کد خبر: ۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
راهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدی به راحتی می‌توان درک کرد که پنل‌های خورشیدی زمانی بهترین عملکرد را دارند که بتوانند تا حد امکان نور مستقیم خورشید را دریافت کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود این است که "بهترین جا برای پانل‌های خورشیدی کجاست؟ " در ادامه بیشتر به این مسئله پرداخته شده است.

به گزارش برق نیوز: موقعیت پنل های خورشیدی می تواند در تعیین خروجی آنها بسیار مهم باشد. و هنگامی که خروجی پنل های شما بر مقرون به صرفه بودن آنها تأثیر می گذارد، ضروری است که آن را به درستی انجام دهید.
چه در حال نصب پنل های خورشیدی خانگی یا تجاری باشید ، مهم است که عواملی را که در یافتن مکان ایده آل برای پنل های خود دخیل هستند را درک کنید تا بیشترین بهره را از سیستم خود ببرید. جهت و موقعیت پنل های شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر کارایی آنها داشته باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی برای درست کردن این کار وقت بگذارید.

در اینجا ما یک راهنمای مفصل در مورد برخی از نکات مهمی که باید بدانید در مورد مکان قرار دادن پنل های خورشیدی و نحوه استفاده از پنل های خورشیدی ارائه کرده ایم.

راهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدیراهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدی

کدام جهت برای پنل های خورشیدی بهتر است؟
برای خانه ها در انگلستان، محل بهینه سقف برای پنل های خورشیدی رو به جنوب است. سقفی که رو به جنوب است، حداکثر نور خورشید را در طول یک روز دریافت می کند، به ویژه در بخش های شمالی بریتانیا. با یک سقف رو به جنوب، پنل های خورشیدی شما به طور کلی بیشترین مقدار انرژی را تولید می کنند، اما سقف های رو به شرق یا غرب نیز می توانند به خوبی کار کنند و برای بخش زیادی از روز انرژی تولید می کنند.

سقف های رو به شمال نامطلوب ترین گزینه برای پنل های خورشیدی هستند، زیرا نور مستقیم خورشید را بسیار کمی دریافت می کنند. پانل های رو به شمال باید زاویه ای بسیار تندتر، حدود 60 درجه داشته باشند تا حداکثر نور غیرمستقیم و منعکس شده را جذب کنند، اما بازده انرژی همچنان بسیار کمتر از سایر مکان های سقف در طول سال خواهد بود. توصیه می کنیم از نصب PV خورشیدی بر روی سقف کاملاً شمالی و استفاده از جنبه های جایگزین به جای آن خودداری کنید.

راهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدیراهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدی

کدام زاویه برای پنل های خورشیدی بهتر است؟
تقریباً هیچ بحثی در مورد مؤثرترین جهت پنل های خورشیدی وجود ندارد. با این حال، در مورد بهترین زاویه برای بهینه سازی تولید انرژی، نظرات متفاوت است. اگر شما مستقیماً روی خط استوا قرار داشتید، این امر ساده بود، زیرا یک صفحه افقی در 90 درجه همیشه خورشید را مستقیماً در بالای صفحه قرار می داد. با این حال، برای پنل های خورشیدی در اکثر مکان های دیگر، زاویه خورشید در طول سال تغییر می کند.

زاویه بهینه به مشخصات ملک شما و زاویه سقف شما بستگی دارد. در حالت ایده آل، پنل های شما باید در وسط روز در طول تابستان مستقیماً به سمت خورشید باشد. یک قانون کلی خوب برای حداکثر تولید انرژی سالانه این است که پنل های خود را در زاویه ای برابر با عرض جغرافیایی خود کج کنید. به عنوان مثال، اگر در مکانی با عرض جغرافیایی 35 درجه زندگی می کنید، کج کردن پانل های خود در 35 درجه بهینه خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که این کار سیستم فتوولتائیک خورشیدی شما را اندکی در زمستان کمتر می کند، زیرا خورشید در اواخر سال در آسمان کمتر می شود. برخی از صاحبان خانه ها و مشاغل انتخاب می کنند که پانل های خود را با زاویه ای بین عرض و عرض جغرافیایی به اضافه 15 درجه کج کنند تا بهترین تولید در طول سال را داشته باشند.

خبر خوب این است که برای اکثر مناطق، قرار دادن پانل های خورشیدی خود در فاصله 30 تا 45 درجه از عرض جغرافیایی شما همچنان تولید انرژی خوبی را در طول سال فراهم می کند. بنابراین، در حالی که زاویه بهینه بر اساس مکان و اهداف متفاوت است، پنل های خورشیدی می توانند به طور موثر برای خانه ها و مشاغل در طیف وسیعی از زوایای کار کنند. نصب کنندگان مجرب پنل خورشیدی ما می توانند به شما کمک کنند تا زاویه ای را که برای ملک شما مناسب تر است تعیین کنید و قبل از شروع کار اطلاعاتی در مورد نسل مورد انتظار خود دریافت خواهید کرد.

راهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدیراهنمای محل نصب پنل‌های خورشیدی
کدام مهم تر است: جهت یا زاویه؟
زاویه پانل های خورشیدی شما قطعا مهم است، اما مهم ترین عامل از نظر به حداکثر رساندن تولید انرژی از سیستم PV خورشیدی شما جهتی است که پنل ها با آن روبرو هستند. همانطور که بحث کردیم، یک سقف رو به جنوب بیشترین خروجی را خواهد داشت، اما سایر خواص ممکن است همچنان برق تولید کنند
طراحی سقف چه تاثیری دارد؟
سبک های زیادی از ملک وجود دارد که طراحی سقف می تواند بین خانه ها و اماکن تجاری متفاوت باشد، که به نوبه خود بر نحوه قرارگیری پانل های خورشیدی تأثیر می گذارد. سقف های بسیاری از خانه ها دارای شیب هایی بین 30 تا 40 درجه هستند، بنابراین پانل ها می توانند همسطح قرار بگیرند و برق کافی تولید کنند. با این حال، اگر سقف شما شیب دارتر یا کم عمق تر از این باشد، بر سیستم نصب استفاده شده تأثیر می گذارد. در هر صورت، ممکن است به یک نصب تخصصی برای نصب پنل ها در ملک شما نیاز باشد. برای املاک با سقف های مسطح، از سیستم نصب شما برای کج کردن پنل ها به سمت بالا استفاده می شود و برای جلوگیری از سایه انداختن بر یکدیگر، از یکدیگر فاصله می گیرند.

آیا پنل ها باید به سقف وصل شوند؟
اگر فضای کافی برای پنل های خورشیدی ندارید یا ترجیح می دهید آنها را روی سقف خود نصب نکنید، نصب پایه های زمینی جایگزین بسیار خوبی است. با پایه‌های زمینی، پنل‌های خورشیدی بر روی قاب‌های ایستاده نصب می‌شوند که در مناطق باز ملک شما مانند حیاط یا باغ شما قرار می‌گیرند.

با این حال، پنل‌های خورشیدی ایستاده نیز می‌توانند ارزشمند باشند، زیرا می‌توانند رو به جنوب و در هر زاویه‌ای که بخواهید قرار بگیرند. روش دیگر، راه حل های یکپارچه مانند پنل های خورشیدی نما و سقف تخت می تواند برای جایگزینی مصالح ساختمانی معمولی استفاده شود.

پایه‌های زمینی در مقایسه با پایه‌های سقفی، انعطاف‌پذیری بیشتری در موقعیت‌یابی و زاویه‌دهی پانل‌های خورشیدی شما ارائه می‌دهند. آنها می توانند برای حداکثر نوردهی به سمت جنوب جهت گیری شوند و در زاویه بهینه برای مکان شما کج شوند. پایه‌های زمینی نیاز به فضای در دسترس روی زمین و بدون سایه دارند، اما در صورت داشتن اتاق می‌توانند راه ساده‌ای برای دستیابی به یک سیستم خورشیدی کارآمد باشند.

برخی از نکات منفی وجود دارد که باید در مورد صفحات خورشیدی نصب شده روی زمین در نظر گرفت. آنها بیشتر در معرض خطر سایه درختان اطراف، ساختمان ها یا سایر موانع هستند که می تواند بر تولید انرژی تأثیر بگذارد. آنها همچنین بیشتر مستعد تأثیرات آب و هوا مانند بادهای شدید هستند و به قاب ها و پایه های محکم نیاز دارند که می تواند هزینه های نصب را افزایش دهد.

آیا انواع خاصی از پنل ها موثرتر هستند؟
انواع مختلفی از پنل های خورشیدی وجود دارد . متداول ترین آنها پانل های پلی کریستال و تک کریستال هستند. پلی کریستالین محبوب ترین گزینه و ارزان تر از این دو هستند، اما کارایی کمتری نیز دارند. پنل های خورشیدی تک کریستالی گران تر اما کارآمدتر هستند.

پنل های خورشیدی پلی کریستالی از قطعات سیلیکونی ذوب شده و خنک شده ساخته می شوند. تولید آنها ارزان‌تر است، اما کارایی کمتری دارند و معمولاً 13 تا 18 درصد از نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنند. پنل های خورشیدی تک کریستالی از یک کریستال سیلیکونی ساخته شده اند و گران تر هستند اما 15 تا 24 درصد نور خورشید را تبدیل می کنند. کارایی پنل می تواند بر تعداد پنل های مورد نیاز برای سیستم شما و فضای موجود در سقف یا ملک شما تأثیر بگذارد. پنل های کارآمدتر به این معنی است که برای دستیابی به انرژی خروجی یکسان به سیستم کوچکتری نیاز دارید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار