدار به یک هزار و ۵۵ مگاوات برسد.

وی در پایان چند توصیه برای مصرف بهینه برق داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: حتی المقدور از کولر گازی استفاده نکنیم و اگر استفاده می‌شود بر روی دمای ۲۴ درجه قرار داده شود، از دور تند کولر آبی استفاده نشود، در خروج از منزل وسایل روشنایی خاموش شود و اینکه در ساعات اوج بار از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار