کد خبر: ۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷:۴۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲
مدیر امور علمیات بازار برق:
مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران گفت: راه اندازی بورس انرژی و مشارکت واحدهای صنعتی برای خرید برق از این بازار می تواند ضمن کاهش هزینه ها به ایجاد بازار رقابت در تولید و توزیع و شفاف شدن قیمت های واقعی برق کمک موثری کند.

به گزارش "برق نیوز"، سمینار آشنایی با بازار برق، نقطه مرجع و بورس انرژی روز دوشنبه با حضور حبیب قراگوزلو میدر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران، حمیدرضا باقری مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقاء بازار برق، یوسف جبارزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، کارشناسان و مدیران شرکتهای برق منطقه ای و توزیع استانهای گیلان، زنجان، کارشناسان واحدهای صنعتی استان در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

حبیب قراگوزلو در این همایش گفت: خوشبختانه بر اساس قانون برنامه پنجم و واگذاری امور به بخش خصوصی بستر خوبی برای ایجاد رقابت در تولید و توزیع و سودآوری در بخش انرژی فراهم شده که از صنایع توانمند انتظار می رود از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: بورس انرژی تجربه بسیار خوبی است که می تواند ضمن تامین پایدار انرژی به تعادل بازار عرضه و تقاضا و واقعی شدن قیمتها کمک کند و با این طرح اگر قطع برق صورت گیرد می توان خسارت گرفت.

فضای تولید و توزیع برق رقابتی می شود

این مسئول بیان کرد:  فضای ایجاد شده برای کسب سود در تولید انرژی برق می تواند زمینه رقابتی شدن بازار و کاهش هزینه های تولیدکنندگان را بخوبی فراهم کند.

قراگوزلو یادآورشد: حضور صنعتگران در بورس انرژی و خرید از این بازار هیچگونه ریسکی ندارد و حداقل قیمتها همانند شرایط کنونی است و صنعتگران می توانند با برنامه ریزی برای شروع کار حداقل 10 درصد نیازهای واحد تولیدی خود را از بورس با قیمتی کمتر خریداری کرده و برای بقیه نیازها برنامه ریزی مدونی کنند که این کار می تواند صرفه جویی زیادی را در دراز مدت تامین کند.

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران گفت: با این طرح قادریم وارد تجارت انرژی شویم و ضمن تامین نیازهای خود با قیمتی کمتر نسبت به صادرات آن نیاز گامهای بلندتری برداریم و ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

وی افزود: بورس انرژی در مرحله اول برای صنایعی که تا پنج مگاوات ساعت برق مصرف دارند اجرا می شود و تا شش ماه آینده نوع توزیع و کیفیت انرژی تغییری نخواهد کرد.

قراگوزلو تصریح کرد: در مرحله بعدی با خرده فروشی انرژی می توان بخشی از توزیع انرژی برق در محدوده های متمرکز شهری را با عقد قرارداد با شرکتهای خصوصی انجام داد که این کار نیز عملیاتی خواهد شد.

این مسئول شفافیت قیمت، کشف قیمت های واقعی، ایجاد فضای رقابتی از دیگر مزایای راه اندازی بورس انرژی دانست.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار