کد خبر: ۵۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
طرح‌های مهم و حیاتی در دست اجرای برق منطقه‌ای غرب مورد به وسیله مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال توانیر بازدید و آخرین وضعیت روند اجرایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی روند اجرای طرح‌های فوق توزیع و انتقال برق منطقه‌ای غرب

 

به گزارش برق نیوز، هاشم علیپور طی این برنامه در جریان مراحل ساخت پست ٤٠٠.٢٣٠ کیلوولت سرپل ذهاب، توسعه دو فیدر خط ٢٣٠ کیلوولت در پست ٢٣٠ شهرستان سرپل ذهاب و توسعه دو فیدر خط ٤٠٠ کیلوولت در پست شرق کرمانشاه قرار گرفت.

عملیات اجرایی پست ٤٠٠.٢٣٠ کیلوولت سرپل ذهاب به عنوان سومین پست ٤٠٠ کیلوولت در برق منطقه‌ای غرب نیمه خردداد ١٤٠١ در زمینی به مساحت ١٨ هکتار آغاز شده که شامل دو دستگاه ترانسفورماتور ٤٠٠.٢٣٠ کیلوولت با ظرفیت هرکدام ٢٠٠ مگاولت آمپر، دو فیدر خط ٤٠٠ کیلوولت، دو فیدر ترانسفورماتور ٤٠٠ کیلوولت، دو فیدر خط خروجی ٢٣٠ کیلوولت و دو فیدر ترانسفورماتور ٢٣٠ کیلوولت است.

این طرح که تاکنون ٧٠ درصد پیشرفت داشته است، پس از بهره برداری، به افزایش ظرفیت صادرات به عراق، رفع مشکل افت ولتاژ منطقه، بهبود پروفیل ولتاژ در مناطق مرزی سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصر شیرین و نفت شهر، کاهش خاموشی‌ها و تلفات انرژی در منطقه غرب کمک خواهد کرد.

در جریان این بازدید جعفر الفتی نیا مدیر عامل برق منطقه‌ای غرب با بیان این که سیاست این شرکت تزریق اعتبار به طرح‌های در حال اجرا است، تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که با پرداخت مطالبات پیمانکار، مراحل نهایی اجرای طرح با شتاب بیشتری انجام شود.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح را حدود ١٢ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: برای تکمیل آن حداقل دو هزار میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

هاشم علیپور نیز در این بازدید پست ٤٠٠ کیلوولت سرپل ذهاب را یکی از طرح‌های مهم و تاثیرگذار در سطح کشور عنوان کرد که با توجه به اقدامات انجام شده در نوع خود کم نظیر است.

وی در پایان پیشنهاداتی در جهت سرعت بیشتر اجرای طرح و اتمام هرچه سریعتر آن ارائه کرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال توانیر همچنین از مراحل توسعه دو فیدر خط ٢٣٠ کیلوولت در پست ٢٣٠ شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرد.

در جریان این بازدید، مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با بیان این که حدود هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح که تاکنون ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، سرمایه گذاری انجام شده، پیش بینی کرد در صورت تامین به موقع اعتبارات لازم، این طرح حداکثر تا اوج بار تابستان سال آینده وارد مدار شود.

هاشم علیپور نیز توسعه این طرح را از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با تامین به موقع اعتبارات، به زودی شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

گفتنی است این طرح به منظور امکان اتصال خطوط ارتباطی از پست‌های ٤٠٠ کیلوولت سرپل ذهاب به پست ٢٣٠ کیلوولت سرپل ذهاب تعریف شده که شامل احداث یک دیامتر کامل ١.٥ کلیدی خط ٢٣٠ کیلوولت در پست سرپل ذهاب است.

این گزارش می‌افزاید: مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال توانیر و مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب همچنین از مراحل توسعه دو فیدر خط ٤٠٠ کیلوولت در پست شرق کرمانشاه بازدید کردند.
الفتی نیا در جریان این بازدید با بیان این که این طرح دارای ٩٥ درصد پیشرفت فیزیکی است، از بهره برداری آن تا اواسط ماه خرداد و پیش از اوج بار تابستان خبر داد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با اشاره به این که ١٣٠٠ میلیارد ریال برای اجرای این طرح سرمایه گذاری شده است، گفت: با توجه به حجم کاری طرح که شامل طراحی، تامین، نصب و راه اندازی دو فیدر خط ٤٠٠ کیلوولت است، زمان اجرای آن شاخص مناسبی برای عملکرد مدیریتی در شرکت برق منطقه‌ای غرب است، چرا که زمان طبیعی برای انجام آن مطابق برنامه زمان بندی اولیه در نظر گرفته شده قرارداد (٢٤ ماه است) که با توجه به مدیریت ویژه‌ای اعمال شده در آن، این زمان به ٨ ماه کاهش یافته که اگر در سطح کشور بی نظیر نباشد کم نظیر خواهد بود.

در ادامه مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شبکه انتقال توانیر سرعت اجرای این طرح را از افتخارات مهندسی صنعت برق کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای آن گام مهمی در شکوفایی صنعت برق کشور برداشته می‌شود.

گفتنی است عملیات اجرایی طرح توسعه دو فیدر خط ٤٠٠ کیلوولت در پست شرق کرمانشاه از ٣٠ مهر سال گذشته به عنوان یکی از ١٨٠ اقدام حیاتی برای اوج بار امسال آغاز شد و برق منطقه‌ای غرب نیز با یک برنامه ریزی فشرده، نسبت به اتمام این طرح ٢٤ ماهه در مدت تنها ٨ ماه اقدام کرد.

رفع مشکل حبس تولید نیروگاه زاگرس در زمان اوج بار، رفع مشکل خروج واحد‌های نیروگاه زاگرس در صورت وقوع خطا در تنها خط ارتباطی، افزایش ظرفیت انتقال خط ارتباطی از نیروگاه زاگرس به شبکه ٤٠٠ و رفع مشکل انتقال بار در زمان توسعه واحد‌های جدید نیروگاه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال کشور از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار